$
פרסום ושיווק

הקפה הפרסונאלי של לאבאיט: "אנחנו רוצים למכור קפה בהתאם לתרבות ולמקום"

רשת לאבאיט יוצאת בפיילוט להקמת חנויות מקוונות למכירת קפה בכל העולם. הבעלים, טל בודנשטיין: "לכל מדינה יש טעמים ושיטות קלייה שונות. לא נמכור ליפנים קפה שמותאם לחיך ישראלי – ולהיפך"

רעות ברנע 08:0129.01.19

רשת בתי הקפה לאבאיט (Loveat) תחל בשבוע הבא פיילוט להקמת חנויות מקוונות בינלאומיות למכירת קפה, כך נודע ל"כלכליסט".

 

לאבאיט הוקמה בשנת 2000 כבית קלייה, המציע קפה אורגני ומזון בריאות. הסניף הראשון של הרשת הוקם במתחם גן החשמל בתל אביב. במרוצת השנים החלה הרשת, שמונה היום ארבעה סניפים, להגיש גם מנות בשריות ומנות נוספות שאינן מתחום מזון הבריאות. "קצת הפכנו למפלצת ואיבדנו כיוון", אומר טל בודנשטיין, בעלי לאבאיט ל"כלכליסט".

 

בית קפה לאבאיט loveat בית קפה לאבאיט loveat צילום: מארק אורן

 

"לא רוצה ריח של המבורגר ועוף ליד הקפה"

"תרבות בתי הקפה בארץ מבוססת על לשבת לאכול, והקפה הוא רק נלווה. אבל כשאני בא לבית קפה מה שאני מצפה הוא לבוא בשביל הקפה. פחות מעניין אותנו למכור חזה עוף על סלט או המבורגר. את זה יש בכל רשת, ואנחנו גם לא רוצים ריח של עוף או המבורגר ליד הקפה", אומר בודנשטיין. לדבריו, מסיבה זו החליט למכור את סניף נחלת בנימין לשותפיו. "הם רצו להתחבר עם מלון פוליהאוס הסמוך ולהפוך את המקום לביסטרו אבל אני לא הייתי בעניין".

 

כעת הרשת עומדת בפני שינויים משמעותיים שמטרתה לחזור למקורות. "הבנו שהדי.אנ.איי שלנו הוא קפה ואוכל בריא. אנחנו חלוצים בתחום הזה. כולם מדברים היום על קפה הגל השלישי, רק שאנחנו עושים את הגל השלישי הזה כבר 20 שנה. גם קולדברו (קפה שנעשה ע"י השריית הפולים הטחונים במים למשך שעות – ר"ב) וניטרו (קפה קר שנמזג כמו בירה מהחבית – ר"ב) אנחנו עושים כבר 5-6 שנים".

 

במסגרת השינויים שמתכנן בודנשטיין יעבור בית הקלייה בגן החשמל שיפוץ ויספק קפה לשאר הסניפים הפיזיים של הרשת. בהמשך הוא מתכנן הקמת אקדמיה לקפה, שתגדל דור חדש של ברמנים ובריסטות. "המטרה היא לבנות מודל שלא ייתפס רק כמשרה זמנית", הוא אומר.

 

 

טל בודנשטיין בעל רשת לאבאיט. "במינון נכון קפה זה סופר פוד" טל בודנשטיין בעל רשת לאבאיט. "במינון נכון קפה זה סופר פוד" צילום: יריב כץ

 

 

החנות המקוונת הראשונה מתוכננת להיפתח בקיץ

הפעילות המקומית תתבצע במקביל להקמת רשת החנויות המקוונות, שתפעל תחת מותג Loveat. "אני מסתובב בתערוכות קפה בעולם וכולם רוצים לטעום ולהזמין ממנו", מספר בודנשטיין כיצד התפתח הרעיון. "לא נקים חנות אחת, אלא כמה חנויות, כי אנחנו רוצים לפנות לתרבות הספציפית של כל מקום – עם הטעמים שלה, שיטות הקלייה שלה, צורות ההכנה שלה. אם הקהל היפני, למשל, מעדיף לשתות קפה קלוי בחליטות מיוחדות, אני לא אמכור לו את הקפה שאני מוכר לישראלים. אנחנו מנסים לבנות אלגוריתם שיאפשר לנו לדעת על כל לקוח מאיזה אזור הוא, מה הוא אוהב ומה הרצונות שלו. לעשות פרסונליזציה מאד מדויקת".

