$
פרסום ושיווק

בלעדי לכלכליסט

המבורגר לכל נוסע: ברגר קינג תמכור המבורגרים בטרמינל 1

הרשת תפעיל סניף בנתב”ג, ותתחרה במקדונלד’ס ומוזס שכבר נמצאות שם. החברה רכשה מרשות שדות התעופה זיכיון לסניף בטרמינל 1 ב־2.5 מיליון שקל לשנה

נווית זומר 06:5724.12.19

מלחמת מסעדות ההמבורגרים בנמל התעופה בן גוריון מתגברת, ורשת חדשה מצטרפת. לאחר שנחשף כי מסעדת מוזס תיפתח לראשונה סניף בטרמינל 3 עם הגשה לשולחן, נודע עתה ל”כלכליסט” כי חברת “ברגר קינג" נכנסת גם היא לראשונה לנתב"ג - ותקים מסעדת המבורגרים על שטח של 100 מ"ר במתחם ההסעדה החדש באולם הנוסעים היוצאים הבינלאומי בטרמינל מספר 1. הזיכיון מרשות שדות התעופה הוא לחמש שנים עם אופציה לשנתיים נוספות והרשת תשלם עליו 2.5 מיליון שקל לשנה.

  

ברגר קינג. הסניף בנתב"ג יתפרש על פני 100 מ"ר ברגר קינג. הסניף בנתב"ג יתפרש על פני 100 מ"ר צילום: אוראל כהן

 

הסניף החדש של ברגר קינג ישרת את הנוסעים הן בטיסות פנים לאילת והן בטיסות לואו קוסט בינלאומיות. בטרמינל 1 פועל כבר דוכן של רשת מקדולנד’ס שאינו מוכר המבורגרים, בגלל שאינו מצויד במטבח, ועיקר מכירותיו חטיפי נאגטס, סלטים וארוחות קלות בהם מצטיידים נוסעי הלאו קוסט (זאת בנוסף לסניף של ארומה, קפה קפה ומרונה רוסו שפועלים במקום).

 

ברגר קינג מפעילה בישראל 11 סניפים בזיכיון המופעל על ידי המשקיע היהודי צרפתי פייר בסנינו ומשפחתו. לצד המסעדה בטרמינל 1, תקום עוד מסעדה של הרשת במתחם המסחרי מחוץ לטרמינל 1, הנקרא מתחם “רחבת הנמל” ויתפרש על כ־180 מ”ר. בנוסף הרשת מפעילה סניף ברגר קינג בשדה התעופה החדש של אילת “רמון”.

 

המבורגרים הם המזון המהיר המועדף בישראל ונוכחות בנתב”ג מבטיחה לרשתות חשיפה למליוני נוסעים שעוברים בשדה כל שנה. רשת מקדולנד’ס נאבקה על שובה לנתב”ג לאחר העדרות של שמונה שנים: ביוני האחרון זכתה במכרז להפעלת מסעדות לממכר המבורגרים באולם היוצאים ובאולם שחקים בטרמינל 3 ולהצבת הדוכן בטרמינל 1. למכרז ניגשו מקדונלד’ס ישראל, בורגראנץ’ וברגר קינג.

 

דמי ההרשאה המינימליים אותם דרשה רשות שדות התעופה היו 10.25 מיליון שקל לשלוש נקודות המכירה, כאשר 7 מיליון שקל נדרשו עבור המסעדה בטרמינל 3, 2 מיליון שקל עבור המסעדה באולם שחקים ו־1.25 מיליון שקל עבור הדוכן בטרמינל 1.

 

מקדונלד’ס, שהיתה נחושה לחזור לנתב”ג הציעה במכרז כ־17 מיליון שקל וגברה על בורגראנץ’ שהציעה 12 מיליון שקל ועל הצעתה של ברגר קינג שהיתה 11 מיליון שקל.

 

בורגראנץ’ הפעילה מאז שנת 2012 שתי מסעדות באולם היוצאים בנתב”ג ודוכן נקניקיות באולם היוצאים בטרמינל 1, שמחזור המכירות שלהם ב־2018 נאמד בכ־42 מיליון שקל בשנה. תקופת ההתקשרות של בורגראנץ’ מול הרשות הסתיימה באוקטובר 2019.

 

עוד נודע כי בימים אלו תפרסם הרשות מכרז להפעלת שתי נקודות הסעדה נוספות באולם הנוסעים היוצאים בטרמינל 1 להפעלת מסעדות חלביות ובתי קפה.

 

היקף עסקי המזון וההסעדה בנתב”ג נאמד בעשרות מיליוני שקלים. על פי נתוני רשות שדות התעופה ב־2018 היה פדיון המכירות של הזכיינים בענפי המזון השונים באולמות המסחריים בטרמינל 3 ובטרמינל 1 כ־330 מיליון שקל, והיווה עלייה של כ־13% בהשוואה לשנה קודמת.

x