$
פרסום ושיווק

70 שנה לאחר שהושק לראשונה, קטלוג איקאה מסיים את דרכו

איקאה העולמית הודיעה היום כי הקטלוג שהופץ בספטמבר האחרון, יהיה הקטלוג האחרון של הרשת השבדית, הן בגרסתו המודפסת והן בגרסתו האלקטרונית

מירב קריסטל, ynet 13:5507.12.20

חברת הרהיטים העולמית איקאה הודיעה היום (ב') כי לאחר 70 שנות פעילות, קטלוג איקאה שהופץ בספטמבר האחרון, יהיה הקטלוג האחרון של הרשת, הן בגרסתו המודפסת והן בגרסתו האלקטרונית.

 

מדובר באחד האלמנטים השיווקיים החשובים ברשת. הקטלוג הוא מעין מגזין שיוצא מדי שנה ומציג רהיטים ופריטים לבית, ותיקים וחדשים, מחירים, מידות ובעיקר: פתרונות עיצוב והשראות בדמות תמונות של חדרים מעוצבים בפריטי איקאה.

 

 

 

 

ספות של איקאה. ארכיון ספות של איקאה. ארכיון צילום: Ikea

 

הקטלוג שיעמם בשנים האחרונות ופופולריותו דעכה

 

איקאה מצלמת את הקטלוג במפעל איקאה באולמהולט שבדיה, שם נבנים חדרים במיוחד עבור צילומי הקטלוג. האנשים המצולמים בקטלוג הם עובדיה החברה.

 

בשנים האחרונות איקאה הציעה קטלוג דיגיטלי במקביל לקטלוג הנייר. גם מספר העמודים בקטלוג הצטמצם. נטען שהקטלוג קפא על שמריו מבחינה עיצובית ולא הציג חידוש משמעותי ומעניין משנה לשנה. הפופולריות שלו דעכה, כך לפי איקאה.

 

הקטלוג חולק לצרכנים בדואר ובחנויות עצמן, והיו לו עלויות הדפסה וחלוקה כבדות. עבור ישראלים, הקטלוג היה תזכורת כואבת שהמחירים של איקאה בישראל לרוב גבוהים יותר ממחירי איקאה במדינות אחרות.

 

כעת הפריטים ומחיריהם יוצגו באתר איקאה בלבד, שגם הוא לוקה בחסר בארץ, שכן אין בו עדיין מכירה אונליין ישירות דרך האתר, אלא דרך חברת שליחויות, במחירים גבוהים.

 

מאיקאה העולמית נמסר: "במהלך השנים, איקאה הפכה לדיגיטלית ונגישה יותר, תוך שהיא מאמצת דרכים חדשות ליצירת קשר עם אנשים רבים יותר. התנהגות הלקוחות וצריכת המדיה השתנו, והפופולריות של הקטלוג פחתה. בהתאם, קיבלה איקאה העולמית את ההחלטה לסיים בכבוד את המורשת של קטלוג איקאה ולהביט לעתיד בהתרגשות.

 

"בשנים האחרונות בחנה איקאה פורמטים חדשים להפצת תוכן הקטלוג. בשנים אלה נאספו ידע ותובנות, כך שאיקאה תמשיך לעזור לאנשים לתכנן את צרכיהם וחלומותיהם בבית, בעזרת כלים מרגשים, קיימים וחדשים".

 

x