$
פרסום ושיווק

קוקה קולה ראשונה, פפסי שנייה - אלה מותגי הצריכה השווים ביותר בעולם

לפי דירוג של 100 מוצרי הצריכה (FMCG) המובילים, המותג קוקה קולה שווה 45-35 מיליארד דולר, ואילו השווי של פפסי הוא 15-10 מיליארד דולר בלבד. עוד בעשירייה הראשונה: נסקפה, לוריאל, פמפרס והאגיס

שירות כלכליסט 17:2009.03.19
קוקה קולה נבחרה למותג הצריכה המוביל בעולם, כך על פי דירוג 100 מותגי הצריכה (FMCG) המובילים, שפרסמה חברת המחקר יורומוניטור. המותג המוביל של ענקית המשקאות הצליח להיבחר מעל ליריבה הגדולה - פפסי שמסתפקת במקום השני.

הדירוג מתייחס למוצרי צריכה מתחומי המזון הארוז, משקאות קלים, קוסמטיקה וטיפוח, תוספי מזון, מוצרי היגיינה, משקאות חמים ומוצרים לחיות מחמד. הוא מתבסס על נתוני המכירות ב-2017 של המותגים. תחום המזון הארוז הוא השולט ברשימה עם 41 מותגים מתוך המאה, כשלמותגי הקוסמטיקה והטיפוח יש 25 נציגים, ותחום המשקאות הקלים שלישי עם 18 מותגים.

 

אזור אסיה והפסיפיק הוא המוביל מבחינת מכירות של מוצרי צריכה, ומייצג 29.5% מכלל המכירות. סין אף אחראית למספר מותגים ברשימה המוכרים בה בלבד ובכל זאת הגיעו לרמת הכנסות מספקת כדי להיכלל בדירוג. כך למשל, המותג הסיני Mengniu מדורג במקום ה-16.

 

ההצלחה של קוקה קולה נזקפת בין השאר לפופולאריות העצומה שלה באמריקה הלטינית, המייצגת 40% מכלל המכירות העולמיות של החברה. יתרה מכך, מקסיקו, שבה שיעור השמנה גבוה במיוחד, מוגדרת כמדינה החשובה ביותר למותג. בעוד שקולה נבחר ראשון, המותגים הנלווים דורגו למטה יותר בדירוג - דיאט-קולה במקום ה-19 וקולה זירו במקום 49.

 

מותג שתייה נוסף מדורג במקום השלישי, נסקפה של נספרסו שנחשב למותג השתייה החמה המוביל בעולם, כשיפן היא המדינה המובילה מבחינת מכירות של משקאות חמים. מותג החטיפים Lay’s שבבעלות פפסיקו מדורג רביעי, וענקית הקוסמטיקה לו'ריאל פריז סוגרת את החמישייה הראשונה.

 

שאר העשירייה מורכבת מרד בול במקום השישי, פאמפרס, טייד/אריאל, ניוויאה והאגיס.

 

10 מותגי הצריכה המובילים בעולם:

 

10. האגיס, תחום: היגיינה, שווי המותג: 15-10 מיליארד דולר

האגיס, במקום ה-10. שווי המותג: 15-10 מיליארד דולר האגיס, במקום ה-10. שווי המותג: 15-10 מיליארד דולר צילום: שאטרסטוק

 

 

9. ניוואה, תחום: קוסמטיקה וטיפוח, שווי המותג: 15-10 מיליארד דולר

 

ניוואה, במקום ה-9. שווי המותג: 15-10 מיליארד דולר ניוואה, במקום ה-9. שווי המותג: 15-10 מיליארד דולר צילום: שאטרסטוק

 

 

8. טייד/אריאל, תחום: ניקיון, שווי המותג: 15-10 מיליארד דולר

 

טייד/אריאל, במקום ה-8. שווי המותג: 15-10 מיליארד דולר טייד/אריאל, במקום ה-8. שווי המותג: 15-10 מיליארד דולר צילום: שאטרסטוק

 

 

7. פאמפרס, תחום: היגיינה, שווי המותג: 15-10 מיליארד דולר

 

פמפרס, במקום ה-7. שווי המותג: 15-10 מיליארד דולר פמפרס, במקום ה-7. שווי המותג: 15-10 מיליארד דולר צילום: שאטרסטוק

 

 

6. רד בול, תחום: משקאות קלים, שווי המותג: 15-10 מיליארד דולר

 

רד בול. במקום ה-6. שווי המותג: 15-10 מיליארד דולר רד בול. במקום ה-6. שווי המותג: 15-10 מיליארד דולר צילום: שאטרסטוק

  

 

5. לוריאל פריז, תחום: קוסמטיקה וטיפוח, שווי המותג: 15-10 מיליארד דולר

 

לוריאל, במקום ה-5. שווי המותג: 15-10 מיליארד דולר לוריאל, במקום ה-5. שווי המותג: 15-10 מיליארד דולר צילום: שאטרסטוק

 

 

4. לייס, תחום: מזון ארוז, שווי המותג: 15-10 מיליארד דולר

 

צ'יפס Lay's. שווי המותג: 15-10 מיליארד דולר צ'יפס Lay's. שווי המותג: 15-10 מיליארד דולר צילום: שאטרסטוק

 

 

3. נסקפה, תחום: משקאות חמים, שווי המותג: 15-10 מיליארד דולר

 

נסקפה, במקום ה-3. שווי המותג: 15-10 מיליארד דולר נסקפה, במקום ה-3. שווי המותג: 15-10 מיליארד דולר צילום: שאטרסטוק

 

 

2. פפסי, תחום: משקאות קלים. שווי המותג: 15-10 מיליארד דולר

 

פפסי, במקום ה-2. שווי המותג: 15-10 מיליארד דולר פפסי, במקום ה-2. שווי המותג: 15-10 מיליארד דולר צילום: בלומברג

 

 

1. קוקה קולה, תחום: משקאות קלים. שווי המותג: 45-35 מיליארד דולר

 

קוקה-קולה, במקום ה-1. שווי המותג: 45-35 מיליארד דולר קוקה-קולה, במקום ה-1. שווי המותג: 45-35 מיליארד דולר צילום: רויטרס

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x