שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
פרסום ושיווק

סיטונאית הירקות עטרה קונה את הפעילות העסקית של שוקיט

החברה שבבעלות משפחת עטר, המתמודדת עם השפעת הקורונה על פעילות השוק המוסדי, מתרחבת בעסקה שהיקפה מוערך במיליוני דולרים למכירה ישירה לצרכנים באמצעות מותג ה-e-Commerce - המחזיק גם במסד לקוחות קיים ובמרכזי הפצה זעירים במרכז ת"א

נורית קדוש 09:3425.10.20

סיטונאית הירקות עטרה, שבבעלות משפחת עטר, קנתה את הפעילות העסקית של שוקיט, מותג ה- e-Commerce לשיווק והפצה ישירה של פירות וירקות. העסקה תספק לעטרה פלטפורמת e-Commerce, עם מסד לקוחות קיים, מרכזי הפצה זעירים במרכז תל אביב וטכנולוגיות שפיתחה החברה בדגש על האלגוריתם המאפשר קבלה, ליקוט והפצת התוצרת במינימום זמן. בצעד זה, תהפוך חברת עטרה לשחקן טכנולוגי משמעותי עם גישה ישירה לצרכני קצה באזור המרכז, אותה תוכל לפתח לשאר חלקי הארץ. חברת עטרה תקלוט לתוכה את 30 עובדי חברת שוקיט. עטרה מתמודדת לאחרונה עם השפעת הקורונה על פעילות השוק המוסדי.

 

המרכז הלוגיסטי של עטרה המרכז הלוגיסטי של עטרה צילום: צחי קיבנשטיין

 

 

העסקה, בהיקף מיליוני דולרים, תאפשר לעטרה לא רק להגדיל משמעותית את פרישת הלקוחות הפרטיים שלה אלא אף להרחיב את מגוון המוצרים למוצרי מעדניה, מזווה, כלי מטבח ועוד.

 

המהלך יוצא לדרך כחודש לאחר שעטרה פתחה חנות קמעונאית ראשונה, בנסיון להרחיב את פעילותה לשוק הקמעונאי. לדברי איציק עטר, מנהל פיתוח עסקי וחדשנות של עטרה: "פתיחת החנות בכפר סבא התקבלה בזרועות פתוחות מצד ציבור הלקוחות. הבנו, מה שגם האמנו עוד קודם, שיש ציבור צרכנים גדול שחיכה לרשת מתמחה של פירות וירקות שמעניקה סחורה איכותית ביותר לצד מחירים הוגנים. עכשיו, עם רכישת הפעילות המסחרית של שוקיט, נוכל להעניק סל שירותים מלא ללקוחות, חנויות פיזיות הפתוחות לצרכנים לצד שירות און ליין מפותח ויעיל".

 

עטר הוסיף כי "שירות אונליין, במיוחד בענף הפירות והירקות, הוא אחד האתגרים הגדולים ביותר. החיבור עם שוקיט מייצר מכפיל כח, שהמרוויח המרכזי שלו יהיה הלקוח: שוקיט עם מערכת טכנולוגית שלא קיימת היום בענף, ועטרה עם יכולות התפעול שלה וניסיון של למעלה מ- 25 שנה בענף הפירות והירקות".

 

חברת שוקיט הוקמה לפני כשלוש שנים על ידי מיכאל אוסדון, אסף חכמון ומאי שוחט, במטרה להנגיש את שוק הפירות והירקות לצרכנים. היתרון התחרותי בו אחזה החברה הוא מערכת טכנולוגית שמאפשרת ניהול אוטומטי של מלאי הסחורה בין מוקדי המכירה וויסות עומסי הרכישות באתר. במהלך הפעילות של שוקיט, פיתחה החברה תשתית להפצת "last mile" מבוססת טכנולוגיה ורשת מחסני הפצה זעירים, והחלה לקבל בקשות ממותגים נוספים להשתמש בתשתית שבנתה. בעקבות כך שוקיט ייסדה את חברת בונד - שהיא תשתית טכנולוגית אופרטיבית בלבד ועובדת בארה"ב עם מותגים שונים.

 

אסף חכמון, מנכ"ל בונד ושותף מייסד שוקיט מסר: "המסע של שוקיט התחיל לפני ארבע שנים והיום מתפצל לשני כיוונים שונים בשתי נקודות בעולם. שוקיט פה בארץ נכנסת כזרוע האונליין והטכנולוגיה של עטרה ואנחנו נרגשים מההעמקה של שיתוף הפעולה בינינו, בעקבותיו עטרה הופכת לשחקן הכי טכנולוגי בתעשייה ומצד שני שוקיט תהפוך למותג ארצי כמו שתמיד חלמנו. בצד השני של העולם, בונד תוכל להתרכז ב-100% בפיתוח הפלטפורמה הטכנולוגית שלה ולהמשיך לצמוח ביחד עם מותגי האיקומרס הגדולים בעולם".

 

לעטרה מרכז לוגיסטי באזור התעשייה מבואות הגלבוע שבעמק יזרעאל המשתרע על 7,000 מ"ר, שהקימה לפני חמש שנים בהשקעה של 20 מיליון שקל. ההפצה ללקוחות נעשית על ידי החברה באמצעות צי משאיות מבוקרות טמפרטורה.

x