$
פרסום ושיווק

פרסום ראשון

נחום ביתן מוכר 7 סניפים לפרשמרקט ב-110 מיליון שקל

מדובר בסניפים של יינות ביתן ומגה בעיר בתל אביב, בגבעתיים ובחולון; העסקה צפויה לקדם את רשת יינות ביתן, הנושאת חובות לספקים ולבנקים, לקראת חיזוק מצבה הפיננסי; כן היא פועלת לקבלת הלוואה של 300 מיליון שקל מהבנקים; פרשמרקט צפויה להתחזק בגוש דן בעקבות העסקה

נווית זומר 16:5623.09.19

נחום ביתן, הבעלים של רשתות יינות ביתן ומגה, מוכר שבעה סניפים לרשת פרשמרקט שבשליטת האחים עמר. היקף העסקה עומד על 110 מיליון שקל.

 

 

 

בין הסניפים שמכירתם נחתמה היום (ב'): בדיזינגוף סנטר, במרכז המסחרי מיקאדו בתל ברוך צפון, במגדלי תל אביב, בשכונת בבלי, בכורזין בגבעתיים וברחוב רבין בחולון. מדובר בתערובת של סניפי יינות ביתן ומגה בעיר. מיקומי הסניפים הם בשכונות מבוססות, מגרש בו פועלת פרשמרקט.

 

סניף של יינות סניף של יינות צילום: מיקי נעם אלון

 

מכירת הסניפים תשחרר בינתיים את הרשת מהלחץ לפני החגים בעקבות הפרסומים על מצוקת אשראי שלה. מכירת הסניפים הוא רק צעד ראשון לפתרון מצבה הפיננסי של הרשת, שנחוצה להזרמה הון נוספת לנוכח מצבת חובותיה לספקים ולבנקים.

 

עוד נודע כי יוסי בכר המיצג את הרשת בפני הבנקים ונותני האשראי שלה ומייעץ לה אסטרטגית, מוביל מהלך מול הבנקים לקבלת הלוואה בגובה 300 מיליון שקל שחציה תיועד להשלמת החוב לנאמני רשת מגה ובכך להעביר את הרשת לבעלותו המלאה של ביתן - מהלך שיאפשר לו לקבל קווי אשראי חדשים, ולשעבד כבטוחה לבנקים את מניות רשת מגה. מחציתו השנייה תוזרם לרשת לצרכיה השוטפים ותחזק את מצבה הפיננסי.

 

אם אכן יושלמו כל ההליכים, רשת יינות ביתן, השנייה בגודלה בישראל עם 180 סניפים ומחזור מכירות של למעלה מ-5 מיליארד שקל, תוכל להמשיך בפיתוח עסקיה, תוך יציאה מ"אזור הסיכון".

 

יש לציין כי מדובר ברכישה שנייה של רשת פרשמרקט תוך תקופה קצרה מאז הנפיקה בחודש מאי האחרון את מניותיה לציבור (25%) וגייסה 243 מיליון שקל לפי שווי שוק של 750 מיליון שקל. הרשת מנתה בזמן ההנפקה 31 סניפים תחת חמשה תתי מותגים שונים: מחסני להב, מחסני מזון, היפר דודו פרש מרקט וטיפטוב. מיד לאחר מכן תוך שימוש בכספי ההנפקה רכשה פרשמרקט את ארבעת סניפי סופר דוש בבת ים בתמורת 138 מיליון שקל ועלתה ל-35 סניפים, רובם שכונתיים. כעת היא מחזקת את התבססותה בגוש דן ובעיקר בתל אביב עם עוד שבעה סניפים חדשים בתוך העיר, בפורמט המאפשר לה לגבות מחירים יקרים יותר כנהוג במרכזי ערים.

 

קבוצת יינות ביתן מסרה בתגובה כי היא "פועלת על פי תוכנית אסטרטגית ארוכת טווח שתתמוך בהמשך פיתוחה וצמיחתה, תוך השקעה בטכנולוגיה, הון אנושי, פיתוח תשתיות וסניפים ובניית מנועי צמיחה נוספים. מכירת הסניפים היא מהלך משמעותי נוסף שמחזק את הקבוצה ויאפשר לה להמשיך ולממש את יעדיה ותוכניותיה".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x