$
פרסום ושיווק

בלעדי לכלכליסט

מקצץ בבשר החי: רמי לוי מוותר על הקצבים בסניפים וישווק רק בשר ארוז

רשת המזון תפסיק לשווק בשר טרי בתפזורת לטובת מכירת בשר טרי מצונן שנארז מראש. בענף מעריכים כי רשתות נוספות ינקטו במהלך דומה עד סוף השנה

נורית קדוש 06:5417.06.19

הקצביות ברשתות השיווק לקראת שינוי: ל"כלכליסט" נודע כי רשת רמי לוי שיווק השקמה תחדול ממכירת בשר בתפזורת בסניפיה לטובת מכירת נתחי בשק מצונן שנארז מראש במפעל סוקולוב בפולין. המהלך צפוי לחסל את הנוהג הקיים שבו הלקוחות בוחרים נתחי בשר ספציפים מהקצבים במעדניות, ולחסוך בעלויות כוח האדם של הרשת. בתום פיילוט שנערך באחד הסניפים המהלך צפוי לצאת לדרך ביתר סניפי הרשת בעוד כחודשיים. לפי ההערכות, רשתות שיווק נוספות צפויות לפעול באופן דומה עד סוף השנה.

 

 

 

חיסול מכירת הבשר בתפזורת מצטרף למהלך דומה שנקטו רמי לוי ושופרסל אשתקד במחלקות העופות במרכולים. בעקבות זאת, במרבית סניפי הרשתות אי אפשר לרכוש חלקי עוף בתפזורת ובמקום זאת הוצבו מגשים שנארזו מראש במפעל. בסביבת רמי לוי טוענים כי המעבר למכירת בשר במוצרים ארוזים מראש לא ישפיע על המחיר לצרכן, אף שהשינוי במחלקות העופות הביא לעליית מחירים במוצריהן.

 

השינוי בפעילות הקצביות צפוי לחסוך לרמי לוי בהוצאות כוח אדם, שכן שכר הקצבים הוא מהגבוה מבין עובדי רשתות השיווק, בין היתר על רקע המחסור בכוח אדם מיומן בתחום. עם זאת, מאחר שתקנות משרד הבריאות אוסרות על מכירת בשר שנטחן מראש, הטחינה תדרוש להמשיך להעסיק קצבים.

 

 

קצביה ברשת רמי לוי. חיסכון בהוצאות כוח האדם קצביה ברשת רמי לוי. חיסכון בהוצאות כוח האדם צילום: אוראל כהן

 

המהלך אף משתלב במגמת המעבר למכירה מקוונת, שכן הוא מאפשר למלקטים לאסוף מגשיות מוכנות ללא צורך בהכנה, שקילה ואריזה.

 

על הצפוי להתרחש במחלקות הבשר אפשר ללמוד מהשינויים שעברו מחלקות העופות: ברשתות המזון יצרו רמות שונות של מוצרים במחירים שונים, הנגזרים מאיכות החלקים ומהטיפול שהם עוברים במפעלים. בין היתר מוצעים לצרכנים מגשיות של מוצרים רגילים, מוצרי פרימיום, מוצרים ללא אנטיביוטיקה ומוצרים מתובלים. שיטה זו צפויה להתרחב כעת גם למחלקות הבשר, שיציעו בין היתר מוצרים מוכנים להכנה על האש.

 

הסבת מחלקות הבשר ברמי לוי מוערכת בהשקעה של 1.5 מיליון שקל, שתופנה בעיקר למקררי תצוגה חדשים ועיצוב אריזות. זאת משום שמפעל סוקולוב הפולני, שמספק את הבשר ללוי ולמרבית רשתות המזון בישראל, יישא בהשקעה במכונות החיתוך והאריזה.

 

המעבר ייאלץ את הצרכנים לרכוש כמויות מוכתבות מראש של בשר בהתאם לגודלי המגשיות. עם זאת, נוסף להיבטים ההיגיינים הכרוכים בבשר שנארז מראש, המגשיות יספקו לצרכנים מידע מדויק אודות מועד השחיטה והמועד האחרון לשימוש.

 

לפי נתוני משרד החקלאות, עיקר הבשר הטרי הנמכר בישראל מקורו בעגלים חיים המיובאים לישראל (במסגרת מה שזכה לכינוי "המשלוחים החיים"). עם זאת, בשנים האחרונות חלה עלייה הדרגתית ביבוא בשר טרי מצונן מחו"ל בעקבות פתיחת מכסות יבוא פטורות ממכס. כך, מיבוא של 1,550 טון בשר טרי מצונן ב־2015 זינקה הכמות ל־13.7 אלף טון ב־2018.

 

מהלך נוסף שתרם למגמת היבוא היא החלטת משרד הבריאות לפני כשנה וחצי להאריך את חיי המדף של בשר מצונן שנשמר בוואקום מ־30 יום ל־45–80 יום. החלטה זו אפשרה יבוא ימי של בשר מצונן ממדינות כארה"ב, ברזיל, ארגנטינה, אוסטרליה ודרום אפריקה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x