שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
פרסום ושיווק

2018 בקניונים: הפדיונות ירדו ב-1%

על פי נתוני ריס, הקניונים האזוריים רשמו ירידה של 1.45% בפדיונות למ"ר בשנת 2018; הפאוור סנטרים ירדו ב-0.4%. חודש דצמבר ממשיך להיות חלש בענף אופנה: לאחר שבדצמבר אשתקד צנחו הפדיונות ב-18%, בדצמבר הנוכחי נרשמה עלייה לא מספקת של 2.5% בלבד

אורנה יפת 14:4103.01.19

ענף הקמעונאות רשם בשנת 2018 ירידה של 1% בפדיונות למ"ר בחנויות הזהות, לעומת 2017. כך עולה מנתוני חברת ריס שהגיעו לידי "כלכליסט".

 

בריס בדקו לצורך ההשוואה 2,650 חנויות זהות, ברובן חנויות אופנה. הבדיקה העלתה כי בקניונים האזוריים נרשמה ירידה של 1.45% בפדיונות לעומת השנה הקודמת, בעוד שהפאוור סנטרים, המאופיינים בתמהיל חנויות מוזלות גבוה יותר מזה הקיים בקניונים - רשמו ירידה של 0.43% בלבד.

 

 

 

  צילום: שאול גולן

 

 

בחודש דצמבר 2018 נרשמה עלייה מינורית של פחות מ-0.6% בפדיונות הארציים, ביחס לדצמבר 2017. בקניונים לא עלו כלל הפדיונות למ"ר בחודש דצמבר, בעוד שבפאוור סנטרים נרשמה עלייה קלה של 0.3% בלבד. זאת, לאחר שגם בדצמבר 2017 נרשמה ירידה של 15% לעומת לדצמבר 2016.

 

בקטגוריית האופנה וההנעלה נרשמה בדצמבר 2018 עלייה של 2.5% בפדיונות למ"ר, אך מדובר בעלייה מאכזבת מבחינת חנויות האופנה המעידה על חולשתם של הקמעונאים, שכן בדצמבר אשתקד, הזכור לרעה בענף האופנה, נפלו הפדיונות בחנויות האופנה ב-18% בשל העובדה שהחורף בושש להגיע. כלומר, בדצמבר השנה נרשם תיקון מינורי לעומת הירידה הדרסטית בשנה שעברה, וזאת למרות שהחורף הנוכחי הקדים.

 

יחד עם זאת, נתוני ריס מעידים על כך שלמרות הירידות החדות של חודש דצמבר שנה שנייה ברציפות, שיעור הירידה השנתי עומד על כ-1% בלבד, כלומר השוק מאזן את עצמו לאורך השנה וחודשים בהם הפדיונות גרועים מפוצים על ידי חודשים אחרים, בהם נרשמת עלייה בפדיונות למ"ר.

 

בסיכום הפדיונות ברבעון הרביעי של שנת 2018 נרשמה ירידה של 1.9% בפדיונות למ"ר, לעומת רבעון רביעי 2017. זאת, בהמשך לירידה של 3.7% שנרשמה ברבעון הרביעי 2017 ביחס לתקופה המקבילה ב-2016.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x