$
פרסום ושיווק

ממחר: עיצוב אחיד לכל חפיסות הסיגריות ואריזות מוצרי העישון

כל חפיסות הסיגריות יהיו בצבע אחיד – גוון חום ירוק שנוטה לשחור, זאת במסגרת השלב השלישי של חוק איסור הפרסום והגבלת השיווק של מוצרי טבק ועישון. בנוסף, הקמעונאים יידרשו להסתיר את מוצרי הטבק, כך שלא יהיו גלויים לעין

אורנה יפת 16:0307.01.20

לאחר שנה של היערכות, מחר (ד') ייכנס לתוקף השלב השלישי של חוק איסור הפרסום והגבלת השיווק של מוצרי טבק ועישון: כל חפיסות הסיגריות ייראו בצבע אחיד – גוון חום ירוק שנוטה לשחור – והעיצוב יהיה זהה לכל חפיסות ואריזות מוצרי עישון, ביניהם סיגריות טבק, סיגריות אלקטרוניות, נוזלי מילוי וטבק נרגילה.

 

 

 

 

סיגריות בקיוסק סיגריות בקיוסק צילום: טל כהן

 

על פי ההוראות החדשות ייאסר שימוש בצבעים ובסימון לוגו או מיתוג אחר על גבי האריזות, למעט ציון שם המותג בפונט פשוט בגוון אפור. גודל אזהרת הבריאות ביחס לשטח החפיסה יוכפל מ-30% כיום ל-65%, והיא תופיע בצמוד לחלק העליון של החפיסה, ולא בחלק התחתון.

 

בנוסף, ייאסר על הקמעונאים להציג את מוצרי העישון בכל נקודות המכירה, ובין היתר בפיצוציות, תחנות דלק, וחנויות מכולת. הקמעונאים יידרשו להסתיר את מוצרי הטבק "מאחורי ארון, במגירה או בכל דרך אחרת, כך שלא יהיו גלויים לעין". קמעונאי שיפר את החוק ייחשב כמבצע עברה פלילית ומסתכן בקנס של עד 226 אלף שקל. חברות שיפרו את החוק ייקנסו ב- 452 אלף שקל. על חנויות ייעודיות למוצרי עישון לא חלה חובה להסתיר את מוצרי העישון, אך נאסר עליהן להציב אותם מחוץ לחנות.

 

האריזה החדשה של הסיגריות האריזה החדשה של הסיגריות צילום: מיטל בריל

 

השלב הבא של החוק ייכנס לתוקף ב-1 ביוני 2020 ולפיו תקבע חובת דיווח שנתית על התכולה והפליטה בשימוש במוצרי עישון - דיווחים שיפורסמו לציבור.

 

המדיניות החדשה היא חלק מהתוכנית שמוביל משרד הבריאות לצמצום העישון, ומצטרפת לחוקים המגבילים עישון במקומות ציבוריים, הגבלות פרסום, תיקון המס על טבק לגלגול ועוד. השלב השני במסגרת החוק שם דגש על מניעת חשיפה של ילדים ובני נוער לעישון, והשלב הראשון כלל הרחבה של איסור על עישון במקומות ציבוריים כך שיכלול גם סיגריות אלקטרוניות.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x