$
פרסום ושיווק

בלעדי

רמי שביט שכר בנק השקעות לחפש לו שותף לרשת

השווי לצורך העסקה: 200–300 מיליון שקל; החברה האם נסחרת כיום בבורסה סביב 100 מיליון שקל, אחרי שאיבדה %26 מתחילת השנה

נווית זומר 08:3601.09.19

רמי שביט מחפש שותף: בעל השליטה במשביר לצרכן (60.16%) שכר את לאומי פרטנרס כדי לאתר משקיע לרשת בתי הכלבו.

 

 

  

מדובר בשותף לחברה הבת המפעילה את בתי הכלבו ולא לחברת האחזקות. המשקיע הוגדר כמשקיע אסטרטגי – כלומר לא משקיע פיננסי אלא גוף עם ערך מוסף שיוכל למשל לספק לרשת מגוון מותגים ויחסוך לה את ההוצאות הכרוכות ביבוא מקביל ובעמלות תיווך.

 

שביט לא רוצה משקיע פיננסי אלא גוף שיביא ערך מוסף ויספק לרשת מגוון מותגים ללא ההוצאות הכרוכות ביבוא מקביל ובעמלות תיווך

 

לפי מקורב לנושא, שווי הרשת יוערך לצורך העניין בין 200 ל־300 מיליון שקל – גבוה משמעותית משווי החברה האם העומד כיום על כ־100 מיליון שקל, לאחר שהמניה איבדה 26% מתחילת השנה.

 

 

 

רמי שביט, בעלי המשביר לצרכן רמי שביט, בעלי המשביר לצרכן צילום: מיקי נועם אלון

 

המשביר מפעילה 38 בתי כלבו, ומאז לקח שביט את הניהול חזרה לידיו, לפני 3 שנים, עברה הרשת שינוי במטרה להגדיל רווחיות, ובראשו מעבר מקונסיגנציה – מכר מותנה, שבו אין סיכון לרשת כי סחורה שלא נמכרה מוחזרת לספק אך הרווחיות נמוכה – ליבוא עצמי של מותגים וביסוס תדמיתה כבית של מותגים.

 

הרשת השקיעה עשרות מיליוני שקלים בשיפוץ הסניפים. בסניף הדגל בקניון עופר בפתח־תקווה הושקעו השנה 36 מיליון שקל. מחלקות הספורט, שהפכו לחלק מהלבוש היומיומי בישראל, התרחבו ולמותגים הזרים נבנו "חנות בתוך חנות". עוד חוזקה ברשת היא מחלקת הלבשה תחתונה עם המגוון הגדול בארץ.

 

בתי הכלבו רשמו ברבעון השני ובמחצית שיפור במכירות וברווח הגולמי. הפדיון בחנויות הזהות גדל במחצית ב־4% כשמדד ריס, הבודק את ענף האופנה, הציג ירידה של 3.3%. המכירות, שלצורך הגדלתן גויסה הפרזנטורית דורין אטיאס, עלו בינואר־יוני ב־7% לעומת המחצית המקבילה, ל־509 מיליון שקל – בזכות הגדלת המגוון במחלקות הביגוד והספורט. הרווח הגולמי גדל ב־9%.

 

בשורה התחתונה המשביר הפסידה 19 מיליון שקל לעומת הפסד של 10.9 מיליון במחצית המקבילה. בנטרול תקן חשבונאי חדש המשפיע על הוצאות המימון, ההפסד היה 11 מיליון שקל, בדומה לשנה קודמת.

 

 

ברבעון השני נרשם שיפור בשורה התחתונה, ובנטרול התקן ההפסד היה 1.1 מיליון שקל בלבד, לעומת הפסד של 5.9 מיליון שקל ברבעון המקביל.

 

התוצאות מלמדות שעל הרשת לשפר רווחיות ומכירות כדי לשרת את כל ההוצאות. העשור האחרון היה מאתגר עבורה לאחר שכשלה בשורת השקעות שביצע שביט כדי להיות קבוצת הקמעונאות הגדולה בישראל, כמו הקמת רשת המזון ורכישת אופיס דיפו וניו־פארם שגרמו להפסדים של מאות מיליוני שקלים. לפני שנתיים היא שיפרה את מצבה ופרעה את רוב חובותיה בזכות מכירת ניו־פארם לשופרסל ב־130 מיליון שקל.

 

בדוח נאמר כי "אין חשש סביר שהרשת לא תעמוד בהתחייבויות". הכנסת שותף תאפשר לה להמשיך לבצע השקעות לשיפור הרווחיות.

 

ביחס לקשיים בבתי כלבו בחו"ל, לטענות שזה פורמט מיושן ולחשש מכניסת אמזון לארץ, אמר לאחרונה שביט ל"ידיעות אחרונות" כי הוא מאמין שיהיה שילוב בין האונליין לחנויות פיזיות, והוא מדגיש שירות אישי בסניפים. במקביל הוא בוחן כניסה לאמזון, בקטגוריה שבה יש לו יתרון יחסי, וכדאיותה נבחנת כעת.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x