$
פרסום ושיווק

בלעדי לכלכליסט

אחרי הידוק החגורה: גולף שוב פותחת סניפים

קבוצת האופנה פתחה מתחילת השנה 18 חנויות חדשות וסגרה שבעה סניפים הפסדיים. זאת לאחר שב־2017 ירדה מצבת החנויות של הקבוצה ב־15

נורית קדוש 06:5129.08.18

אחרי תוכנית הבראה משמעותית לרשת גולף, מתחילה קבוצת האופנה להרחיב את פריסת החנויות. ל”כלכליסט” נודע כי מתחילת השנה סגרה גולף שבע חנויות הפסדיות, אך פתחה 18 חנויות חדשות תחת הסכמי שכירות המשקפים עומס נמוך יותר של שכר הדירה. מדובר בשינוי מגמה בקבוצה, שמצבת החנויות שלה ב־2017 כולה ירדה ב־15 סניפים.

 

בין החנויות החדשות נמצאת גם חנות הדגל שנפתחה אתמול בבני ברק בהשקעה של 6 מיליון שקל, שתחליף את בית גולף בהדר יוסף שייסגר בעוד חודש אחרי 35 שנה. בנוסף, החברה חתמה אתמול על מזכר הבנות מסחרי להקמת בית גולף שיכלול את כל מותגי החברה במתחם ביג פאשן גלילות החדש שעתיד להיפתח בעוד כשנתיים. במסגרת הרחבת הפריסה, שנועדה לפצות על סגירת החנות בהדר יוסף ולשמר את נתח המכירות של החברה, פתחה הקבוצה חנות גולף ראשונה במגזר הערבי באום אל־פחם וכן חנויות גולף בקניון הראל ובביג אשדוד. חנויות קידס נפתחו בחדרה ובאשקלון.

 

 

מנכ"ל גולף רביב ברוקמאייר. “האי־קומרס דורש משאבים" מנכ"ל גולף רביב ברוקמאייר. “האי־קומרס דורש משאבים" צילום: נמרוד גליקמן

 

לצד פתיחת החנויות סגרה החברה את חנויות אינטימה, קידס ופולגת ההפסדיות בקניון עזריאלי בתל אביב ופתחה במקומן חנות טופ שופ. "אנחנו ממשיכים בצמצום חנויות אדומות (הפסדיות - נ"ק) ומנגד פותחים חנויות במקום שלא היה לנו מספיק נתח שוק ומקומות הרבה יותר רווחיים מבחינת עומס שכר הדירה ודמי הניהול", אמר רביב ברוקמאייר, מנכ"ל קבוצת גולף, בשיחה עם “כלכליסט”. לדבריו, בתקופה הראשונה של חנות חדשה, על החברה להתמודד עם היקף מכירות קטן יותר, אבל אחרי תקופת הבשלה, החנות מגיעה לממוצע החברה. "זהו צעד חשוב בהתקדמות גולף וביציאה מהמשבר להתפתחות באופליין. במקביל אנחנו לא שוכחים את האונליין ומשקיעים מאמצים רבים באתרי גולף אנד קו קידס וטופ שופ", אמר ברוקמאייר.

 

עוד נודע כי הקבוצה, שמפעילה חנויות מקוונות למותגי גולף אנד קו, גולף קידס ועדיקה, בוחנת פתיחת חנות מקוונת גם למותג גולף. "האי־קומרס דורש משאבים רבים ומהווה מירוץ לזמן ארוך”, אומר ברוקמאייר. “פתיחת חנות מקוונת מצריכה מחזורים כספיים גבוהים כדי להגיע לרווחיות, ועל החברה לבחור היכן להשקיע. בשלב הראשון, האתגר היה להתייצב וכעת אנחנו מתמודדים עם היציאה מהדר יוסף. ב־2019 נקבל החלטה לגבי הרחבת האונליין למותג האופנה גולף”.

 

את השקת החנות החדשה שהושקה אתמול ילווה קמפיין פרסום בהשקעה של 1.5 מיליון שקל. כדי לנייד את הלקוחות לחדשה, תחלק החנות בהדר יוסף במהלך החודש האחרון לפעילותה כרטיס נטען של 50 שקל למימוש בחנות החדשה. ברוקמאייר הוסיף ואמר: "המתחם החדש הוא חלק מהאסטרטגיה של הקבוצה להתרחב ולהציע מגוון רחב וכולל של מוצרים תחת קורת גג אחת. החנות החדשה מאפשרת שמירה על עלויות שכר דירה ורווח תפעולי".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x