שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
פרסום ושיווק

בלעדי לכלכליסט

אחרי המתחרה: Be תחל לספק קנאביס רפואי

הרשת של שופרסל קיבלה אישור למכור בשלושה סניפים, והמהלך צפוי להתרחב השנה ל־20 סניפים. גם סופר־פארם מספקת קנאביס ב־60 סניפים

אורנה יפת 07:1312.01.21

רשת הפארם Be, מקבוצת שופרסל, תחל בעוד כשבועיים לספק קנאביס רפואי בשלושה סניפים. ל"כלכליסט" נודע כי אתמול קיבלה הרשת מהיק"ר (יחידת הקנאביס הרפואי במשרד הבריאות) אישור למכור קנאביס במרשם רופא, בסניפים עזריאלי חיפה, קניון סירקין בפתח תקווה והפארם בבית החולים שערי צדק בירושלים. בחודשים הקרובים עתידה Be להרחיב את הפריסה לעוד כ־20 סניפים, שנמצאים בהליכי אישור מול משרד הבריאות, ובהם דיזנגוף סנטר בתל אביב, פלורנטין בתל אביב, ביג באר שבע, עזריאלי קריית אתא וסניף בלה באונליין.

 

עוד נודע כי Be חתמה על הסכמים עם חברות המגדלות ומספקות קנאביס רפואי - קנדוק פארמה, שיח, בזלת פארמה, יוניבו תעשיות פרמצבטיות, BOL פארמה, חברת התרופות רפא המייצרת שמן קנאביס וכן עם חלוצת הקנאביס הרפואי, חברת תיקון עולם. 

 

 

סניף של Be. המנכ”ל מעריך שבשנה הקרובה 25 סניפים ימכרו קנאביס רפואי סניף של Be. המנכ”ל מעריך שבשנה הקרובה 25 סניפים ימכרו קנאביס רפואי צילום: יריב כץ

 

"אני מניח שבשנה הקרובה נפרוס 25 סניפים כי שוק הקנאביס בצמיחה. זה שוק שמגלגל בשנה 600 מיליון שקל, יש כיום 80 אלף זכאים למרשם קנאביס רפואי, והשוק צומח בכ־3,000 מטופלים מדי חודש", אמר ל"כלכליסט" מנכ"ל Be אורי וטרמן.

 

לרשת Be יש כיום 87 בתי מרקחת בסניפים עצמאיים, והיא מפעילה 14 בתי מרקחת נוספים בתוך סניפי שופרסל. הרשת נכנסת לשוק הקנאביס לאחר שסופר־פארם הצליחה להשתלט על מחצית ממנו. כיום ניתן לרכוש קנאביס רפואי בכ־120 בתי מרקחת, 60 מתוכם בסניפי סופר־פארם. גם רשת גוד פארם, שבבעלות רמי לוי והמייסדים אדם פרידלר ואוהד סנדלר, חתמה על מסמך עקרונות עם יצרנית הקנאביס טוגדר, שתקים עמה בשותפות בתי מרקחת בסניפי גוד פארם שבהם יימכרו מוצרי קנאביס רפואי, תפרחות ושמנים. טוגדר חתמה על בלעדיות עם גוד פארם, והיא אף תייצר עבורה זני קנאביס ייחודיים תחת המותג הפרטי גוד פארם.

 

מנכ”ל Be אורי וטרמן. “השוק צומח בכ־3,000 מטופלים מדי חודש” מנכ”ל Be אורי וטרמן. “השוק צומח בכ־3,000 מטופלים מדי חודש” צילום: סיון פרג'

 

"האסטרטגיה של שופרסל ושל רשת Be אינה רק אסטרטגיית מחיר", מגיב וטרמן לתחרות הצפויה. "אנחנו ניכנס במגוון מוצרים, עם איכות וכמובן ברמת מחירים שהיא הוגנת ועם זמינות מלאי. הפערים באיכות של הזנים הם עצומים, ובמחקרים שעשינו ראינו שלאיכות הזן יש משקל גדול בהחלטת הצרכנים. אנחנו גם מקימים מערך אונליין שיתמוך בכל עולמות המידע והידע על קנאביס. בעתיד הקרוב נאפשר גם להזמין קנאביס עד הבית, על הפלטפורמה של האונליין".

 

Be סיימה את הרבעון בעלייה של 14.3% בהכנסות ל־216 מיליון שקל, ובצמצום ההפסד התפעולי ל־5 מיליון שקל.

x