$
פרסום ושיווק

בלעדי

ראשי שייק שאק באים לישראל, ייפגשו עם הראל ויזל

ויזל, בעלי פוקס, רוצה לקבל את הזיכיון להפעלת רשת ההמבורגרים האמריקאית בארץ. האחים ירזין צפויים לנהל את הצד המקצועי

נווית זומר 07:5618.12.19
ראשי רשת ההמבורגרים האמריקאית שייק שאק יבואו בחודש הבא לישראל בפעם הראשונה כאורחיו של הראל ויזל, בעל השליטה בקבוצת פוקס, כחלק ממאמציו לקבל את הזיכיון להפעלת הרשת בישראל. אף שבשלב הזה אין ודאות שהזיכיון יתקבל, הביקור בישראל הוא צעד משמעותי בדרך אליו.

 

 

 

הרשת עובדת בשיטת הזכיינות, ובמזרח התיכון, בייחוד בארצות ערב, הזיכיון להפעלתה ניתן לאחת מחברות ההשקעות הגדולות באבו־דאבי. בביקורם בישראל ייחשפו ראשי שייק שאק לסצנת האוכל המקומית, לקניונים ולשותפים הפוטנציאלים במיזם, האחים ירזין.

 

הראל ויזל הראל ויזל צילום: שוקה כהן

 

יורם וארי ירזין, מסעדנים ותיקים, יהיו הצד המקצועי בעסקי ההסעדה שמתכנן להקים ויזל כרגל נוספת לקבוצת פוקס כחלק ממדיניות פיזור הסיכונים שהוא נוקט. ויזל מזהה את טרנד המזון המהיר והאכילה מחוץ לבית שצומח בשנים האחרונות, ואת הצורך של קניונים להכניס עסקי הסעדה על חשבון עסקי אופנה.

 

שייק שאק נחשבת בארה"ב לרשת המבורגרים מצליחה, שלקחה את הקציצה למקום צעיר ואורבני תוך כדי ניצול הרשתות החברתיות והעלאת תמונות פוטוגניות של המוצרים. הרשת נסחרת בוול סטריט בשווי של 2.2 מיליארד דולר, ומתחילת השנה עלה מחיר המניה ב־130%. אחרי פרסום תוצאותיה לרבעון בנובמבר האחרון, שהראו צמיחה של 32% בהכנסות והכפלת הרווח הנקי ל־10 מיליון דולר ברבעון, נפלה המניה ב־20% בעקבות הודעת החברה על סגירת סניפים לצורך שיפוצים.

 

סניף של רשת שייק שאק סניף של רשת שייק שאק צילום: שאטרסטוק

 

 

את הרשת ייסד דני מאייר, שמכר נקניקיות גורמה בפארק מדיסון בניו־יורק. ב־2004 הקים את שייק שאק, שמפעילה כיום 250 סניפים בעולם. הרשת מציעה תפריט מצומצם יחסית של המבורגרים בשלל רטבים ותוספות יצירתיות, מילקשייקים שנחשבים מהטובים בתחומם, נקניקיות וצ'יפס. המותג מוכר גם בישראל, מביקורי ישראלים בניו־יורק.

 

ההערכה היא כי הרשת אטרקטיבית מבחינת קבוצת פוקס מכיוון שהיא נחשבת לשוכרת הגדולה בקניונים ולבעלת השפעה על ראשיהם, יתרון כשמדובר במציאת לוקיישנים טובים בקניון למותגי מזון חדשים. ראשי הקניונים, מצידם, לאחר שיקבלו את ההחלטה האסטרטגית להרחיב את עסקי המזון על חשבון עסקי האופנה, יחפשו מותגים חדשים וטרנדיים כדי למשוך קהל ולהציע אטרקציות חדשות.

 

x