$
פרסום ושיווק

הלמ"ס: התמתנות בקצב העלייה במכירות רשתות השיווק

פדיון רשתות השיווק עלה ב-1.6% באוגוסט-אוקטובר, לעומת עלייה של 4.5% במאי-יולי. פדיון רשתות המזון לבדן עלה ב-0.3% בלבד לעומת עלייה של 3.8% במאי-יולי

בילי פרנקל 13:0027.11.19
קצב העלייה במכירות רשתות השיווק מצטמצם: מנתוני הלמ"ס עולה כי פדיון רשתות השיווק עלה ב-1.6% (בשיעור שנתי) בחודשים אוגוסט-אוקטובר. זאת לעומת עלייה של 4.5% במאי-יולי.

 

אילוסטרציה אילוסטרציה צילום: תומריקו

 

  

החישוב כולל רשתות עם שלוש חנויות לפחות, העוסקות בענפי המסחר, וכוללים גם קניות אונליין בארץ. בין אלו כלולים נתוני רשתות המתמחות במזון ולרשתות המתמחות במוצרים אחרים: מוצרי טקסטיל והלבשה, הנעלה, מוצרים בני קיימה (הכוללים ריהוט, ציוד למשקי הבית כמו מקררים, מכונות כביסה, מזגנים, רכבים אישיים),, כלי בית ו"שונות" - מוצרי קוסמטיקה, תרופות, צעצועים, ספרים, ציוד משרדי ואופטיקה.

 

בבחינת פדיון רשתות המזון לבדן – נתון שכולל גם מכירות חומרי ניקוי ומוצרים אחרים - נרשמה עלייה של 0.3% (בחישוב שנתי). מדובר בקצב עלייה נמוך מזה שנרשם בשלושת החודשים הקודמים ושעמד על עלייה של 3.8%.

 

השינויים בערך המכירות ברשתות שנסקרו, אינם משקפים בהכרח את השינויים בערך המכירות של מוצרי צריכה בכלל המסחר הקמעוני. זאת, כאשר יש מעבר של קונים ממסגרת המסחר הקמעוני האחר למסגרת חנויות של רשתות השיווק מסיבות שונות, למשל: פתיחת סניפים חדשים, רכישה של חנויות קיימות וסגירת סניפים.

 

בלמ"ס מוסיפים כי הנתונים הללו הם ראשוניים ומבוססים על מידע מהרשתות המובילות, כשאר בהודעה שתפורסם בחודש הבא הנתון יתעדכן עם קבלת המידע מכל הרשתות הנחקרות. נתונים אלו משמשים כאינדיקטור לצריכה הפרטית מקדימים בחודש את הנתונים של פדיון המסחר הקמעוני ממקורות מע"מ, המשמשים גם הם כאינדיקטור נוסף.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x