$
פרסום ושיווק

בלעדי לכלכליסט

עטרה הופכת את שוקיט לזרוע הקמעונאית שלה

סיטונאית הירקות והפירות עטרה מרחיבה את פעילות מיזם האונליין ל־16 ערים בנוסף לתל אביב, וגם תפתח לו חנויות שכונתיות לקנייה במקום

נורית קדוש 08:0605.01.21

סיטונאית הירקות והפירות “עטרה” מרחיבה את הפריסה הגיאוגרפית של מיזם האונליין שוקיט (Shookit), מותג ה־e-Commerce לשיווק והפצה ישירה של פירות וירקות שרכשה לפני חודשיים, וגם משנה מעט את מתכונתו.

 

 

ל”כלכליסט” נודע כי השירות של שוקיט, שניתן עד כה בעיקר בתל אביב, יהיה זמין ב־16 ערים נוספות בגוש דן, השפלה, השרון, ירושלים ועפולה, ואף ייפתחו לו חנויות שכונתיות שאליהן יתאפשר לצרכנים להגיע פיזית ולרכוש בהן סחורה.

עופר עטר, הבעלים והמנכ”ל של עטרה על רקע חנות שוקיט בשנקין. “נפתח חנויות שוקיט שיחליפו את מחסני הליקוט שנסגרו” עופר עטר, הבעלים והמנכ”ל של עטרה על רקע חנות שוקיט בשנקין. “נפתח חנויות שוקיט שיחליפו את מחסני הליקוט שנסגרו” צילום: צחי קיבנשטיין, אוראל כהן

 

בשלב זה מתקיימת הפעילות דרך המרכז הלוגיסטי של החברה במבואות הגלבוע, מחנות המפעל הסמוכה למרלו"ג, מחנות עטרה שפתחה החברה באוגוסט החולף בכפר סבא וממחסן ליקוט של שוקיט בתל אביב. כעת החברה במו"מ עם בעלי נכסים בירושלים, בראשון לציון ובקריות לפתיחת נקודות מכירה נוספות.

 

"בשונה ממתכונת הפעילות המקורית של שוקיט, שהתבססה על מחסני ליקוט קטנים בלב שכונות מגורים, אנחנו נפעל בחנויות שמאפשרות קנייה במקום, לצד ליקוט הזמנות אונליין", מסביר עופר עטר, הבעלים והמנכ"ל של חברת עטרה. "אנחנו חושבים שיש תרומה לחנות שפתוחה לציבור, כי זה מחזק את החיבור למותג, לכן נפתח חנויות שיחליפו את מחסני הליקוט שנסגרו. אנחנו קרובים לחתימה על הסכמי שכירות בירושלים, בראשון לציון ובקריות, ותוכנית ההתרחבות שלנו מבוססת על פתיחת חנות בכל רבעון, כשהשקעה בכל חנות מוערכת במיליון שקל".

 

בנובמבר קנה עטר את שוקיט בסכום המוערך ב־2 מיליון דולר. מכירות החברה הסתכמו בתשעת החודשים הראשונים בכ־20 מיליון שקל, המשקפים קצב שנתי של כ־27 מיליון שקל בשנה, שיתווספו בשנה הנוכחית למכירות עטרה, שלדברי החברה מסתכמות ב־150 מיליון שקל בשנה.

 

לדברי עטר, החיבור עם שוקיט איפשר לעטרה, שפעלה עד החודשים האחרונים כסיטונאית ירקות ופירות לשוק הקמעונאי ולשוק המוסדי, להרחיב את פעילותה לצרכן הסופי דרך מסד הלקוחות של המיזם והמערכת הטכנולוגית שפיתחו מייסדי שוקיט, המאפשרת ניהול אוטומטי של המלאי וויסות עומסי הרכישות: "ידענו מראש מה אנחנו רוצים לעשות מהחיבור עם שוקיט, כיוון שהיינו ספקים שלהם וראינו את המודל העסקי. בשונה מהם, אנחנו נשענים על המרלו"ג שלנו, שהקמנו לפני חמש שנים בהשקעה של 20 מיליון שקל ושמחובר לאתר מכירות האונליין".

 

בניסיון להגדיל את החשיפה, הרחיב עטר את שיתוף הפעולה של שוקיט עם וולט, שעד כה איפשר הזמנת ירקות ופירות בתל אביב, וכעת יפעל גם בכפר סבא. עטר מצא ברשת אייס פלטפורמה לקדם את מכירות שוקיט, ולקוחות האונליין של רשת ה־DIY יכולים לבצע הזמנת ירקות ופירות באתר. בנוסף לכך קיים עטר שוק איכרים ברחבת הכניסה לסניף אייס בראשון לציון, והצדדים בוחנים את המשך הפעילות המשותפת.

 

בשלב זה מציעה החברה בימים ראשון ושישי אספקה ביום ביצוע ההזמנה, ואילו באמצע השבוע רק תושבי תל אביב ורמת גן יקבלו את ההזמנות באותו יום, ובשאר האזורים ביום למחרת, לאחר שהמרלו”ג יעבירן לחנויות. "היינו צריכים לאזן בין מהירות האספקה לאיכות שבאה לידי ביטוי בטריות, והגענו למודל שמאפשר לצרכן לקבל תוצרת שנקטפה לכל המאוחר 24 שעות לפני האספקה", אומר עטר.

 

עטרה גידול שיווק פירות וירקות נוסדה ב־1994 על ידי בני משפחת עטר, חקלאים מעמק יזרעאל מאז 1951. לצד התמקדותה בלקוחות עסקיים, במחצית 2020 השיקה עטרה גם חנות קמעונאית ראשונה.

x