$
פרסום ושיווק

מיום שישי אסור לעשן סיגריות אלקטרוניות במקומות ציבוריים

האיסור הוא חלק מהרחבת הוראות חדשות בחוק איסור הפרסומת והגבלת השיווק של מוצרי טבק שאושרו בכנסת היוצאת

אורנה יפת 14:3305.03.19

ביום שישי הקרוב (8.3) ייכנסו לתוקף הוראות חדשות בחוק איסור הפרסומת והגבלת השיווק של מוצרי טבק, שאושרו בכנסת היוצאת.

 

 

 

בהתאם לחוק המתוקן, שאושר בכנסת האחרונה ביוזמה משותפת של הח"כים כבל, גליק, בן ראובן ובתמיכת סגן שר הבריאות ח״כ יעקב ליצמן, כל ההגבלות הקיימות על פרסום ושיווק של מוצרי טבק יחולו על כלל מוצרי העישון ולא רק על מוצרי טבק כפי שהיה עד כה, לרבות על סיגריות אלקטרוניות ותערובות שונות לעישון שאינן טבק.

 

סיגריה אלקטרונית סיגריה אלקטרונית צילום: שאטרסטוק

 

ההרחבה תחול גם לגבי החוק למניעת העישון במקומות ציבוריים והחשיפה לעישון כך שהחל מיום שישי יחול איסור על שימוש בסיגריות אלקטרוניות (אידוי) וכן חימום טבק או עישון סיגריות שאינן מכילות טבק בכל מקום ציבורי כפי שעישון טבק אסור במקומות ציבוריים.

 

שינוי נוסף הוא איסור פרסום גורף של מוצרי עישון לרבות פרסום באתרי אינטרנט ובגלישה בסלולרי, איסור מתן חסות, איסור על שלטי פרסומת למוצרי עישון מעל חנויות ובתוך חנויות, למעט בתוך חנויות ייעודיות למוצרי עישון ואלכוהול.

 

החוק מחריג את העיתונות הכתובה שבה עדיין מותר לפרסם מוצרי עישון, אך רק פרסומת אחת בכל עיתון, כאשר על 30% משטח הפרסומת תופיע אזהרת בריאות, ועבור כל פרסומת למוצר עישון יוקצה שטח פרסום זהה עבור מודעה שבה יהיה מידע על נזקי העישון.

 

בעוד ארבעה חודשים ייכנסו לתוקף הוראות נוספות של החוק, בהן הגבלות על דיוטי פרי, הגבלות על סימון חפיסות מוצרי עישון בפירות או צמחים וכן איסור על צעצועים או ממתקים בצורה של סיגריה. בשלב הבא, בעוד כעשרה חודשים, ייכנסו לתוקף הוראות שיחייבו עיצוב אחיד למוצרי עישון, הגדלת האזהרות לרוב שטח החפיסה, והסתרת מוצרי עישון וחפיסות סיגריות בנקודות המכירה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x