$
פרסום ושיווק

תחקיר חושף: מה באמת עומד מאחורי המלצות הקנייה של אמזון

מה באמת שוות המלצות הקנייה של ענקית הסחר המקוון? תחקיר של ה"וול סטריט ג'ורנל" מצביע על כך שרבים מהמוצרים המתהדרים בתווית "בחירתה של אמזון" מפרים את המדיניות של אמזון עצמה במקרה הטוב, וסותרים את רמת הבטיחות המומלצת במקרה הרע

שירות כלכליסט 08:3124.12.19

עונת החגים האמריקאית בעיצומה. מי שיחפש מתנה בדקה ה־90 באתר אמזון צפוי להיתקל במוצרים רבים הנושאים את התווית "בחירתה של אמזון" (Amazon's Coice), מה שעשוי להיתפס כמוצר מהימן ומומלץ. אלא שתחקיר של ה"וול סטריט ג'ורנל" מצביע על כך שרבים מהמוצרים המתהדרים בתווית מפרים את המדיניות של אמזון עצמה, במקרה הטוב וסותרים את רמת הבטיחות המומלצת במקרה הרע.

  

חבילות של אמזון חבילות של אמזון צילום: איי פי

 

ענקית המסחר המקוון הזדרזה להבהיר שהמוצרים שנושאים את התג לא בהכרח מומלצים על ידה, וכי בחירת המוצרים נעשית באופן אוטומטי על ידי אלגוריתם שלוקח בחשבון נתונים כמו פופולריות, זמינות, ביקורות ומחיר.

 

"החברה בחרה בנוסח התג 'בחירתה של אמזון' מפני שהאמינה שלא ייתפס כנותן גיבוי באותה מידה כמו הניסוח 'המלצתה של אמזון'", אמר לעיתון בכיר לשעבר בחברה.

 

מהתחקיר עולה כי על פי רוב, התג מוצמד למוצרים של אמזון עצמה. מותג הבית אמזון־בייסיקס זכה למרבית התגיות. בנוסף, עשרות מוצרים שסומנו כ"בחירתה של אמזון" לא עונים על דרישות הבטיחות. גם מוצרים מבוססי חומרים מפוקחים, כמו סטרואידים ומריחואנה, ופטריות הזיות שאינן חוקיות בארה"ב, זכו להיכלל ברשימה.

 

הסימון הבעייתי נחשב לנחשק בקרב סוחרים שכן התווית יכולה להקפיץ את המכירות ב־25%. לטענת הוול סטריט ג'ורנל, כמעט 1,600 מוצרים זוהו ככאלה שהופעלה עליהם מניפולציה מצד סוחרים כדי לזכות בתג.

x