שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
פרסום ושיווק

בלעדי לכלכליסט

רוצים למכור באמזון? המדינה תעזור במימון

בזמן שמכירות האופנה בארץ בירידה, המדינה תממן יועץ לחברות המעוניינות למכור באמזון, ebay ועלי אקספרס. רשת דיסקרט בין הראשונות לקבל הסיוע

אורנה יפת 07:1917.10.18

על רקע המשבר המתמשך בענף האופנה, משרד הכלכלה החל לסייע בשבועות האחרונים לחברות אופנה קטנות ובינוניות המעוניינות למכור פריטים בחו"ל, דרך אתרים כמו אמזון, ebay, עלי אקספרס ואטסי.

 

 

 

ל"כלכליסט" נודע כי במסגרת תוכנית חדשה של המשרד, חברות אופנה פנו למשרד בבקשה לקבל סיוע ומימון מהמשרד על מנת לבנות פלטפורמת מכירה באתרים אלה ולתפעל אותה. אחת החברות שזכתה לסיוע ראשוני מסוג זה היא רשת האופנה הישראלית דיסקרט, שהחלה בשבועות האחרונים למכור פריטי אופנה באמזון, בסיוע יועץ מלווה שמשרד הכלכלה משלם את עלותו לחברה.

 

מדובר בסיוע שניתן באמצעות הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה, שנאמד בכ־10,000 שקל שניתנים לעסקים באמצעות שעות ליווי של יועץ. משרד הכלכלה מסבסד את שעות הייעוץ שלו, את בניית החנות באתרים הבינלאומיים ועוד. באתר הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים מפרסם משרד הכלכלה כי הוא מקיים גם קורס למי שמעוניין לשווק את המוצרים שלו לשוק הבינלאומי. תחת הכותרת "כל מי שיודע למכור באמזון - מרוויח!" מציע המשרד לבעלי עסקים: "בואו לקבל ידע וכלים ל'חנות' מצליחה ומוכרת באמזון, ותגדילו את הסיכויים במינימום סיכונים".

 

 

חנות דיסקרט חנות דיסקרט

 

 

דיסקרט החלה לאחרונה לשווק את מוצריה באמזון, והיא צפויה בקרוב לפתוח חנויות ב־ebay ובעלי אקספרס. לדברי משה בן ברוך, סמנכ"ל הכספים בדיסקרט’ "זו פעם ראשונה שאנחנו מוכרים את המותג שלנו בחו"ל. אני מאמין שזה יוסיף לנו למכירות 400-300 אלף שקל בשנה. ההשקעה מצד החברה היא לא גדולה כי משרד הכלכלה מסבסד את מרבית העלות של היועץ שמלווה אותנו בפרויקט. יש לנו כבר צוות שמתפעל את האתר בישראל ומבצע את האריזות למשלוחים, ועכשיו הם גם מקבלים הזמנות לחו"ל. אנחנו מבצעים את המשלוח דרך הדואר". לדבריו, הבעיה העיקרית היא לא השילוח אלא "לדעת לתמחר את עצמך ליד המתחרים שלך באמזון ולהיות תחרותי".

 

מימין: שר הכלכלה אלי כהן ומייסד אמזון ג’ף בזוס מימין: שר הכלכלה אלי כהן ומייסד אמזון ג’ף בזוס צילום: בלומברג

 

 

רן קויתי, מנהל הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים, הסביר בשיחה עם “כלכליסט”: "משרד הכלכלה עשה עבודה על ענף הטקסטיל והקשיים שיש לו במסחר מקוון. הגענו לתובנה שאם נעזור לעסקים בתחום האופנה שנמצאים במרכז הארץ להקים אתרים בינלאומיים, אנחנו לא פוגעים בעסקים מתחרים. אנחנו מסייעים להם להיכנס לפלטפורמות בינלאומיות ועוזרים להם להגיע לקהל שלא קיים בכלל".

 

לדברי קויתי, התוכנית החלה מהפריפריה ובחודשיים האחרונים התרחבה גם למרכז הארץ. "זה החל כרעיון בתחום האופנה, והגענו למסקנה שיש עוד תחומים שיכולים ליהנות מזה כמו עסקים של מוצרי יודאיקה, או אמנים שמייצרים דברים שונים".

 

שר הכלכלה אלי כהן מסר ל"כלכליסט" כי “שירותי המסחר המקוון מהווים כלי כלכלי חשוב בידי בעלי העסקים הקטנים והבינוניים שיכולים להתקשר עם לקוחות מכל רחבי הארץ ומהעולם. זה כלי שיעודד אותם לפרוץ לשווקים הבינלאומיים”.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x