$
פרסום ושיווק

הכבלים של חברת הכבלים: הדרך היצירתית של HOT לגייס לקוחות חדשים

החברה מציעה למצטרפי הטריפל טלוויזיה ב־36 תשלומים של 59.9 שקל וזיכוי על סכום זהה על הטלפון. משרד התקשורת: “נוגד לכאורה את החוק”

אביאור אבו 08:5518.06.19

בדיקה ראשונית של משרד התקשורת את המבצעים החדשים של HOT מעלה כי אלה נוגדים לכאורה את הוראות החוק, כך נודע ל“כלכליסט”. חברת הכבלים יצאה לאחרונה במבצעי טריפל חדשים שנדמים כמאוד אטרקטיביים, אך למעשה כובלים את הלקוחות לחברה. מדובר במבצעים עבור חבילת טריפל, הכוללת טלוויזיה, טלפון קווי ואינטרנט של 200 מגה.

 

 

במסלול הטריפל הראשון, שעולה 285 שקל לחודש, יקבל הלקוח טלוויזיה חכמה 49 אינץ' של חברת Hisense. הלקוח ישלם עבורה 59.9 שקל לחודש, ויקבל זיכוי על אותו הסכום שיגולם בשורת שירותי הטלפון בחשבונית. על מנת לזכות במלוא ההטבה, על הלקוח להישאר בתוכנית במשך 36 חודשים מלאים ולבצע לפחות עשר דקות שיחה בחודש. לקוח שיתנתק מהמבצע ימשיך לשלם את יתרת התשלומים על המסך כרגיל.

 

במסלול הטריפל השני, HOT מעניקה במתנה שובר דרים קארד של 1,800 שקל, והוא עולה 279 שקל לחודש. גם כאן, על מנת לזכות במלוא ההטבה, על הלקוח להישאר בתוכנית 36 חודשים מלאים, והשובר יחולק בלא פחות משש פעימות של 300 שקל, שיתפרסו על פני שלוש שנים. קבלת כל שובר מותנית בהזמנה אחת לפחות באחת מספריות HOT VOD בחודש שקדם למועד קבלתו. לקוח שיבחר לצאת מהתוכנית יכול לעשות זאת בכל עת, והוא יוותר על יתרת השוברים.

 

מבצעים אלה, שכובלים לכאורה את הלקוחות לחברת הכבלים, מעלים ספק בעמידה בהוראות חוק התקשורת, שקובע כי “ביטל מנוי את הסכם ההתקשרות, לא ימנע ממנו בעל הרישיון הטבה שהיה מקבל אלמלא הביטול; על אף האמור, בעל רישיון כאמור רשאי לגבות את יתרת תשלומי המנוי בעבור ציוד הקצה". הכוונה בציוד קצה היא לציוד כמו ממיר או טלפון נייד, ציוד שנדרש לצורך קבלת שירותיו של בעל הרישיון. מסך טלוויזיה לא נכלל בו.

 

ממשרד התקשורת נמסר: "מבדיקה ראשונית של פרטי המבצע השיווקי המדובר עולה כי המבצע נוגד לכאורה את הוראות חוק התקשורת. המשרד יפעל מול החברה בכלים העומדים לרשותו".

 

מחברת HOT נמסר: "המבצע עומד בהוראות הדין. תנאי המבצע, במסגרתו המסך נמכר בפריסה לתשלומים חודשיים, מובהרים הן בפרסומים מטעם החברה והן בתקנון המבצע".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x