$
פרסום ושיווק

בלעדי לכלכליסט

הפועלים מרגיש בטוח לחתוך בפרסום של ביט

מצגת של הבנק חשפה כי הוא סומך על כך שהמשתמשים לא ירגישו צורך להתנסות באפליקציות תשלומים מתחרות שנכנסו לשוק אחרי ביט: "יש מקום רק לאפליקציית תשלומים אחת"

רחלי בינדמן 07:2222.07.19

"הבנו שהמפתח לניצחון אינו טמון רק בפלטפורמה, אלא גם בשאלה מי תהיה אפליקציית התשלומים הראשונה לגייס מסה קריטית של משתמשים, שכן במציאות של היום יש מקום לאפליקציית שירות אחת בכל תחום, וגם לאפליקציית תשלומים אחת" - במשפט אחד תמציתי, חושף בנק הפועלים מהו לדעתו סוד ההצלחה של אפליקציית התשלום ביט. הציטוט לקוח מתוך מצגת של בנק הפועלים על אפליקציית התשלומים ביט. המצגת, שהגיעה לידי "כלכליסט", מתארת את התוכנית האסטרטגית מאחורי השיווק של אפליקציית התשלומים, וכן את האופן שבו היא תכננה לנצח את הפלטפורמות המתחרות - של הבנקים לאומי (פיי) ודיסקונט (פייבוקס).

 

ראש חטיבת הדיגיטל והמשנה למנכ”ל בבנק הפועלים גולן שרמן. האתגר הבא: לחדור לבתי עסק ראש חטיבת הדיגיטל והמשנה למנכ”ל בבנק הפועלים גולן שרמן. האתגר הבא: לחדור לבתי עסק צילום: עמית שעל

 

לידי "כלכליסט" אף הגיע תקציב הפרסום של ביט, שעמד ב־2016, השנה בה הושקה האפליקציה, על 31.8 מיליון שקל, ב־2017 על 20.8 מיליון שקל, וב־2018 כבר ירד ל־5.7 מיליון שקל.

 

"היה ברור שהראשון יזכה בכל הקופה", נכתב במצגת. "הצרכן תמיד יעדיף להשתמש באפליקציית התשלומים שיש לרוב החברים שלו... האתגר: לנצל את חלון ההזדמנויות הצר לפני השקת המתחרים כדי למצב את ביט כאפליקציית התשלומים של ישראל".

 

 

מי שעומדת מאחורי הקמפיין של ביט היא סוכנות השיווק הדיגיטלי אינטראקשן של אדלר חומסקי. מלכתחילה התוכנית של הבנק היתה לייצר הרגלי שימוש בין אנשים, ואז לחדור עם ביט לתשלום בבתי עסק: "את זירת התשלומים בין אנשים לא כובשים ביום. המשימה החשובה ביותר היתה לבנות תוכנית אב שתסייע לנו לכבוש סגמנט אחרי סגמנט. הראשון שנבחר היה הלקוחות הפרטיים והסכומים הקטנים. בהמשך הדרך ביט תחדור לעולם העסקים הקטנים, השירותים (זיכויים לדוגמה) ועוד". אלא שבאחרונה התברר כי הבנק שינה כיוון, וכעת הוא מכוון לעסקים הגדולים יותר, וכבר חתם על הסכם לכבד תשלומים בביט על ידי רשת דומינוס. כמו כן הוא מנהל מגעים מול סופר־פארם.

 

בשולי המצגת נחשף מדוע "זירת התשלומים היתה מאז ומתמיד אחד מעמודי התווך של ענף הבנקאות": היא "הבסיס לבניית מערכות יחסים עם לקוחות חדשים וקיימים ושער לשירותים פיננסיים נוספים שיהוו נתח לא מבוטל מהכנסות הבנק".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x