שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
פרסום ושיווק

בלעדי לכלכליסט

מתחרה חדשה לרשתות השיווק: יאנגו שכרה 4 חנויות למשלוחים בגוש דן

החברה הרוסית חתמה על הסכמים עם יצרניות המזון הגדולות שיספקו מוצרים ישירות ל”חנויות השחורות” בת”א ורמת גן. יאנגו מציבה יעד יומרני: משלוח בתוך 15 דקות

אורנה יפת 07:0217.11.20

חברת יאנגו עתידה להשיק בישראל שירות חדש של משלוחי מזון, בדומה לשירות שמספקים אתרי האינטרנט של רשתות המזון. ל"כלכליסט" נודע כי יאנגו חתמה על הסכמים עם מרבית יצרניות המזון הגדולות במשק, ובהן החברות תנובה, אסם, יוניליוור, שטראוס, החברה המרכזית למשקאות (קוקה־קולה), טמפו, יפאורה תבורי, וכן עם יצרנית מוצרי הטואלטיקה קימברלי קלארק.

 

השירות החדש צפוי להיות מושק בשבוע הבא, והוא יתבסס על "חנויות שחורות" שהחברה תשכור לטובת מחסנים לוגיסטיים, ואשר יאפשרו לה לעמוד בהבטחה יומרנית של משלוח בתוך 15 דקות, באמצעות מערך שליחים על אופניים וקטנועים. בשלב ההשקה יאנגו לא תגבה דמי משלוח, במטרה להחדיר את השירות לישראל כמה שיותר מהר. השירות יפעל בישראל תחת השם LAVKA, בדומה לשירות שמפעילה החברה ברוסיה.   

 

 

שליח של יאנגו ברוסיה. מערך שליחים על אופניים וקטנועים שליח של יאנגו ברוסיה. מערך שליחים על אופניים וקטנועים צילום: בלומברג

 

בשירות החדש תתחרה יאנגו למעשה בשירות המשלוחים של קוויק, בשירות האונליין של רשתות השיווק, שהגדול שבהן הוא שירות האונליין של שופרסל, וכן באפליקציות משלוחים כמו וולט, שמשגשגות בצל משבר הקורונה ומגבלות התנועה. בתקופת הקורונה החלה וולט לבצע משלוחים של מוצרי מכולת מחנויות הנוחות yellow. רשתות המזון משלחות את ההזמנות בין 24 ל־48 שעות. שיתוף הפעולה בין וולט ל־yellow מבטיח משלוח בתוך 30 דקות.

 

בשבועות האחרונים גייסה יאנגו עובדים לטובת פיילוט שביצעה לשירות המשלוחים בתל אביב וברמת גן. ל"כלכליסט" נודע כי במסגרת הפיילוט שכרה החברה ארבע חנויות בשטחים של כ־200 מ"ר במרכז הארץ. שתי חנויות, אחת מהן בתל אביב והשנייה ברמת גן, כבר פעילות לטובת הפיילוט ושתי חנויות נוספות בתל אביב יחלו לעבוד בשבועות הקרובים. החנויות יכילו כ־2,000 מוצרי צריכה שונים ובהם אוכל, משקאות, חומרי ניקוי ועוד.

 

יאנגו תישען על החנויות השחורות בערים שאליהן יורחב השירות, ואלה ישמשו כמרלו"ג שממנו ילקטו עובדי החברה את הפריטים להזמנות. החנויות יהיו בנויות כמרכז לוגיסטי טכנולוגי, והמלקטים ייעזרו באינדקס של החברה לטובת הליקוט.

 

החברה לא תעבוד באמצעות מתווכים או רשתות שיווק אחרות, אלא חתמה על הסכמים ישירות עם הספקים, מה שחוסך לה עלויות תיווך ועשוי לעזור בזמני שילוח קצרים.

 

יאנגו נכנסת לתחום בתקופה של שגשוג בשוק המזון. מתחילת השנה צמחו מכירות מוצרי הצריכה ב־8.8% ביחס ל־10 החודשים הראשונים של השנה החולפת, ואלה הסתכמו ב־43.3 מיליארד שקל, כשהקטר היה מכירות המזון. הקורונה הביאה עמה גם שינויים בהרגלי הצריכה, שבאים לידי ביטוי בעיקר בזינוק בקניות מזון מקוונות ובמעבר לקנייה ליד הבית, במכולות ובסניפים שכונתיים.

 

יאנגו, חברה־בת של יאנדקס הרוסית, נכנסה לישראל ב־2018 עם שירות הזמנת מוניות בדומה לגט. שירות LAVKA שמפעילה החברה במוסקבה ובסנט פטרסבורג נחשב לאחד ממנועי הצמיחה של יאנגו ברוסיה והגיע לסדר גודל של כמיליון הזמנות בחודש. מיאנגו נמסר בתגובה: "אנו אכן מתקדמים עם פיילוט לשירות חדש. בקרוב נוכל לעדכן בפרטים נוספים".

x