שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
פרסום ושיווק

עומר אדם תובע 8 מיליון שקל ממותג המשקפיים VERSO

הזמר טוען להפרת חוזה מצד בעלי חברת VERSO מפלורידה, דיוויד וג'קי עמר, איתם הקים חברה משותפת תחת השם Verso Israel. בין היתר תובע אדם 4 מיליון שקל על פגיעה במוניטין, בשל האיכות הירודה, לטענתו, של המשקפיים. "שום דבר מהדברים שדיברנו עליהם לא קרה", כתב אדם לעמר בהתכתבות שצורפה לתביעה. "אני עושה פה מה שצריך ומהצד שלכם הדברים הבסיסיים לא עובדים כמו שצריך"

אורנה יפת 13:1101.10.20

הקרב על המשקפיים: סכסוך מסחרי בין עומר אדם ושותפיו למותג המשקפיים VERSO. אדם תובע את חברת VERSO AMERICA מפלורידה ואת הבעלים דיויד עמר ואביו ג'קי עמר על סכום מינימלי של 8 מיליון שקל. התובעים והנתבעים שותפים בחברה שהקימו תחת השם VERSO ISRAEL. חברת המשקפיים אופטיקנה אחראית על שיווק המותג בישראל.

 

עומר אדם עומר אדם צילום: משה נחומוביץ

 

אדם ואופטיקנה טוענים להפרת חוזה מצד חברת VERSO והצגת מצגי שווא בניסיון להתעשר על חשבון אדם ואופטיקנה. יתרה מכך, טוענים הזמר ואופטיקנה כי ורסו הגישה תביעת סרק נגד אופטיקנה במסגרתה הציגה גירסה שקרית, לטענתם, בכל הקשור למותג VERSO, והצדדים חלוקים בעניין הבעלות הקניינית על מותג המשקפיים. לפיכך הם טוענים שמעשיהם של הנתבעים הסבו להם נזקים שחלקם בלתי הפיכים.

 

בין היתר תובע אדם מביהמ"ש לקבוע כי הוא בעלים ב-50% מהמותג בישראל וכן 4 מיליון שקל על פגיעה במוניטין שלו בשל האיכות הירודה, לטענתו, של המשקפיים ובנוסף 3.5 מיליון שקל על הפסד רווחים. כמו כן תובע אדם כחצי מיליון שקל נוספים על מצגי שווא מצד החברה האמריקאית, לטענתו.

 

לא איטליה. סין 

על פי התביעה, החברה האמריקאית הציגה לאדם מצג לפיו המשקפיים מיוצרים באיטליה בו בעת שהן מיוצרות בסין. כן טוען אדם, כי בזמן החתימה על החוזה לא היה בידי החברה בחו"ל אישור לסימן המסחרי VERSO ועד היום השם VERSO ISRAEL לא רשום על שם הנתבעות. "הנה כי כן התנהלות קלוקלת זו של הנתבעים גרמה לעומר אדם ולחברה שלו לפגיעה מהותית לפגיעה בשמם הטוב, שכן הללו פעלו באותה העת לבניית המותג בישראל..", נכתב בתביעה. אדם הבין כי הוא חייב להתחבר למשווק בישראל וחבר לחברת אופטיקנה לצורך שיווק המותג ורשת המשקפיים קיבלה בלעדיות על המותג.

 

מדובר בתביעה על ההתקשרות הראשונית בין אדם לדיויד עמר, המחזיק במותג VERSO בארה"ב, זאת עוד לפני כניסתה של רשת אופטיקנה לתמונה. תחילת השיווק של המותג בישראל על ידי אדם נעשה רק דרך האונליין, באתר ייעודי אשר הוקם באותם ימים, VERSO.CO.IL. ההתייחסות של אדם בכתב התביעה ל-"איכות הירודה של הסחורה" מתייחסת לסחורה שהגיעה באותה תקופה מהנתבע דיויד עמר, לפני כניסתה של אופטיקנה. לאחר מכן, כאשר אדם ורשת אופטיקנה חתמו על ההסכם השיווק בחנויות אופטיקנה, נעשה ייצור מחודש לכל הקולקציה של VERSO על פי סטנדרטים של אופטיקנה.

 

כניסתה של אופטיקנה לפרויקט, טוען אדם בתביעה, "זרקה חבל הצלה לנתבעות שעה שהן החזיקו מלאי שלא היה בידן למכור בישראל". אופטיקנה רכשה את המלאי במחיר שסוכם אך בדיעבד התברר כי המלאי פגום ובאיכות ירודה, נטען בתביעה. "והביא לפגיעה בשמה הטוב ובמוניטין של אופטיקנה. כך למשל הנתבעות לא הצליחו לייצר ריפיטים למוצרים שנמכרו באופטיקנה – דבר שגרר אכזבה עמוקה מלקוחות הקצה.. דגם הדירו למשל הגיע עם פגמים שהובילו לשבירת העדשות לאחוז עצום מהרוכשים, דבר שאילץ את אופטיקנה לתת פתרונות על חשבונה כדי לשמור על שמה".

 

התביעה חושפת כי ההסכם בין החברה היצרנית לאופטיקנה קבע כי לאופטיקנה זכות לייצר משקפיים תחת המותג VERSO בכפוף להתחייבות של הזמנה של 10,000 זוגות משקפיים מהיצרנית, אך לאחר שהתברר כי מדובר במלאי פגום, סוכם כי אופטיקנה תחל לייצר את המותג בסין ובמקביל תמכור את הקולקציה של הנתבעות. במקביל, גילה עומר אדם כי המשקפיים לא מיוצרים באיטליה אלא בסין ובתגובה אמר לו עמר: "כולם מייצרים בסין אבל הרכבת המשקפיים נעשית באיטליה". גם אמירה זו נטען בתביעה, התבררה כמצג שווא.

 

לתביעה מצורפות הודעות טקסט שהחליף עומר אדם עם דיויד עמר מפלורידה. "אח שלי, המומנטום בעייתי. שום דבר מהדברים שדיברנו עליהם לא קרה", כותב אדם לדיויד. "הסברתי לך גם בהתחלה, הסטורי הזה שאני מעלה זה דבר רגעי, וזה נשכח אחרי יום. אי אפשר לבנות ככה עסק. מרגיש שאנחנו פה רצים על זה כל היום ואין פידבק מצד שני. כל הדברים שדיברנו עליהם לא עובדים ולא קרו וזה יוצר בעיה רצינית... אני עושה פה מה שצריך ומהצד שלכם הדברים הבסיסיים לא עובדים כמו שצריך.. חייבים לסדר את זה, אי אפשר ככה".

 

"הנתבעות ומר עמר יודעות היטב כי אופטיקנה בנתה את המותג בישראל כמעט מהתחלה. הכינה ספר מותג, שכרה שירותים של משרד פרסום מהגדולים בישראל, הפכה שם יבש לדבר חי, על ידי בניית סיפור שהתבסס על עומר אדם, ובסך הכל השקיעה מכיסה 15 מיליון שקל בפרק זמן קצר יחסית", לשון התביעה.

 

הדרישה של עומר אדם לקבל חשבוניות מהנתבעות שתומכות במספרים שהוצגו הובילה ל"שבירת הכלים". התביעה חושפת גם את עלויות הייצור של משקפיים. לטענת אדם התברר לו כי בעוד הנתבעת הודיעה לו כי עלות משקפיים היא 30 דולר לזוג, בפועל מדובר בעלות של 12 דולר לזוג משקפיים.

x