$
פרסום ושיווק

החנויות סגורות - והקניונים ממציאים את עצמם מחדש בעזרת משלוחים

קניוני עופר רתמו את עובדי הקבוצה למשלוחים עבור השוכרים הבינוניים והקטנים שלהם; גם בדיזנגוף סנטר מציעים שירותים לוגיסטיים עד 40 ק”מ, תמורת עמלה

אורנה יפת 14:0001.10.20

סגירת הקניונים מחייבת את חברות הנדל"ן לחשוב מחוץ לקופסה. השבתת המסחר בימי הסגר למשך שבועות ארוכים מעוררת חשש בקרב הנהלות הקניונים, כי השוכרים הקטנים והבינוניים יתקשו להרים ראש לאחר שהוא יוסר. זאת בניגוד לרשתות הקמעונאות הגדולות, שמתפעלות אתרי סחר שממשיכים למכור במהלך המשבר, גם אם אינם מכסים על מלוא ההפסד של המכירות בחנויות.

 

 

חלק מהקניונים החליטו לפנות לעסקים הללו באמצעות שירות משלוחים שהקניון עצמו מציע לשוכרים. בדיזנגוף סנטר החלו בכך כבר במרץ, בתקופת הסגר הראשון. בסנטר פועלות לא מעט חנויות שאינן חלק מרשת ארצית, והאחים דן ואלון פילץ, שמנהלים את הסנטר, הציעו להן להתחיל לבצע משלוחים.  

קניון דיזינגוף סנטר קניון דיזינגוף סנטר צילום: בלומברג

 

לדברי דן פילץ, "בתחילה רק 15 עסקים בסנטר עשו שליחויות, וכיום יש כבר 60, שחלקם משלחים עצמאית וחלקם באמצעות הנהלת הסנטר. יש כאלה שנשארו עם האונליין, ואחרים שהפחיתו פעילות מקוונת עם תום הסגר".

 

הנהלת דיזנגוף סנטר בעצם מתווכת בין חברת השילוח לבין החנות, והקניון חבר לשיתוף פעולה עם הסטארט־אפ Wibow, שבונה עבור בית העסק עמוד מכירות ומבצע בעבורו את השילוח לבית הלקוח. Wibow גובה מבית העסק עמלה של 8.5% מהמכירות, אך לא גובה עבור בניית האתר או השילוח. פלטפורמה נוספת שמציע הסנטר לשוכרים היא מול חברת השליחויות גט פקאג', שהסנטר חתם איתה על הסכם מסגרת לתנאים מיטביים לעסקים שפועלים בו.

 

משלוחי דיזנגוף סנטר נעשים עד למרחק של 40 ק"מ מתל אביב, והעלות לצרכן היא על פי משקל החבילה והמרחק, ונעה בין 25 שקל למעטפה של 2 ק"ג ועד 55 שקל לחבילה במשקל 25 ק"ג.

 

גם בקניוני עופר החלו בניסיון ראשוני לסייע לשוכרים הקטנים בשליחויות לבתי לקוחות הסמוכים לקניונים. שירותי הליקוט והשילוח ייעשו בידי עובדי הקניון, דבר שיאפשר את המשך העסקתם, ויספק גם עבודה לעובדי החנויות. השירות מוצע, בשלב, זה ללא עלות באמצעות אפליקציית My Ofer. "זה עדיין בהתהוות", מסביר מנכ”ל קניוני עופר משה רוזנבלום. "הרעיון הוא לעזור לעסקים קטנים. לא פניתי להראל ויזל או לגבי רוטר, כי הם יכולים להתארגן על שליחויות בעצמם. פנינו לרשתות הבינוניות והקטנות ולחנויות שמופעלות בידי זכיינים של רשת. היתה היענות מצומת ספרים, סטימצקי, הפנינג, מיניסו ודפנה לוינסון, וגם מחנויות פרטיות".

 

לדברי רוזנבלום, כ־150 חנויות אישרו השתתפות. "כשהחל הסגר השני אמרו שהוא יימשך שבועיים – היום מדברים על 31 באוקטובר, ולא ברור לאן הולכים. אנחנו לומדים את העסק, ואם זה יתרחב, נפנה לחברות שילוח חיצוניות".

 

"בסגר הראשון מי שהיה ערוך עם אתר אונליין נפגע פחות", מסביר תמיר בן שחר מחברת הייעוץ צ'מנסקי בן שחר. "צרכנים שמפחדים להגיע לחנויות קונים ברשת. הרבה לפני הקורונה היו בעולם קניונים שהציעו שירות שליחויות באמצעות אפליקציה. לדיזנגוף סנטר יש יתרון גדול לעומת קניונים רגילים, כי הוא המרכז השכונתי שקרוב לאנשים, ועלות השליח זולה בשל הקרבה הפיזית של מרבית הלקוחות. השירות שהוא מציע עכשיו לשוכרים שלו יצר יתרון אידיאלי וזול יותר לאותם שחקנים שלא היה להם אתר משל עצמם. זה בעצם החמצן שהסנטר מספק לחנויות הקטנות בו. בקניוני עופר מדובר כרגע בחצי מהלך, שנותן פתרון למעט מאוד שחקנים. זה אקמול. הם לא גובים כסף, כי זה עדיין לא נעשה בצורה מסודרת ומקצועית, אבל אני מאמין שזה ישתנה. בשני המקרים, גם של הסנטר וגם של מליסרון, הקניון נהפך בעצם למחסן לוגיסטי לזמן הסגר. השוכר ממילא משלם על הנדל"ן, והחנות נהפכה למחסן שממנו משלחים. לכן זה מצב של win־win לשני הצדדים. אין צורך בשטח או בעובדים חדשים - מנצלים את החללים ואת המשאבים הקיימים".

x