שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
פרסום ושיווק

בלעדי לכלכליסט

שרונה מרקט נמכר, קרב החניה רק מתחיל

גינדי החזקות מכרה את שרונה מרקט לביג ומגה אור ב־160 מיליון שקל, אך רוצה עוד כ־200 מיליון שקל על החניון. ביג החלה לבחון שיתוף פעולה עם חניונים סמוכים

אורנה יפת 16:4303.02.20

ארבעה חודשים לאחר העברת הבעלות על שרונה מרקט מגינדי החזקות לחברות הנדל"ן המניב ביג ומגה אור, מבצעות הרוכשות מהלך אסטרטגי מתחת לאפה של המוכרת. ל"כלכליסט" נודע כי קבוצת ביג, האחראית על הניהול של מתחם שרונה מרקט, מנהלת משא ומתן עם בעלי חניונים הסובבים שרונה, ומתכוונת לחתום עמם על שיתוף פעולה שבמסגרתו יופנו באי השוק הקולינרי לחניונים אחרים ולא ייכנסו לחניון של גינדי החזקות, בבעלותם של ליטל, גיא, אבי, רועי ומנחם גינדי, הממוקם מתחת למרקט.

 

בין היתר, ביג מנהלת משא ומתן לשיתוף פעולה עם חניון גבעון, חניון קניון TLV, חניון הארבעה של מגדלי חג'ג', וחניון מגדל פלטינום. כל החניונים נמצאים במרחק של כ־5 דקות הליכה משרונה מרקט.  

 

 

המהלך שיוזמת קבוצת ביג, שבשליטת רוני ויהודה נפתלי, מגיע לאחר שעסקת המכירה של שרונה מרקט לא כללה את החניון התת־קרקעי של המתחם. הצדדים לא הגיעו לעמק השווה בנוגע להעברת הבעלות על החניון בשל תג המחיר שדרשה גינדי החזקות, שהיה גבוה מהשווי של המתחם הקולינרי. ביג ומגה אור רכשו את שוק האוכל שכולל 5,000 מ"ר בתמורה ל־160 מיליון שקל. עבור החניון נקבה גינדי החזקות בסכום נוסף של 240 מיליון שקל, וכעת היא מנהלת משא ומתן למכור אותו בנפרד בשאיפה כי תקבל סכום גבוה מזה שהיתה מקבלת אם הייתה מוכרת אותו כחלק מהעסקה עם ביג ומגה אור. עם זאת, גורמים בשוק אומרים כי גינדי הציעה את החניון למכירה בנפרד ב־200 מיליון שקל.

 

שרונה מרקט שרונה מרקט צילום: עמית שעל

 

עלות החניה ומיקומה הם נושא שמשפיע על פדיונות השוכרים במתחם. חניה יקרה יכולה להרתיע מבלים, או לגרום להם לרכוש פחות במרקט. גורמים המקורבים לתחום מסרו ל"כלכליסט" כי ביג מנהלת עמם משא ומתן שיאפשר למבקרי שרונה מרקט להימנע מכניסה לחניון שרונה מרקט, וזאת לאור המחירים הגבוהים שגובה גינדי מהלקוחות. בחניון שרונה מרקט החברה גובה 20 שקל עבור כל שעת חניה, ללא הבחנה בין שעות הבוקר לשעות הערב. מדובר במחיר גבוה משמעותית מבחניונים הקרובים אשר בשעות הערב מתמחרים את הכניסה לחניון בתשלום חד־פעמי.

 

לשם השוואה, בחניון גבעון הסמוך התשלום מהשעה 18:00 בערב עד לבוקר למחרת עומד על 25 שקל, ובשישי ובשבת עולה הכניסה לחניון 15 שקל בלבד. בחניון מגדל המילניום שברחוב הארבעה הנמצא בגב של שרונה מרקט, גובים גם כן עבור חניית ערב סכום חד־פעמי של 24 שקל. חניון עזריאלי שרונה הוא בין החניונים הבודדים ברדיוס המדובר, אשר גובים מחיר גבוה של 20 שקל לשעה, לאורך כל שעות היממה.

 

שיתוף פעולה שביג צפויה לחתום עם חניונים סמוכים עלול לפגוע בערכו של החניון שגינדי החזקות מנסה כעת למכור. יתרה מכך, במתחם שרונה תל אביב צפוי להיפתח בתוך כשלוש שנים פרויקט Landmark TLV, בבעלות החברות מליסרון ואפי נכסים, שביג ומגה אור נמנות עם בעלי מניותיה (20.42% ו־13% בהתאמה). הפרויקט יכלול גם חניון תת־קרקעי עם 2,000 מקומות חניה, ועם סיום הבנייה ניתן להניח כי ביג תשאף לשיתוף פעולה בינו לבין לקוחות שרונה מרקט.

 

גינדי החזקות השיקה את שרונה מרקט ב־2015 אך המתחם סבל מסכסוכי שכנים שגרים במגדלים מעל השוק הקולינרי ואשר הגישו תביעות נגד היזמים. במיוחד העיב על הפעילות במתחם פיגוע ירי מחוץ למרקט ב־2016, שהוביל לפגיעה בפדיונות. בנוסף, שוכרי המרקט התחלפו בתדירות גבוהה בשנים הראשונות להקמתו, וגינדי הציבה אותו על המדף. כעת, אף שמדובר בפעילות חדשה עבור ביג, היא מתמחה בניהול של מרכזי מסחר ובכוונתה להשביח את השוק הקולינרי ולקיים פעילויות שיווק שיתרמו גם להעלאת הפדיונות של השוכרים.

 

מהחברות ביג וגינדי החזקות לא נמסרו תגובות.

x