 

לדברי בודנשטיין, ההשקעה במיזם האינטרנטי צפויה להגיע לכ־600 אלף שקל ("בדומה להקמת סניף ללא מטבח"). "המטרה שלנו היא למכור כ־100 אלף מוצרים בשנה, שזה 8,000־9,000 עסקאות בחודש. "בשבוע הבא אנחנו מתחילים פיילוט בארה"ב ואירופה ואם זה יעבוד לפי התוכנית, בקיץ הקרוב נוכל לעלות עם החנות הראשונה".

 

קיים משהו מהסוג הזה בעולם?

"לסטארבקס היתה בזמנו רשת כזו שלדעתי נסגרה. כולם מוכרים קפה באמזון ובאיביי (eBay), אבל לא ראיתי משהו עד כדי כך נקודתי, ברמת ההתמחות הזו".

 

למה לא התחלתם את הפיילוט בישראל?

"בארץ אנשים עדיין מעדיפים להגיע פיזית לקנות את הקפה ומי שרוצה מגיע וקונה ממני".

 

מאיפה מגיע הקפה שלכם?

"מפרו, הונדורס, גוואטמלה, אתיופיה, אינדונזיה. עד לפני כמה שנים הייתי מסתובב בעצמי יום יום בחוות. היום יש לי את האנשים שעושים את זה עבורי ויודעים בדיוק מה אני מחפש".

 

יש לכם גם תוכניות להרחיב את פעילות בתי הקפה בחו"ל?

"בעשור האחרון אני הקמתי חברת סחר שנקראת 'פייס טו פייס' שהעיסוק המרכזי שלה הוא להביא קפה מחוות קטנות ולמכור בעולם. זה קפה מאד יקר ומאד עדין וצריך לדעת להתייחס אליו. אז זו רוב העבודה שעשיתי ברמה הבינלאומית. היו ניסיונות לפתוח בתי קפה בחו"ל – בלונדון אפילו התחברנו לתקופה מסוימת ל־Pret a manger (רשת בתי הקפה הגדולה בלונדון – ר"ב), אבל בסופו של דבר הבנתי שהמקום שלי הוא לתת את הידע בכל הנוגע לקפה וקלייה, ולאו דווקא בבתי הקפה עצמם. היום דווקא מזרח אירופה מגרה אותנו, יש דיבורים על פתיחה בטיביליסי, למשל, שם התחברנו לאנשים מאד מעניינים. אבל אנחנו לא רוצים לכבוש את העיר, אלא לעשות דברים הגיוניים, קטנים – בית קלייה וסביבו 4-5 בתי קפה – כמו במודל הנוכחי בארץ".

 

"במינון נכון קפה זה גם סופר פוד"

תוכנית החזרה למקורות של הרשת כוללת גם השקת תפריט חדש מבוסס סופר-פודס (מזונות על), תחילה בסניף ברחוב דיזינגוף בתל אביב, ובהמשך בשאר סניפי הרשת. מי שהרכיבה את התפריט היא אומינה קדמי, יועצת תזונה ובריאות הוליסטית שפעלה במשך שנים בקהילת הפאצ'המאמא בקוסטה ריקה. בתפריט אפשר למצוא מנות כמו סלט עם ירקות טריים, אצות ארמה, צ'יהוקינואה אדומה, ראפ כוסמת עם טחינה, קרם סלק, טופו, כורכום וכמון או ריזוטו מאורז שחור עם שמרי בירה ושמן המפ.

 

"שותים אצלנו קפה אלפי אנשים ביום, ואנחנו רוצים לתת להם את החוויה של אוכל בריא במחיר מונגש, אפילו קצת זול מדי לטעמי. אומינה קוראת לזה: האוכל של הדור החדש".

 

קפה הוא סופר פוד בעיניך?

"בעיני הוא סופר פוד אם יודעים לצרוך אותו במינון הנכון".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x