$
פרסום ושיווק

מותג האיפור קיקו מילאנו מבושש לבוא: המו"מ עם קסטרו לא הושלם

8 חודשים לאחר שחתמה קסטרו על מזכר הבנות לקבלת זיכיון מותג הקוסמטיקה האיטלקי המוזל, קסטרו מדווחת כי אין ודאות כי ההסכם ייחתם. המועד האחרון לחתימה הוארך לנובמבר

נורית קדוש ואורנה יפת 14:3631.07.18

8 חודשים לאחר החתימה על מזכר הבנות לקבלת הזכיון של מותג הקוסמטיקה והאיפור קיקו מילאנו, מדווחת קבוצת קסטרו-הודיס כי המו"מ לא הושלם.

 

הצדדים חתמו על הארכת המועד האחרון לחתימה על הסכם הזכיון לנובמבר הקרוב ובשלב זה אין ודאות כי ההסכם ייחתם.

 

קיקו מילאנו הוא מותג קומסטיקה איטלקי מוזל, שהוקם ב-1997 ומשווק מוצרי איפור וטיפוח במחירים נוחים. למותג כ-1,000 חנויות והוא פועל בכ-20 מדינות בעולם. חנויות הרשת בעולם מופעלות בבעלות החברה ולא באמצעות זכיינים.

 

גבי ואתי רוטר ויוסי גביזון, בעלי קסטרו-הדיס גבי ואתי רוטר ויוסי גביזון, בעלי קסטרו-הדיס צילום: אוראל כהן

 

אחרי שקפאה על השמרים בשנים האחרונות, קסטרומנסה לצאת לדרך חדשה בעזרת קבוצת הודיס. בחודש שעבר כינסה חברת האופנה מסיבת עיתונאים שבה הודיעה כי היא רוכשת את מלוא הבעלות על קבוצת הודיס, שכוללת את מותג אופנת הבייסיק הודיס, מותג המשקפיים קרולינה למקה, רשת אביזרי האופנה המוזלת טופ טן ורשת אביזרי האופנה אקססוריז בעסקת החלפת מניות. לפני כשנתיים רכשה קסטרו 26.4% מהודיס. בנוסף, הודיעה החברה על רכישת 50% נוספים מרשת האופנה המוזלת אורבניקה, שגם את מחציתה רכשה מקבוצת הודיס.

 

אחד ממנועי הצמיחה של קבוצת קסטרו־הודיס הוא הרחבת הפעילות בתחום הקומסטיקה. לאחר שקיבלה את הזיכיון למותג הקוסמטיקה איב רושה, שמקורו בצרפת, ניהלה הקבוצה משא ומתן לקבלת זכיון מותג הקוסמטיקה המוזל מאיטליה קיקו מילאנו. מי שיצר את הקשר עם החברה האיטלקית עבור קסטרו הוא יוסי גביזון שמוביל את קבוצת הודיס. לצורך הפעילות הוקמה חברת טיקיטקה קוסמטיקה שנמצאת בבעלות משותפת של קסטרו ובעלי מניות מקבוצת הודיס. בדצמבר 2017 חתמה החברה על מזכר הבנות מחייב מול החברה האיטלקית KIKO SPA, לקבלת זיכיון הפעלה של חנויות מותג האיפור בישראל וכן להפיץ אותו באמצעות אתר אינטרנט. קבלת הזיכיון כוללת גם את מותג הטיפוח הגברי Womo השייך לחברה האיטלקית.

 

המועד לחתימה על הסכם הזכיינות למותג קיקו מילאנו נקבע לסוף יולי 2018, וכאמור הוארך עד נובמבר. היזכיון יינתן לה לתקופה של 10 שנים עם אופציה לחמש שנים נוספות. עבור קבלת היזכיון נדרשת קסטרו־הודיס לתשלום של 2 מיליון יורו, כאשר הקבוצה כבר שילמה נכון להיום מיליון יורו. כמו כן, תידרש הקבוצה לתשלום תמלוגים בגין מכירות לקיקו העולמית.

 

הקבוצה פעלה אל מול משרד הבריאות לקבלת הרשיונות ממשרד הבריאות למוצרי הטיפוח של המותג.

 

קבוצת קסטרו פעלה במהלך השנה האחרונה לשריון מיקומים למותג בקניונים ואף ניסתה לרכוש את המיקומים של חנויות הוניגמן קידס שנכנסה להקפאת הליכים. הפעילות של המותג בארץ צפויה להתחיל ברבעון הראשון של 2019 (ינואר־מרץ) וקבוצת קסטרו־הודיס עתידה להשקיע בכך בשנה וחצי הראשונות 15—25 מיליון שקל. לפי התוכנית, קסטרו עתידה לפתוח לפחות 50 חנויות של קיקו מילאנו בחמש השנים הקרובות.

 

לקיקו מילאנו 800 חנויות ברחבי העולם בין היתר בארה"ב, הונג קונג, רוסיה, צרפת, הולנד וספרד. הקונספט של המותג הוא מכירת מוצרי טיפוח ואיפור במחירים נמוכים עד בינוניים.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x