שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
פרסום ושיווק

תאגיד כאן יאפשר לגוגל לשלב פרסומות על גבי תכניו ביוטיוב תמורת 55% מההכנסות

הפרסום יתבצע בשלב ראשון בתכנים נבחרים בערוץ כאן ביוטיוב כמו "סליחה על השאלה" ו"דקותיים", ורק בתחילת הסרטון

אביאור אבו 07:4018.12.19

תאגיד השידור הציבורי כאן החל אתמול (ג') באופן רשמי בפיילוט מוניטיזציה ביוטיוב, כלומר הוא מאפשר לגוגל לשלב פרסומות על גבי תכניו. 55% מההכנסות יעברו לתאגיד. הפרסום יתבצע בשלב ראשון בתכנים נבחרים בערוץ כאן ביוטיוב כמו "סליחה על השאלה" ו"דקותיים", ורק בתחילת הסרטון.

 

 

 

לאחר הפיילוט יגבש התאגיד מדיניות לשיתוף פעולה עם גורמים נוספים. היום יחל התאגיד סבב פגישות בנושא, בין היתר עם חברת ארטימדיה, האחראית לפרסום בווידאו באתרי תוכן ישראליים.

 

מתוך "סליחה על השאלה", שמועלית ליוטיוב. לאחר הפיילוט תגובש מדיניות לשת"פ עם גורמים נוספים מתוך "סליחה על השאלה", שמועלית ליוטיוב. לאחר הפיילוט תגובש מדיניות לשת"פ עם גורמים נוספים צילום: יח"צ תאגיד כאן

 

כיום מחויב התאגיד להשקיע 260 מיליון שקל בתוכן מקורי, ועל פי החלטת מועצת התאגיד כל ההכנסות מהמוניטיזציה יתווספו לסל זה ויושקעו ביצירה ישראלית. החוק אוסר על התאגיד, הממומן מכספי ציבור, לשדר פרסומות באתר האינטרנט שלו, באפליקציה ובטלוויזיה, מלבד תשדירים וחסויות, אך לא אוסר עליו לפרסם בפלטפורמות אינטרנטיות חיצוניות וברדיו. עד כה הופיעו לסירוגין פרסומות בחלק מתוכני התאגיד ביוטיוב, אך הן היו שייכות לבעלי שירים ויצירות שהיו תובעים את זכויותיהם, והתאגיד לא היה מקבל נתח מההכנסות.

 

תוכני הדיגיטל עולים קודם כל ליוטיוב ורק אחר כך לטלוויזיה. בשבוע שעבר נבחר ערוץ היוטיוב של התאגיד לנצפה ביותר בישראל ב־2019, זו השנה השנייה. חוסר היכולת למדוד רייטינג ביוטיוב הוא אחת הסיבות להחלטת התאגיד לפרוש בסוף השנה מהוועדה למדרוג.

 

x