$
פרסום ושיווק

ויקטורי: פתיחת סניפים חדשים הובילה לצמיחה במכירות וברווחיות ברבעון השני

הרשת רשמה עלייה של 4.3% במכירות ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, שהסתכמו בכ-420 מיליון שקל. הרווח התפעולי עלה ב-8% ל-11.7 מיליון שקל. החברה תחלק דיבידנד בגובה 15 מיליון שקל

נורית קדוש 08:5721.08.18

רכישת סניפים ממגה, שקרסה לפני כשלוש שנים, ממשיכה לחזק את רשתויקטוריומאפשרת לה לחתום את הרבעון השני של השנה עם צמיחה במכירות וברווח ולחלק דיבידנד בגובה 15 מיליון שקל.

 

 

 

הרשת רשמה עלייה של 4.3% במכירות ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, שהסתכמו בכ-420 מיליון שקל. פתיחת הסניפים החדשים אפשרה את הצמיחה, שכן המכירות בחנויות הזהות רשמו סטגנציה וצמחו ב-0.1% בלבד ביחס לרבעון השני אשתקד.

 

פתיחת חנויות חדשות אפשרה לויקטורי, שבשליטת משפחת רביד ובניהולו של אייל רביד, לשפר את תנאי הסחר מהספקים והרווח הגולמי עלה ב-6.8% והסתכם ב-104 מיליון שקל. השיפור בתנאי הסחר, כמו גם מגמת עליית המחירים הזוחלת, הובילו לעלית הרווחיות הגולמית ל-24.8% מהמכירות, לעומת 24.2% אשתקד.

 

למרות עלייה בהוצאות שהסתכמו ב-92.2 מיליון שקל ובשיעורן מהמכירות ל-22% לעומת 21.5% אשתקד, ניכר השיפור ברווחיות הגולמית בשורת הרווח התפעולי וזה עלה ב-8% ל-11.7 מיליון שקל ושיעורו ל- 2.8% לעומת 2.7% אשתקד.

 

 

סניף ויקטורי בכפר סבא (ארכיון) סניף ויקטורי בכפר סבא (ארכיון) צילום: תומי הרפז

 

הרווח הנקי ברבעון הסתכם ב-8.5 מיליון שקל, לעומת 10.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, אז נרשם רווח הון של 4.7 מיליון שקל בעקבות מכירת 2 סניפים לשופרסל.

 

המגמה ברבעון השני, אפיינה את המחצית הראשונה השנה, בה עלו מכירות הרשת ב-6.2% ל- 834.3 מיליון שקל. הרווח הגולמי במחצית הראשונה חצה לראשונה רף של 200 מיליון שקל והסתכם ב-206 מיליון שקל, עלייה של 9.4%, בהשוואה ל-188.3 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הנקי במחצית הסתכם ב-15.9 מיליון שקל, בהשוואה ל-17.3 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, ירידה של כ-7.9% כתוצאה מהשפעת רווח ח"פ בגין מכירת 2 הסניפים לשופרסל.

 

אייל רביד, מנכ"ל ויקטורי מסר עם פרסום הדו"ח: "העלייה בהכנסות מחזקת את המעמד התחרותי של ויקטורי עם שיפור בתנאי הסחר תוך עליה בשיעור הרווח גולמי. לאור רווחי החברה וכן מימוש אופציות לאחר תום הרבעון, אנו עם קופת מזומנים של למעלה מ- 115 מיליון שקל באמצעותה נוכל לממש הזדמנויות לצמיחה מהירה על ידי רכישת רשתות מתחרות או סניפים בודדים, לצד סניפים שיפתחו עוד השנה. בכוונתנו לשמר את המגמות שבאו לידי ביטוי מתחילת 2018".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x