$
פרסום ושיווק

הממונה על התחרות נגד שסטוביץ: פוגעת ביבוא מקביל של משחות שיניים קולגייט

שלושה חודשים אחרי שפתחה נגדה בהליך שימוע, החליטה מיכל הלפרין להטיל על היבואנית הרשמית של קולגייט בישראל הוראות למניעת פגיעה ביבוא מקביל; לפי רשות התחרות, שסטוביץ מדווחת לקולגייט פלמוליב - בהתאם להנחיותיה של היצרנית - על מוצריה שיובאו לארץ ביבוא מקביל, וזו פועלת על מנת למנוע זאת

נורית קדוש ואורנה יפת 17:0113.02.19

שלושה חודשים אחרי שפתחה בהליך שימוע נגד חברת שסטוביץ בחשד לחסימת יבוא מקביל, החליטה הממונה על התחרות מיכל הלפרין, להטיל הוראות על שסטוביץ למניעת פגיעה ביבוא מקביל של משחות שיניים קולגייט.

 

הלפרין שוקלת להפעיל את סמכותה ולהורות לחברת שסטוביץ, היבואנית הרשמית של קולגייט בישראל, שלא לדווח לחברת Colgate-Palmolive העולמית על הימצאות משחות שיניים מיבוא מקביל בישראל. זאת, על מנת למנוע מהחברה העולמית לאתר את הסיטונאים שמכרו ליבואנים הישראלים במטרה למנוע מהם לעשות זאת.

 

אם שסטוביץ תפר את ההוראות תוכל הרשות לפתוח בחקירה פלילית נגדה, או לפתוח בהליך מנהלי במסגרתו תוכל לקנוס אותה בסכום של עד 100 מיליון שקל.

 

 

שר הכלכלה אלי כהן, והממונה על התחרות מיכל הלפרין שר הכלכלה אלי כהן, והממונה על התחרות מיכל הלפרין

 

 

 

מדובר בפעם הראשונה בה עושה הממונה שימוש בסמכות שניתנה לה על פי סעיף 31ו לחוק התחרות הכלכלית. סמכות זאת נוספה לחוק בתיקון מיולי האחרון, במטרה לחזק את הכלים הקיימים בידי רשות התחרות למנוע פגיעה ביבוא מקביל לשוק הישראלי.

 

ההחלטה התקבלה לאחר שבמסגרת בדיקה שערכה רשות התחרות עלה כי בהתאם להנחיות חברת קולגייט פלמוליב, שסטוביץ נוהגת לדווח לקולגייט פלמוליב על מוצריה שיובאו לארץ ביבוא מקביל - ובכלל זה על משחות שיניים הנמכרות בארץ תחת המותג קולגייט. דיווחיה של שסטוביץ כוללים מידע מפורט על מוצרים מיבוא מקביל, כמו גם תמונות עם פרטי המוצר המציגות פרטים שנועדו לאפשר את זיהוי המוצר על ידי קולגייט פלמוליב, הפועלת לבלום ערוצי מכירה אלה.

 

ברשות טוענים כי מהנחיות חברת קולגייט פלמוליב עולה, כי מטרת נוהל הדיווח היא מניעת יבוא מקביל של מוצרי קולגייט פלמוליב בעולם וכי קיומו של הנוהל והדיווחים לפיו מקימים חשש לפגיעה משמעותית ביבוא מקביל של משחות שיניים.

 

בבדיקת הרשות עלה כי משחות השיניים של קולגייט מחזיקות בנתח שוק משמעותי לאורך זמן, וכי אין מותג דומיננטי נוסף עם נתח שוק קרוב לזה של קולגייט. עוד עלה, כי קיימת העדפה צרכנית ברורה למותג זה, וכי כמעט שאין מעברים בין המותגים השונים. כל אלה מלמדים על חשיבותו של היבוא המקביל של משחות שיניים קולגייט לתחרות בתחום.

 

בהתאם להוראות החוק, נוסח ההוראות עומד לעיון הציבור למשך 14 יום ולאחר מכן יכנסו לתוקף.

 

שר הכלכלה אלי כהן מסר: "חסימת יבוא מקביל היא כלי שנועד לעשוק את הצרכנים במטרה למכור במחירים מופרזים. הרפורמה בחוק ההגבלים העסקיים והחוק להגבלת כוחם של יבואנים בלעדיים שהשלמנו לאחרונה, לצד פתיחת השוק, הם התשתית להגברת התחרות לטובת הצרכנים. מי ששילם עד היום את המחיר העושק היו הצרכנים, מעתה והלאה מי שישלם את המחיר יהיו אותם גורמים שפועלים לחסום תחרות".

 

משסטוביץ נמסר: "מעולם לא פעלנו למנוע יבוא מקביל. שסטוביץ' פעלה ופועלת בהתאם להוראות כל דין".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x