$
מורידי הגשם

מורידי הגשם

"הניסיון לסגור עסקה חשוב, אבל המידע שנאסף בדרך לגבי המוצר חשוב לא פחות"

נופר עמיקם, שותפה בקרן ההון סיכון גלילות קפיטל, מייצגת את הסוג החדש של קרנות הון סיכון, בו הקרן היא כבר לא רק עוד כסף, אלא גורם שמייצר ערך לחברה ע"י יצירת קישורים ללקוחות והבאת הפידבק על המוצר ישירות מהשוק

שירות כלכליסט 12:1229.01.20

קרנות הון סיכון מלוות חברות ויזמים, אבל נתפסות פעמים רבות כארנק בלבד - גוף שבעיקר משקיע כסף ולא מעבר לכך. נופר עמיקם, שותפה ומנהלת מחלקת יצירת הערך (Value Creation) בקרן ההון סיכון גלילות קפיטל פרטנרס, מסבירה איך היא עוזרת לחברות הפורטפוליו של הקרן לסגור את העסקאות הראשונות.

 

 

 

 

גלילות קפיטל, של שני השותפים המייסדים קובי סמבורסקי ואריק קלינשטיין, משקיעה ביזמים בשלבים מוקדמים של המיזם - סיד וסיד מוקדם, אשר מפתחים טכנולוגיה מתוחכמת בעולמות התוכנה הארגונית ובהתמחות בסייבר, בינה מלאכותית וביג דאטה. הקרן הוקמה ב-2011, מנהלת למעלה מ-240 מיליון דולר בשלוש הקרנות שלה ושש מתוך שמונה החברות הראשונות בהן השקיעה גלילות נרכשו, בין היתר, על ידי מיקרוסופט, פאלו אלטו ו-Mimecast.

  

נופר עמיקם נופר עמיקם צילום: אופיר אייב

 

 

עמיקם החליטה לקחת את התהליך בו קרן ההון סיכון מלווה את חברות הסטארט-אפ שהיא משקיעה בהן לתהליך משמעותי יותר, והקימה את צוות ה-value creation שתפקידו לעזור לחברות הפורטפוליו של הקרן לסגור את העסקאות הראשונות, וזאת על ידי סיוע בקבלת משוב לקוחות מהיר, ומתן עזרה בסגירת לקוחות תאגידיים גלובלים. "הניסיון לסגור את העסקה חשוב, אבל המידע שנאסף בדרך לגבי המוצר חשוב לא פחות", היא מסבירה.

 

עמיקם בנתה תהליך שלם בו הצוות שלה נפגש עם הסטארט-אפ, צולל לתוך המוצר ולומד את התחום והשוק של החברה, ואז לוקח את הלקוח האידיאלי, בונה מאגר לקוחות שמבחינתנו הם בעלי פוטנציאל להפוך ללקוחות משלמים, ומתחיל לפנות ללקוחות הפוטנציאליים שבמאגר.

 

 

 

עמיקם חיה את עולם הסטארט-אפים כבר שלושה עשורים. את הסטארט-אפ הראשון שלה הקימה כשהיתה בת תשע בלבד - קייטנות קיץ בחצר בית הוריה בהרצליה. לאחר שירות ב-8200 היא המשיכה באופן טבעי לעולם הסטארט-אפים והיזמות. אחרי שני תארים, הקימה מיזם חברתי - רשת סיוע לעולים חדשים לעשות את צעדיהם הראשונים באקו-סיסטם הישראלי. במקביל לשלביו הראשונים של המיזם עבדה עמיקם בפירמת ראיית החשבון והייעוץ דלויט, בתור ראש תחום פיתוח עסקי ו-Deal Flow לסטארט-אפים.

 

כאשר המיזם כשל, הדרך לעולם קרנות ההון סיכון כבר נסללה ועמיקם הצטרפה לקרן JVP של אראל מרגלית ומהר מאוד התקדמה לטיפול בחברות בוגרות "לייט-סטייג’", של סבב ראשון או יותר. בהמשך הצטרפה לאקסלרטור של מיקרוסופט בישראל וסייעה לסטארט-אפים ישראליים למכור לגופים אמריקאיים גדולים על ידי שימוש באנשי המכירות בתוך מיקרוסופט, כך שמיקרוסופט למעשה שימשה כמתווכת חדשנות.

 

 

 

כיום משתמשת עמיקם בידע ובניסיון שצברה כדי לחולל מהפכה בתחום קרנות ההון סיכון. איך קרן הון סיכון יכולה לקחת על עצמה את תפקיד המכירות בחברות הפורטפוליו שלה? מה המידע שצריך לאסוף כאשר מדברים עם לקוח? ומדוע לפעמים איסוף המידע יותר חשוב מניסיון לסגור את העסקה? כל זאת ועוד בפרק נוסף של מורידי הגשם.

 

 

 
להאזנה לפודקאסט לחצו כאן >>

 

מורידי הגשם הוא פודקאסט העוסק בנושא המכירות, בו אדיר צימרמן, מייסד RAINMKERS IL, היוזמה לקידום תחום המכירות בקרב יזמים ואנשי מכירות בישראל, מראיין מורידי גשם (Rainmakers) ישראלים העומדים מאחורי סיפורי ההצלחה הגדולים של חברות ההייטק הישראליות וחושף מה עומד מאחורי המספרים של העסקאות הגדולות ועל הדרך נותן כלים וטיפים למאזינים. האזינו בימי רביעי אחת לשבועיים באתר כלכליסט ובאפליקציית הפודקאסטים האהובה עליכם.

x