$
פרסום ושיווק

חברות ענק בקמפיין נגד הגזענות בארה"ב; נייקי: "הפעם, אל תעשו זאת"

נטפליקס פרסמה בעמוד הטוויטר שלה: "לשתוק משמעותו להיות שותף לעבירה", יוטיוב החליפה את הלוגו הקבוע שלה בלוגו לבן על רקע שחור ואולפני אמזון פרסמו בטוויטר ובאינסטגרם: "אנחנו ניצבים לצד חברי הקהילה השחורה נגד גזענות וחוסר צדק"

שירות כלכליסט 14:5131.05.20
ברקע מהומות קשות שפשטו בעשרות ערים ברחבי ארה"ב התגייסו חברות ענק, מנטפליקס ועד נייקי, כדי להילחם באלימות נגד שחורים. המהלכים הללו תופסים תאוצה ימים ספורים אחרי מותו של ג'ורג' פלויד בידי שוטר במיניאפוליס, לאחר שנחשד כי השתמש בשטר מזויף של 20 דולר.

 

 

 

"לשתוק משמעותו להיות שותף לעבירה. Black lives matter. יש לנו פלטפורמה, ויש לנו את האחריות כלפי חברינו השחורים, עובדינו, יוצרים וטאלנטים, להרים את קולנו", כך בהודעה שפרסמה אתמול (שבת) ענקית הסטרימינג נטפליקס בעמוד הטוויטר שלה.

 

המהומות בארה"ב בעקבות מותו של ג'ורג' פלויד בידי שוטר במיניאפוליס המהומות בארה"ב בעקבות מותו של ג'ורג' פלויד בידי שוטר במיניאפוליס צילום: AP

 

 

"כאשר חברים בקהילה שלנו נפגעים כולנו נפגעים", כך בהודעתה של יוטיוב, שגם החליפה את הלוגו הקבוע שלה בלוגו לבן על רקע שחור. בנוסף התחייבה יוטיוב לתרום מיליון דולר לתמיכה במאבק נגד אי- צדק חברתי.

 

למאמצי הגינוי הצטרפה בסוף השבוע גם ענקית ציוד הספורט נייקי שפרסמה סרטון וידיאו תחת הכותרת "הפעם אל תעשו זאת" (For once, don’t do it), משחק מילים על הקמפיין המפורסם שלה Just do it. בסרטון קוראת החברה: "פעם אחת, אל תעשו את זה.. אל תעמידו פנים שאין בעיה באמריקה".

 

חנות הדגל של נייקי בשדרה החמישית בניו יורק חנות הדגל של נייקי בשדרה החמישית בניו יורק צילום: שאטרסטוק

 

 

הסרטון זכה ב- 5.6 מיליון צפיות ו-183 אלף שיתופים. החברה הכינה את הסרטון יחד עם סוכנות הפרסום הותיקה שלה Wieden + Kennedy Portland. "לנייק יש היסטוריה ארוכה של מלחמה בגזענות, שנאה ואי שוויון על כל צורותיהם", כך אמרה נייק בהצהרה שפרסמה. "אנו מקווים שע"י שיתוף הסרטון הזה נוכל לשמש כקטליזטור שייתן השראה לפעולות נגד הבעיה העמוקה שיש בחברה שלנו, ושיעודד אנשים לעזור ליצור עתיד טוב יותר."

 

במחווה נדירה של סולידריות, המתחרה אדידס שיתפה את הסרטון בציוץ משלה, עם הודעה שבה היא קוראת לשיתוף פעולה במאבק נגד עוולות חברתיות. "ביחד נתקדם וניצור שינוי", נאמר בהודעת אדידס.

 

לוס אנג'לס אתמול לוס אנג'לס אתמול צילום: איי פי

 

 

"אנחנו ניצבים לצד חברי הקהילה השחורה"

 

גם אולפני פרמונט התגייסו למאמץ המלחמתי והמנכ"ל ג'ים ג'יאנופולוס שלח מזכר פנימי לעובדים שבו הוא מביע תמיכה במאבק. "נשמתם של יותר מדי מחברי הקהילה השחורה נגנבה מהם בחסות חוסר צדק הנובע מגזענות", הכריז ג'יאנופולוס.

 

אולפני אמזון פרסמו בטוויטר ובאינסטגרם הודעה בלשון "אנחנו ניצבים לצד חברי הקהילה השחורה – קולגות, אמנים, כותבים, מספרי סיפורים, מפיקים, הצופים שלנו – וכל בני בריתנו במאבק נגד גזענות וחוסר צדק". רשת הטלוויזיה הולו שבבעלות דיסני פרסמה הודעת תמיכה אף היא, אך לקמפיין שלה לא הצטרפו זרועות אחרות של דיסני.

x