$
פרסום ושיווק

המלחמה על הגבינות הקשות: תנובה משיקה מותג פרימיום

בעקבות הצלחת שטראוס ביבוא גבינות קשות, תנובה רוצה להגדיל את נתחה בקטגוריה הצומחת ביותר בשוק החלב. התקשרה לראשונה עם מחלבה חיצונית, משק דותן, שתייצר לה סדרת גבינות כבשים

נווית זומר 08:2616.05.19
תנובה יוצאת למלחמה במגרש הביתי אחרי ששטראוס החלה לייבא גבינות קשות של ארלה - ונרשמה עלייה גדולה ביבוא שלהן לנוכח פתיחת מכסות היבוא. תנובה תתקשר לראשונה עם מחלבה חיצונית, משק דותן, שתייצר בשבילה גבינות קשות מחלב כבשים ועזים.

 

 

 

הסדרה החדשה, COLLECTION BY תנובה, תכלול גבינת מנצ'גו כבשים, גאודה עזים, פקורינו כבשים, צ'דר מחלב בקר וגפן - העשויה מחלב כבשים ביין אדום. מתנובה נמסר ששיתוף הפעולה הוא סנונית ראשונה למיזמים דומים עם יצרנים בארץ ובחו"ל.

 

גבינות גורמה של תנובה גבינות גורמה של תנובה צילום: תנובה

 

מחלבת משק דותן מכפר שמואל נמצאת בבעלותה של משפחת דותן, המחזיקה דיר כבשים. את המחלבה ייסד הסבא שעלה מרומניה בשנות ה־50. כיום מנהלים אותה בני הדור השלישי.

 

הגבינות הקשות נחשבו במשך שנים רבות למוצר פרימיום יקר ועתיר שומן, וצריכתן הייתה שולית. כיום, כשלצד מזון בריא הצרכן נוטה גם למוצרי פרימיום, מנתוני סטורנקסט עולה שקטגוריית הגבינות הקשות היא הצומחת ביותר בשוק מוצרי החלב.

 

אשתקד הוציאו הצרכנים בישראל 5.446 מיליון שקל על גבינות מיוחדות, גידול של 24% בתוך שנתיים. הצמיחה נמשכת גם השנה. לשם השוואה, מכירות שוק החלב בכלל צמחו בשנתיים האחרונות ב־%6 בלבד.

 

בעוד שבצרפת 60% מצריכת הגבינות מגיעה מגבינות כמו ברי וקממבר, בישראל הצריכה העיקרית היא של קוטג', גבינה לבנה וגבינה צהובה.

 

הגבינה המיוחדת הפופולרית ביותר בארץ היא מוצרלה (23% מהמכירות), אחריה גאודה (19%) ופרמזן (11%), ולברי וקממבר 10% בלבד. בשנתיים האחרונות רואים עלייה חדה במכירות הגבינות המיוחדות, בין השאר בעקבות העלייה במספר הטיסות לחו"ל ותוכניות הבישול.

 

מותאמות לחך הישראלי

 

עד היום שיווקה תנובה שמונה סוגים של גבינות מיוחדות: ברי, קממבר, קצ'קבל, פרמזן, מוצרלה, פרומעז ורוקפור המיוצרות במחלבות תנובה בישראל, וגבינת גרנה פדנו המיובאת.

 

השקת סדרת הגבינות החדשה היא הרחבה גדולה בפעילות, שעתידה לחדד את התחרות בקטגוריה. "אין ספק שהיבוא המוגבר ללא מכס מאיים. החלטנו לשתף פעולה עם מחלבה ישראלית שתייצר טעמים מקומיים המותאמים לחך הישראלי" אמרה ל"ממון" לילך שולומון־כהן, ראש אגף השיווק של חטיבת החלב בתנובה.

 

"אין מתחרה מוביל"

 

שולומון־כהן מציינת עוד כי "כשמדברים על גבינה צהובה, הישראלי יחפש את הטעם של 'עמק', וכך גם בקוטג' ובגבינה לבנה. בגבינות מיוחדות קשה לומר שהתבססו טעמים מקומיים, הצרכנים פתוחים להתנסות במגוון טעמים. בקטגוריית הגבינות המיוחדות אין מתחרה מוביל. הצרכן לא מחפש מותג אלא מוצר, והקטגוריה תמשיך לגדול. השאלה המעניינת היא כיצד היא תשפיע על צריכת הגבינות המקומיות".
בטל שלח
    לכל התגובות
    x