• תפריט
פרסום ושיווק

בלעדי לכלכליסט

שטראוס מסתערת על הטבעונים: משיקה יוגורט שאינו מכיל חלב

השקת יוגורט ביו ללא חלב, תחת המותג ONLY, התאפשרה לאחר הקמת קו ייצור בהשקעה של כ-2 מיליון שקל במחלבה של משק ויילר, המתמחה בתחום תחליפי החלב

נורית קדוש 16:1118.11.18

העלייה בביקוש למזון טבעוני, מובילה את שטראוס להסתער על שוק תחליפי החלבון. לכלכליסט נודע כי החברה משיקה לראשונה יוגורט פרוביוטי שאינו מכיל חלב, תחת מותג ONLY. מדובר בפיתוח של שטראוס בשיתוף רונן לביא, מייסד מיזם יופיקס העוסק בפיתוח תחליפי חלב. המוצר יושק בשילוב תפוח וקינמון, פירות יער ובשילוב בננה. השקת ONLY יוצאת לדרך כשבוע בלבד לאחר ששטראוס השיקה תחת מותג EAT GOOD ארוחות מוכנות בשילוב טופו, כתחליף לחלבון מהחי. צעדים אלו מצביעים על כך שבשטראוס רואים בשוק הטבעוני מנוע צמיחה ופועלים להרחבת מגוון המוצרים הייעודים לצרכנים אלו.

 

מעדני אונלי שטראוס מעדני אונלי שטראוס

 

השקת יוגורט ביו ללא חלב, התאפשרה לאחר הקמת קו ייצור בהשקעה של כ-2 מיליון שקל במחלבה של משק ויילר, המתמחה בתחום תחליפי החלב. קו זה החליף את אתר הייצור שהקצתה שטראוס בשלב הראשון של פעילות הסטארט-אפ במתחם המחלבה באחיהוד. בראיון לכלכליסט לפני חצי שנה אמר אלי איצקין מנכ"ל מחלבות שטראוס: "חלק האסטרטגיה שלנו היא לתת מענה לכל סוגי הצרכנים ולכן הצרכנים שלא צורכים חלב או רוצים לגוון עם מוצרים צמחיים יקבלו מאיתנו מענה. יש לנו את הפיתוח של יופיקס עם חברת הסטארט אפ שיושק בחודשים הקרובים תחת שם חדש. בהמשך, ניתן מענה לכל סוגי תחליפי החלב בדרך שלנו שלפיה, חייב להיות ערך מוסף על הקיים בשוק".

 

חברת דנונה העולמית השותפה (20%) במחלבות שטראוס רכשה בשנה שעברה את מותג תחליפי החלב הבינלאומי "אלפרו", אולם בשלב זה שיווק והפצת המוצרים נתונים בידי שסטוביץ ולא עברו לידי שטראוס. שוק תחליפי החלב גלגל ב- 2017 239.3 מיליון שקל. צמיחה של 15% ביחס ל- 2016 ו- 30.6% ביחס ל-2015. קטגוריית הטופו גלגלה אשתקד 17.9 מיליון שקל, צמיחה של 13.3% ביחס ל- 2016. הצמיחה בקטגוריית התחליפים למוצרי החלב הושגה בעיקר ממלכי השקה של תנובה שהרחיבה פעילותה בתחום התחליפים הטריים.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x