$
פרסום ושיווק

בלעדי לכלכליסט

מצוקת המזומנים מאלצת את יינות ביתן למכור סניפים

שבוע וחצי אחרי מינויו של שלמה רודב כיו"ר החברה, הרשת חוזרת לפתור את מחנק האשראי בו היא מצויה, באמצעות מכירת סניפים. בקבוצת ביתן אישרו כי בכוונתם למכור 7 חנויות במקביל לפתיחת 4 חנויות חדשות, אולם בענף טוענים כי הרשת מציעה כ-30 חנויות ברחבי הארץ

נורית קדוש 20:1420.07.20

משבר הקורונה שהזניק את מכירות שוק המזון, לא הספיק לשקם את קבוצת יינות ביתן. לכלכליסט נודע כי אחרי הפוגה של כחצי שנה, הרשת חוזרת לפתור את מחנק האשראי בו היא מצויה, באמצעות מכירת סניפים. שבוע וחצי אחרי מינויו של שלמה רודב כיו"ר החברה המנוהלת על ידי מיכאל לובושיץ, בקבוצת ביתן אישרו כי בכוונתם למכור 7 חנויות במקביל לפתיחת 4 חנויות חדשות, בהתאם לתכנית המפנה של החברה, אולם בענף טוענים כי הרשת מציעה כ-30 חנויות ברחבי הארץ.

 

 

 

שליש מהחנויות שביתן מבקש למכור שייכות למגה, מה שעלול לייצר לו משבר עם ועד עובדי מגה, שמתנגד למכירת חנויות. יתרת החנויות שייכות ליינות ביתן ולשוק מהדרין בכל רחבי הארץ.

 

מימין שלמה רודב יו"ר יינות ביתן החדש ונחום ביתן בעלי הרשת מימין שלמה רודב יו"ר יינות ביתן החדש ונחום ביתן בעלי הרשת צילומים: עמית שעל, אלדד רפאלי

 

 

כזכור, לפני שנה החריף מחנק האשראי של ביתן, שרכש ב- 2016 את מגה שנקלעה לחדלות פרעון, תמורת 450 מיליון שקל. ביתן פנה אז לספקים בבקשה לדחיית תשלומים ופעל למציאת משקיע. במהלך השנה מכר ביתן 8 חנויות לויקטורי, 3 חנויות לפרשמרקט וחנות נוספת ליוחננוף. במקביל, חתם על מזכר הבנות עם קרן כלירמק להשקעה של כחצי מיליארד שקל בחברה. אחרי חתימת מזכר ההבנות מינה ביתן את לובושיץ למנכ"ל הרשת ולאחר מכן, הקרן חזרה בה והעסקה לא יצאה לפועל. משבר הקורונה, נתן לביתן אוויר לנשימה ואפשר לו להנות מהזינוק החד במכירות מרץ ועליה מתונה במכירות בחודשים האחרונים. יחד עם זאת, על כתפיו של ביתן רובצת יתרת הלוואה שלק ב- 2013 ומיחזר ב- 2017 בגובה 400 מיליון שקל וכן יתרת תשלום לנאמני מגה, בגובה של כ- 100 מיליון שקל. רודב מונה, במטרה להבריא את הרשת ולנהל את הפעילות מול הבנקים וביטוחי האשראי, במקביל לתכנית ההתייעלות שמוביל לובושיץ, הכוללת גם פיטורי עובדים.

 

מיינות ביתן נמסר בתגובה: ״אנחנו לא מגיבים לשמועות שנובעים מאינטרס מסחרי של המתחרים שלנו. אנחנו עובדים על פי תוכנית מסודרת עם מיתוג מחדש של סניפי מגה בעיר, ביתן ויינות ביתן. במקביל אנחנו פותחים חנויות חדשות, מוכרים סניפים בהתאם לתוכנית השיווקית של החברה״.

x