$
פרסום ושיווק

בלעדי לכלכליסט

הדרך היצירתית של מליסרון לפיצוי שוכרים

מליסרון הודיעה לשוכריה שבמקום זיכוי על שכר הדירה של מחצית מרץ, היא תעניק שוברי הנחה לחנויות. כך, היא לא פוגעת בהכנסותיה משכירות, אלא מגדילה את הוצאות השיווק

אורנה יפת 08:2008.06.20

מליסרון מחלקת שוברי הנחה ללקוחות הקניונים כתגמול לשוכרים על גביית שכר דירה עבור מחצית חודש מרץ, שבו הקניונים היו סגורים. קבוצת הנדל”ן, בבעלות ליאורה עופר, יצאה בקמפיין שבמסגרתו היא מחלקת בכל קניוני הקבוצה שוברים בשווי כולל של 150 שקל למימוש בכל חנויות הקניון.

 

לקוח שייכנס לאחד מקניוני הקבוצה יקבל שלושה שוברים בשווי 50 שקל כל שובר, למימוש בשלוש חנויות שונות. כלומר, הלקוחות לא יכולים לממש את שלושת השוברים באותה חנות. הרציונל שעומד מאחורי המהלך הוא למשוך לקוחות אל תוך החנות בניסיון לגרום להם לבצע רכישה גבוהה מ־50 שקל, וכך להגדיל את הפדיון של החנות.

 

 

 

 

קניון רמת אביב של קניוני עופר. בניגוד למתחרות, לא מדובר בהחזר כספי מלא קניון רמת אביב של קניוני עופר. בניגוד למתחרות, לא מדובר בהחזר כספי מלא צילום: אריאל שרוסטר

 

בשבועות האחרונים התקשרה הנהלת מליסרון לשוכרים ושאלה אותם אם הם מוכנים להשתתף במבצע. במליסרון ציינו כי שווי השוברים שיחולקו לכל חנות יהיה שווה למחצית שכר הדירה החודשי שמשלם השוכר. עוד הודיעה הקבוצה לשוכרים כי אם לא ימומשו כל השוברים של חנות מסוימת, היא תמשיך לחלק שוברי מתנה עד לקיזוז גובה שכר דירה של חצי חודש. כך, לדוגמה, אם חנות מסוימת משלמת שכר דירה בגובה 10,000 שקל, הקבוצה תחלק באותו קניון שוברים בגובה 5,000 שקל לאותה חנות.

 

עד עתה, מליסרון סירבה לזכות את שוכריה עבור מחצית מרץ, שבה הקניונים היו סגורים, וזאת בניגוד לקבוצות עזריאלי וביג שכן זיכו את השוכרים. שוכרי מליסרון הפעילו לחץ על ההנהלה והעבירו ביקורת על כך שמליסרון גבתה שכר הדירה בזמן שהקניונים היו סגורים. 

 

אף שמדובר במהלך חיובי מצד הקבוצה שמטרתו להניע לקוחות לחנויות, עדיין לא מדובר בהחזר כספי מלא כפי שנתנו מתחרותיה של מליסרון. השוכרים לא מקבלים החזר על מלוא סכום השכירות, שכן הם מספקים סחורה לצורך מימוש המבצע. המבצע משרת את מליסרון בהיבט נוסף — בעוד קבוצת עזריאלי תידרש להקטין את שורת ההכנסות שלה כדי להחזיר תשלום לשוכרים, במליסרון יגדילו את שורת הוצאות השיווק בדיווח הכספי ולא יפגעו ב־NOI.

 

מקניוני עופר נמסר: "המהלך נועד להגדיל את התנועה בקניוני עופר והוא נערך בשיתוף עם הקמעונאים, שבהם אנו רואים שותפים לאורך כל הדרך”.

x