$
פרסום ושיווק

חמוץ מתוק: הסמל הירוק של סנדלפור מטעה את הציבור

יבואנית הריבות הוסיפה לאריזה סמל ירוק, הדומה לתו שמעניק משרד הבריאות למוצר בריא. המשרד: “הטעיה”

נורית קדוש 09:1025.02.20
חברת נני סיימן, יבואנית מותג מעדני הפרי סנדלפור, החלה לשווק חלק ממוצריה עם סימון אדום בשל סוכר בכמות גבוהה, שבצמוד לו סימון ירוק, הנראה כמו הסימן שקבע משרד הבריאות למזון בריא. על הסמל הירוק של סנדלפור נכתב “מכיל סוכר מהפרי בלבד”, במקום הכיתוב הרשמי “הסימון הירוק אפשריבריא”. ממשרד הבריאות נמסר כי מדובר בהטעיית הציבור. סיימן אינה היחידה ששינתה אריזות מוצרים עתירי סוכר, נתרן ושומן בניסיון למנוע הבלטת הסמל האדום, אלא שבמקרה הזה, נראה כי סיימן הלכה צעד אחד רחוק יותר. קמפיין משרד הבריאות בנוגע לרגולציה החדשה מבוסס על המסר: “אדום — עצור, ירוק — עבור”. בהתאם לכך, התקנות החדשות של המשרד אינן מאפשרות לסמן מוצר בסמל אדום, הקובע כי צריכתו מזיקה, ולצדו סמל ירוק, המעיד על תרומה חיובית לתזונה. יצרני המזון נאבקו במשרד הבריאות בשנים האחרונות ואף הצליחו לגרום לדחיית הרפורמה בשנה. המאבק בין הצדדים נמשך גם לאחר כניסת הרפורמה לתוקף, כשמשרד הבריאות יצא בקמפיין הקורא לא לקנות מוצרים המסומנים באדום. המאבק צפוי להחריף במחצית השנייה של השנה, כיוון שבינואר הבא תיכנס לתוקף הפעימה השנייה בתקנות, הקובעת רף מחמיר יותר של סוכר, נתרן ושומן הרווי המחייב סימון. מנני סיימן, בעלת החברה, נמסר: “הסמל הירוק אינו סימן רשום של משרד הבריאות ולכן לא מדובר בהטעיה”.

 

ריבת סנדלפור ריבת סנדלפור צילום: נורית קדוש

 

x