$
מורידי הגשם

מורידי הגשם

"צריך להקים בישראל בית ספר למכירות גלובליות מרחוק"

עמנואל קנייבסקי, סמנכ"ל מכירות גלובלי באוריבי (Oribi), מאמין שבישראל גלום פוטנציאל גדול למכירות גלובליות, ומספר איך הגיע בתוך שנה למכירות של יותר ממיליון דולר מהמשרד הקטן בישראל

שירות כלכליסט 10:1015.01.20

עמנואל קנייבסקי פועל בתחום המכירות בהייטק הישראל כבר כ-20 שנה. הוא התחיל את דרכו במיקרוסופט, הצטרף לנס, שימש כסמנכ"ל מכירות של המזרח התיכון ואפריקה בחברת סייסנס (Sisense) ולפני כשנה הצטרף לאוריבי (Oribi) שהוקמה על-ידי היזמת הסדרתית איריס שור. אוריבי מאפשרת לחברות בכל הגדלים להגיע לאנליטיקות שבדרך כלל מיוצרות על ידי הפתרון של גוגל אנליטיקס, וכל זאת מבלי להיות מומחה בתחום. כבר בשנה הראשונה בחברה הכפיל קנייבסקי את מכירות החברה פי 10 והגדיל את הצוות מאיש מכירות אחד לחמישה.

 

 

 

 

 

 

לפני כעשור הגיע השינוי הגדול בתפיסת העולם שלו, כשנדרש לעבור ממכירה ללקוחות מקומיים אותם אפשר היה לפגוש פנים מול פנים למכירה מרחוק ללקוחות גלובליים, אליהם הוא לא היה יכול לנסוע, אלא נאלץ לעשות הכל מהטלפון שבמשרדו בישראל. "אני זוכר את הפעם הראשונה שנחשפתי לעולם הזה", הוא מספר בראיון לפודקאסט "מורידי הגשם". "אני מגיע למקום שבו אני עולה לשיחה, לא רואה את הבן אדם, יום אחר כך אני כבר עושה לו הדגמה במחשב על המוצר, ויומיים אחר כך הוא אומר לי 'מעולה' ושולח לי הזמנה. ככה אתה מוצא את עצמך עובד מתא קטן במשרד, עם היכולת להגיע לעשרות עסקאות כאלו שמגיעות בסך הכל לסכומים מדהימים".

 

עמנואל קנייבסקי עמנואל קנייבסקי צילום: מירב רביץ מושל

 

 

קנייבסקי מאמין ששיטת המכירה מרחוק היא אחד ממנועי הצמיחה הגדולים של ההיי-טק הישראלי, ושבישראל יש אוצר לא ממומש של כוח אדם גדול שחייב להצטרף לתחום ולדחוף אותו קדימה. "יש פה עולם שלם ומופלא שאלפי אנשים בארץ לא מודעים אליו ויכול להיות מאוד רלוונטי עבורם", הוא אומר. "אנשים מתחום המוצר, הנדסה וגם מעולם המכירות שאינם בתחום ההייטק לא מודעים לאיך נראית קריירה של איש מכירות בהייטק, התנאים הטובים, סביבת העבודה התומכת - והכי חשוב המימוש המקצועי. אני חושב שאם היתה מודעות המון אנשים היו שוקלים ברצינות לעשות את המעבר".

 

לסיכום אומר קנייבסקי "אני מאמין שבעזרת הכשרה חכמה יהיה אפשר להעלות את התוצאות של אנשי המכירות בישראל. צריך להרים את הכפפה ולהקים בית ספר למכירות מרחוק בישראל".

 

 

 
להאזנה לפודקאסט לחצו כאן >>

 

 

"מורידי הגשם" הוא פודקאסט העוסק בנושא המכירות, בו אדיר צימרמן, מייסד RAINMKERS IL - היוזמה לקידום תחום המכירות בקרב יזמים ואנשי מכירות בישראל, מראיין Rainmakers, "מורידי גשם" ישראלים העומדים מאחורי סיפורי ההצלחה הגדולים של חברות ההייטק הישראליות. דרך הראיונות נחשוף מה עומד מאחורי המספרים של העסקאות הגדולות, ועל הדרך ניתן כלים וטיפים למאזינים. האזינו בימי רביעי אחת לשבועיים באתר כלכליסט ובאפליקציית הפודקאסט האהובה עליכם.

x