$
פרסום ושיווק

מקדונלד'ס ביטלה את הסכמי הבלעדיות שהיו לה בקניונים ובמרכזי מסחר

רשת המזון המהיר הודיעה לממונה על רשות התחרות כי לא תהיה בעתיד צד להסכמים הכוללים סעיפי בלעדיות במרכזים מסחריים. בשל כך סגרה רשות התחרות את תיק הבדיקה בנושא

אורנה יפת 17:5119.01.20

מקדונלד'ס ישראל ביטלה את הסכמי הבלעדיות שלה בקניונים ובמרכזי מסחר, ובעקבות כך, רשות התחרות סגרה את תיק הבדיקה שהחלה בנושא. מקדונלד'ס התחייבה בפני הממונה שלא תחתום על הסכמי בלעדיות נוספים בעתיד.

 

הסכמי בלעדיות בקניונים מהווים הסדר כובל שכן אינם מאפשרים לרשתות מתחרות להכנס לקניון.

 

 

 

 

מקדונלד'ס מקדונלד'ס צילום: חיים הורנשטיין

 

מקדונלד'ס הודיעה לממונה כי בעקבות שינויים שהתחרחשו בדיני התחרות ב-2019 היא החליטה לבטל באופן חד צדדי את כל הסדרי הבלעדיות במרכזים בהם פועלים סניפי הרשת. בנוסף ביטלה מקדונלד'ס סעיפים שנכללו בהסכמי שכירות שלה שכללו הסכמה מצד הקניונים על הפחתה של דמי השכירות במקרה של כניסת מתחרה.

 

למקדונלד'ס היו סעיפים כאלה בחוזים עם קבוצת עזריאלי, מליסרון, קבוצת ביג מרכזי קניות וקבוצת גזית גלוב. החברה הודיעה לממונה כי לא תהיה בעתיד צד להסכמים הכוללים סעיפי בלעדיות במרכזים מסחריים או הסדרי הפחתה של דמי שכירות במקרה של כניסת רשת מתחרה.

 

על רקע ביטול כלל הסכמי הבלעדיות של הקבוצה במרכזים מסחריים עוד לפני שהרשות החלה בבדיקה ועל רקע התחייבותה של מקדונלד'ס שלא להגיע להסדרים מסוג זה בעתיד, החליטה הממונה לסיים את הטיפול בתיק.

 

"הממונה סבורה כי ביטולם של כל הסדרי הבלעדיות במרכזים מסחריים ללא צורך בהתערבות מצד רשות התחרות מלמדת על הפנמה של הנורמה הרואה בהסדרים מסוג זה הסדרים אשר עלולים ליצור חשש תחרותי ועל יצירת הרתעה הולמת ביחס להסדרים מסוג זה שפוגעים בתחרות", נמסר מרשות התחרות.

 

בשנתיים האחרונות בוחנת רשות התחרות את ההסכמים של הרשתות הגדולות אל מול הקניונים ובין היתר הגיעה להסכמות עם סופר-פארם במסגרתם ביטלה רשת הפארם את הבלעדיות שהייתה לה בקניונים.

x