$
פרסום ושיווק

בלעדי לכלכליסט

שטראוס מהמרת על תחליף הביצה של זירו אג הישראלית

Zero Egg השלימה סבב גיוס ראשון של 5 מיליון דולר, ובין המשקיעים קבוצת שטראוס. מדובר באבקה לה יש להוסיף מים ושמן, לצורך הכנת חביתות ומאפים; מנכ"לית החברה לכלכליסט: "הקמנו חברה בת בארה"ב בינתיים אנו משווקים למסעדות ולתעשייה בארה"ב וב-2022 נרחיב את הייצור לאריזות קמעונאיות"

נורית קדוש 14:1711.11.20

כחודש אחרי שהשיקה את תחליף הביצה, השלימה חברת Zero Egg הישראלית סבב גיוס ראשון, אחרי הסיד של 5 מיליון דולר. את סבב הגיוס הנוכחי הובילה קרן ההשקעות Powerplant Ventures, לצד המשקיעים Unovis Asset Management-New Crop Capital ו-The Kitchen של קבוצת שטראוס, שליוותה את החברה משלביה הראשונים בחממה ובסבב גיוס זה הרחיבה את השקעתה. בסבב גיוס זה החברה תתמקד בהצמחת המותג ובתמיכה בהשקות החדשות בשוק האמריקאי.

 

בשיחה עם כלכליסט, אמרה לירון נמרודי, מנכ"לית זירו אג, כי הגיוס הנוכחי יאפשר הרחבת הפריסה של המוצר בשוק האמריקאי והאירופי: "הקמנו חברה בת בארה"ב והשקנו לפני חודש את המוצר, בצורת אבקה שיש להוסיף לה מים ושמן, לצורך הכנת חביתות ומאפים. בשלב זה אנחנו משווקים את המוצר למסעדות ולתעשיה בארה"ב וב-2022 נרחיב את הייצור לאריזות קמעונאיות".

 

 

 תחליף לביצה תחליף לביצה

 

נמרודי הוסיפה כי החברה חתמה על הסכם הפצה מהותי: "סגרנו הסכם עם המפיץ הרביעי בגודלו בשוק האמריקאי, שמפיץ לשוק המוסדי ויחד עם 2 גורמים נוספים במכירות ושינוע, אנחנו מתרחבים בשוק האמריקאי". בנוסף, חתמה החברה על הסכם עם מפיץ בהולנד לשוק המוסדי והתעשייתי ונערכת לחדור לשוק נוסף באירופה.

 

נמרודי הוסיפה כי בכוונת החברה ליצור שיתופי פעולה עם מסעדות ברחבי ארה"ב, שיעשו שימוש במוצר ויציינו זאת בתפריט. עוד ישמשו כספי הגיוס לטובת השקת מוצרים להכנה מיידית ברשתות מזון, דוגמת בוריטו עם חביתה.

 

חביתה מתחליף לביצה חביתה מתחליף לביצה

 

 

בישראל, יש לזירו אג שיתוף פעולה עם רשת בתי הקפה "קפה גן סיפור" ועם רשת בתי קפה המייצרת מאפינס מזירו אג. "התוכנית שלנו היא לפתח את השוק הישראלי ולחתום הסכם עם גוף שיאפשר התרחבות. במקביל, נתקדם עם תעשיית המזון הישראלית ונאפשר לה להרחיב באמצעות המוצר שלנו את מגוון המאפים ללא ביצים או טבעוניים שיש בשוק", אומרת נמרודי.

 

מנכ"לית זירו אג ציינה כי פוטנציאל הצמיחה של זירו אג גדול, על רקע היעדר חלופות: "אנחנו נמצאים במשולש קסם: מצד אחד, השוק מאד מוכן וצמא למוצר, במרכז יש לנו מוצר שמתפקד כמו ביצה מבחינת מרקם וטעם והפן השלישי נוגע לעלות: אנחנו נכנסים לשוק עם מחיר מקביל לזה של ביצים רגילות וזה יתרון עצום".

  

מידי שנה נצרכות בארה"ב קרוב ל- 100 מיליארד ביצים. חברת זירו אג, מתמקדת בייצור ופיתוח תחליפי ביצה רב שימושיים ומזינים במטרה להשפיע לחיוב הן על התזונה והבריאות של בני האדם והן על רווחת בעלי החיים והסביבה. נמרודי מציינת כי הצלחה של תחליפי חלב, המהווה כיום 14%מקטגוריית החלב בארה"ב, הניחה את היסודות לצמיחה משמעותית בקטגוריות אחרות.

 

על פי ארגון Institute Good Food, "ביצים מן מצומח, היתה הקטגוריה האלטרנטיבית הצומחת ביותר בשנת 2019 בארה"ב, עם צמיחה של 192 אחוזים ביחס לשנה הקודמת".

 

אמיר זיידמן, מנהל הפיתוח העסקי של חממת שטראוס, מסר כי תחליף הביצה זירו אז, צפוי להשתלב בתעשיית המזון הישראלית בשנה הבאה: "ליווינו ותמכנו במיזם מתחילת הדרך, באמצעות בניית צוות, אסטרטגיה מוצרית וחיבור לחברות מזון גדוללת בעולם כמו מונדליז, פפסיקו ודנונה והכרנו ליזמים את המשקיעים הראשונים שנכנסו לחברה. הגיוס הנוכחי נועד לקדם את הרחבת המוצר בשוק המוסדי מוצר ויש תכנית סדורה להכנס לשוק בישראל בשנה הבאה".

x