$
פרסום ושיווק

שסטוביץ תתחרה בשטראוס: תייבא את תחליף החלב אוטלי

אחרי שאיבדה את הפצת אלפרו, לכלכליסט נודע כי שסטוביץ תייבא את המותג השבדי הפופולרי

נווית זומר 08:0921.05.20

שסטוביץ, היבואנית שהפסידה את הפצת מותג תחליפי החלב אלפרו לקבוצת שטראוס, משיבה מלחמה. ל"כלכליסט" נודע כי שסטוביץ תייבא לישראל את המותג השבדי הלוהט OATLY, יצרנית תחליף חלב משיבולת שועל שזוכה באירופה לפופלריות רבה בקרב צעירים.

משקה אוטלי. בשלב הראשון יובאו תחליפי חלב ושוקו משקה אוטלי. בשלב הראשון יובאו תחליפי חלב ושוקו

 

בשלב הראשון שסטוביץ תייבא לישראל תחליף חלב ושוקו. עוד נודע כי ההסכם מול החברה השבדית נחתם בימים האחרונים. החברה נוסדה ב־1990, ולפני שלוש שנים, אחרי הצלחה באירופה, פרצה לשוק האמריקאי. כיום נמכר המוצר ב־20 מדינות. לפי דיווחים בעיתונות זרה, החברה שכרה את שירותי בנק ההשקעות גולדמן זאקס ובוחנת גיוס הון. גם סטארבקס משתמשת במדינות שונות בתחליף החלב השבדי אוטלי, שהפך למצליח בעזרת מסרים נועזים, שמירה על קיימות ואריזות מעוצבות גרפית. עיקרו של המסר, על פי אתר החברה: "אנחנו לא תחליף חלב, אלא מחליפים את הפרה. במקום להאכיל אותה בשיבולת שועל ואז לחלוב אותה , אנחנו מכינים עבורך את המשקה משיבולת השועל" . החברה מוכרת בחו"ל גם משקה בפחיות ומעדנים, שבשלב זה לא יגיעו לישראל.

 

שוק משקאות תחליפי החלב, שמכירותיו מוערכות בכ־190 מיליון שקל בשנה, נמצא בצמיחה דו־ספרתית. בשנה האחרונה השוק רתח בעקבות כניסה של גורמים חדשים לתחום, כמו טרה עם המותג ולסויה ושטראוס עם אלפרו. כולן יתחרו בתנובה, ששולטת בקטגוריה עם מותג המשקאות אלטרנטיב, שלו נתח שוק של 55%.

x