$
פרסום ושיווק

בגלל הגל השני: פדיונות חנויות האופנה בקניונים צנחו ביותר מ-7% ביוני

זאת, לאחר עליות במכירות החנויות בחודש מאי; מנתוני חברת ריס, מראים לעומת זאת, כי מרכזי הקניות הפתוחים רשמו נתונים חיוביים והמכירות למ"ר בהם עלו ב-5.8% בחודש יוני

אורנה יפת 12:5506.07.20

אחרי החזרה לשגרה והמכירות הגבוהות שרשמו חנויות האופנה בחודש מאי, עם פתיחת החנויות בקניונים, בחודש יוני התהפכה המגמה והפדיונות בקניונים שוב צנחו.

 

 

 

נתוני חברת ריס, הבוחנת 2,600 חנויות זהות בקניונים ובמרכזי מסחר פתוחים, מראים כי ביוני ירדו המכירות למ"ר בקניונים האזוריים ב-7.4%. לעומת זאת, הפאוור סנטרים, מרכזי הקניות הפתוחים, רשמו נתונים חיוביים והמכירות למ"ר בהם עלו ב-5.8% בחודש יוני. בממוצע ארצי ירדו כלל המכירות הקמעונאיות ב-2% בחודש זה.

 

לשם השוואה, בחודש מאי זינקו מכירות החנויות, על פי מדד ריס, ב-21% אך חלק מהחנויות של רשתות האופנה היו סגורות בחודש זה. גם במאי נרשם פער בין הקניונים האזוריים שרשמו עלייה של 7% לבין הפאוור סנטרים שרשמו עליה של 40%.

 

קניון מלחה בירושלים קניון מלחה בירושלים צילום: עמית שאבי

 

המגמה הזו שמתבטאת בנתוני ריס תואמת את מה שטוענים השוכרים בקניונים בשבוע האחרון. אחרי שקהל הצרכנים נהר לקניונים ולמרכזי הקניות ובחנויות האופנה העידו על מכירות הרבה מעבר למצופה, הדיווחים בשבוע האחרון על התפרצות גל שני, גורמים שוב לחשש בקרב הצרכנים שמדירים רגליהם ממקומות סגורים. אתמול אמר אחד השוכרים לכלכליסט כי "הקניונים יכולים להמשיך לצעוק על השוכרים להשאיר חנויות פתוחות, אבל בשעה שש בערב הקניונים מתרוקנים".

 

מגמה זהה נרשמה בסוף השבוע החולף גם במסעדות, בבתי הקפה. מאז שנפתחו המסעדות ובתי הקפה, הם זכו למעט אוויר לנשימה, אך הטלת המגבלות החדשות  הובילו ביום חמישי לביטולי הזמנות במסעדות ויום זה נרשם בענף כיום חמישי החלש ביותר מאז החזרה לשגרה.

 

הפתיחה של אולמות הקולנוע של הסינמה סיטי שאמורה היתה להיות ב-9 ביולי נדחתה למועד שטרם נקבע.

 

מדד המכירות המצטברות, על פי ריס, המהווה את סך כל המכירות בחודש יוני, מלמד כי הפדיונות בחנויות בממוצע ארצי עלו ב-0.08% בלבד, כאשר בקניונים האזוריים ירדו המכירות ב-5% ובפאוור סנטרים עלו המכירות ב-7.4%.

x