$
פרסום ושיווק

בלעדי לכלכליסט

משנים את חוויית הקנייה: גוד פארם בונה על אוטומציה

ל"כלכליסט" נודע שרשת הפארם מנהלת מו"מ מתקדם לרכישת סטארט־אפ שמפתח טכנולוגיה להפעלת סניפים ללא קופאיות

אורנה יפת 08:2501.07.19

רשת גוד פארם, שבבעלות אדם פרידלר, אוהד סנדלר ורמי לוי שיווק השקמה, תפתח סניפים שיפעלו אוטומטית ללא מוכרים, 24 שעות ביממה שבעה ימים בשבוע. ל"כלכליסט" נודע כי גוד פארם נמצאת במשא ומתן מתקדם לרכישת חברת סטארט אפ קטנה שמפתחת טכנולוגיה שמאפשרת הפעלת סניפים קמעונאיים באופן אוטומטי ללא מגע יד אדם. החתימה על העסקה, שהיקפה כ־5 מיליון שקל, צפויה בתוך כשבועיים, ואז תחל גוד פארם בפיילוט לסניף אוטומטי בדרום תל אביב. אם העסקה תתבצע, תרחיב גוד פארם את הפיילוט בתוך חצי שנה מיום החתימה לעשרה סניפים נוספים.

 

מימין: בעלי גוד פארם רמי לוי ואוהד סנדלר. פיילוט ראשון בתל אביב מימין: בעלי גוד פארם רמי לוי ואוהד סנדלר. פיילוט ראשון בתל אביב צילום: דנה קופל

 

הסניפים האוטומטיים יהיו קטנים יחסית, 100 מ"ר לכל היותר. בסניף האוטומטי הלקוח יקנה מוצרים בלי לעבור דרך קופה ובלי לדבר עם מוכר. בפעם הראשונה הוא יידרש להפעיל את האפליקציה הייעודית ולהכניס את פרטי כרטיס האשראי שלו, ולהבא הוא כבר יזוהה אוטומטית. בסניפים אלה יועסק רק עובד מחסן אחד.

 

"מדובר בסניפים שיפעלו רק במרכזי הערים", אומר פרידלר. "אנו מנסים להכניס את הטכנולוגיה הזו כי הנדל"ן בערים מאוד יקר, והרצון הוא למקסם את תפעול הסניפים. כל השטח של הקופאים לא מנוצל לרצפת מכירה. מעבר לזאת, ייחסכו העלויות של העסקת עובדים. אם הפיילוט יצליח, יתאפשר להגיע ל־100 סניפים כאלה".

 

לדבריו, בסניפים אלה ההכנסה מכל לקוח תהיה נמוכה יותר מאשר בסניף רגיל: "זה פתרון לקניות יותר מזדמנות של משפחות קטנות. זה לא סניף למלא בו עגלה. הטכנולוגיה כבר עובדת אבל היא צריכה לעבור התאמות לתחום הפארם. כרגע היא עובדת על מוצרים עם נפחים יותר גדולים, כמו חיתולים למבוגרים שמגיעים באריזות גדולות ויש להם משקל גבוה. היא עוברת התאמות כדי שתוכל לקרוא גם מוצרים יותר קטנים כמו טואלטיקה".

 

מדובר בטכנולוגיה שלא נעזרת במצלמות, אלא בחיישנים שמזהים טביעות אצבע. אם העסקה תיחתם, גוד פארם צפויה בעתיד למכור את הטכנולוגיה הזו לרשתות קמעונאיות שפועלות בתחומים אחרים.

 

סניפים אוטומטיים עשויים לייעל את מבנה העלויות של גוד פארם, אבל מדובר בהימור שכן תחום הפארם מבוסס לא מעט על חוויית קנייה. סופר פארם למשל מושכת את הלקוח על ידי מיקום הסניפים במקומות מרכזיים, עיצוב אטרקטיבי עם מעברים רחבים, מגוון מוצרים רחב ותמהיל של מותגי קוסמטיקה. כל אלה נעדרים מסניף קטן שפועל באופן אוטומטי. מאידך מגמת הרכישות באונליין מתחזקת גם בקטגוריות של מוצרי פארם, ובקרוב גם צפויה אמזון להיכנס לפעילות בישראל, ואולי בגוד פארם מבקשים להיערך לתחרות הזו.

 

בתוך כך, גוד פארם תפתח השבוע בית מרקחת ראשון בסניף בקריית מוצקין. את הסניף היא רכשה מהאחים ניסנוב, שהפעילו את רשת סמארט פארם. הסניף ממוקם במרכז קניות על 750 מ"ר, והוא ישופץ בהשקעה של כמיליון שקל.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x