$
פרסום ושיווק

פרסום ראשון

שסטוביץ' תוכל להמשיך "להלשין" לקולגייט העולמית על מוצרים ביבוא מקביל שנמכרים בישראל

כך עולה מהבנות שאליהן הגיעה החברה עם רשות התחרות במסגרת הסדר פשרה. שסטוביץ' תוכל להמשיך בדיווח לקולגייט - תחת תנאים שייקבעו על ידי הרשות. המידע שמוסרת החברה לקולגייט מאפשר לה לחסום גורמים בחו"ל שמוכרים לשוק המקומי ביבוא מקביל

נורית קדוש ואורנה יפת 14:1022.07.20

רשות התחרות הגיעה להבנות עם שסטוביץ' - המשמשת בין היתר כיבואנית הבלעדית של קולגייט בישראל - שלפיהן תוכל החברה להמשיך לדווח לקולגייט העולמית על יבוא מקביל של מוצרי קולגייט שנעשה בישראל.

 

 

ההבנות סוכמו במסגרת הסדר פשרה שאליו הגיעה הרשות עם שסטוביץ' - זאת לאחר שבדיקת רשות התחרות שהחלה לפני שנה וחצי העלתה כי שסטוביץ מדווחת לקולגייט העולמית על מוצרים ביבוא מקביל הנמכרים בישראל.

יוני שסטוביץ', בעל השליטה בשסטוביץ' יוני שסטוביץ', בעל השליטה בשסטוביץ' צילום: דניאל בר און

  

מידע זה מאפשר לחברה בחו״ל לחסום גורמים המוכרים לשוק המקומי מוצרים של קולגייט ביבוא מקביל.

 

המגעים לפשרה החלו לאחר שבית הדין לתחרות, בראשות השופטת תמר בזק־רפפורט, נתן צו ביניים שאפשר לשסטוביץ לדווח לקולגייט על יבוא מקביל תחת מגבלות והוראת הממונה על התחרות, שתוכל לפקח עליה.

 

ברקע הדברים, הודעת הממונה על התחרות בפברואר לפני שנתיים, כי היא שוקלת להפעיל את סמכותה ולהורות לשסטוביץ שלא לדווח לחברת Colgate-Palmolive העולמית על המצאות משחות שיניים מיבוא מקביל בישראל.

 

ההודעה של הממונה על התחרות נמסרה לחברה, לאחר שבמסגרת בדיקה שערכה הרשות עלה כי בהתאם להנחיות חברת קולגייט פלמוליב, שסטוביץ נוהגת לדווח לה על מוצריה שיובאו לארץ ביבוא מקביל ובכלל זה על משחות שיניים הנמכרות בארץ תחת המותג קולגייט, המהוות מותג דומיננטי בשוק, ללא מתחרה שווה ערך בכוחו.

 

הדיווחים של שסטוביץ כללו מידע מפורט על מוצרים מיבוא מקביל וכן תמונות עם פרטי המוצר תוך צילום פרטים שנועדו לאפשר את זיהוי המוצר על ידי קולגייט פלמוליב. מהנחיות חברת קולגייט פלמוליב עלה, כי מטרת נוהל הדיווח היא מניעת יבוא מקביל של מוצרי קולגייט פלמוליב בעולם.

 

ברשות מצאו כי קיומו של הנוהל והדיווחים לפיו מקימים חשש לפגיעה משמעותית ביבוא מקביל של משחות שיניים והיתה זו הפעם הראשונה בה עשתה הממונה שימוש בסמכות שניתנה לה על פי סעיף 31ו לחוק התחרות הכלכלית. סמכות זאת נוספה לחוק בתיקון מיום 26 ביולי 2018 במטרה לחזק את הכלים העומדים בידי רשות התחרות למנוע פגיעה ביבוא מקביל לשוק הישראלי.

 

משסטוביץ נמסר בתגובה: "אנו שמחים כי רשות התחרות הבהירה כי הנחיות הרשות מופנות להתנהלות עתידית בלבד של שסטוביץ ולא בטענות להפרת חוק. במסגרת הפשרה הוכרה חשיבותו של שיח מסחרי בין יבואן ליצרן (במקרה זה בין שסטוביץ לקולגייט), באופן שיש בו כדי לחזק את התחרות ולאפשר ליבואן לגבש מול היצרן הצעות ערך תחרותיות עבור הצרכנים".

x