$
פרסום ושיווק

הרשות להגנת הצרכן: קנס של 2.4 מיליון שקל לזאפה

הסיבה: מכרה בהופעות משקאות אלכוהוליים רק באמצעות צמידים שהנפיקה והמחירים שהוצגו בתפריט היו מטעים - כך שבפועל הצרכן שילם מחיר גבוה יותר עבור המוצרים

אורנה יפת 14:5320.08.18

הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן תטיל על חברת מועדוני ההופעות זאפה קנס בגובה 2.43 מיליון שקל. זאת לאחר שמכרה בהופעות משקאות אלכוהוליים רק באמצעות צמידים שהנפיקה, כך נמסר היום (ב').

  

 

הרשות הודיעה לזאפה (זאן מוסיקה בע"מ) על הטלת הקנס בעקבות חקירה שהחלה לאחר תלונות של צרכנים נגדה, ופרסומים בתקשורת על כך שבהופעות חיות שהפיקה החברה נמכרו משקאות אלכוהוליים רק באמצעות רכישת צמידים שהזאפה הנפיקה, והוטענו בסכומים קבועים מראש שנעו בין 29 ל-90 שקל. הצמידים כללו לרוב מסלולים עם רמות מחיר שונה.

זאפה תל אביב זאפה תל אביב צילום: זאפה

 

ההופעות המדוברות היו, של אביב גפן, ג'מירוקוואי, בקסטריט בויז ואינפקטד משרום, במהלך החודשים מרץ-מאי.

 

הטענה נגד זאפה היא שהמחירים שהוצגו בתפריט היו מטעים. הצרכנים קנו צמיד בסכום קבוע שננקב ונמכר על ידי זאפה, אך לא ניתן היה לרכוש בפועל מוצרים בסכומים שהוצגו לצידם בתפריט, אלא אם נעשו ניסיונות לקומבינציות של מוצרים שונים בתפריט. כתוצאה מכך, טוענים ברשות להגנת הצרכן, הלקוח נשאר תמיד עם עודף, שאותו החברה סירבה להחזיר, כך שבפועל הצרכן שילם מחיר גבוה יותר עבור המוצרים שבתפריט.

 

לחברה קיימת זכות טיעון על פי הוראות חוק הגנת הצרכן, נגד הכוונה להטיל עיצום כספי והן לעניין הסכום, בתוך 45 יום ממועד מסירת ההודעה.

 

ענת בן עזרא דוקן, סמנכ"ל אסדרה ומנהל ומ"מ ראש אגף חקירות ומודיעין ברשות: "מדובר באירועים המוניים המתרחשים בעיקר בתקופת הקיץ בהם נפגעו מספר רב של צרכנים. הרשות פעלה על מנת למנוע פגיעה נוספת בצרכנים עקב ההתנהלות של זאפה שלמיטב ידיעתנו הייתה אמורה להתקיים למשך כל עונת ההופעות החיות".

 

מהזאפה נמסר בתגובה: "זאפה מקיימת מגוון רחב של מופעי תרבות ומדובר בפיילוט נקודתי שנערך בארבעה מופעים בלבד. לבחינת שימוש בטכנולוגיית תשלום חדשה CASHLESS - צמיד אלקטרוני נטען, כנהוג בפסטיבלים ומתחמי הופעות בעולם, על מנת לשפר את השירות לצרכן ולעמוד בדרישות גורמי הרישוי בכל הנוגע למכירת משקאות אלכוהוליים. כאשר ניתן היה לרכוש שתיה קלה ומזון ללא שימוש בצמידי ה-CASHLESS ובאמצעי התשלום הרגילים.

 

"עוד בטרם לפניית הרשות, זאפה יצרה קשר עם ציבור הרוכשים על מנת לזכות את אלו שנשארו עם יתרה שלא מומשה בצמיד לאחר המופע. ההודעה לעיתונות של הרשות לסחר הוגן כוללת עובדות ומידע שגוי, ואנו משוכנעים שלאחר שתינתן לזאפה זכות הטיעון , זאפה תוכיח כי פעלה כדין ואך ורק מתוך רצון להטיב עם קהל לקוחותיה.

הקבוצה מקפידה בראש ובראשונה על רמת שירות מקסימלית לצרכן בכל אחד ואחד מהאתרים והפסטיבלים בהם היא פועלת, ותמשיך לתת שירות הגון ומקצועי לקהל חובבי התרבות בישראל".

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x