$
פרסום ושיווק

רמי לוי מגיע לשכונה, ויעלה את המחיר ב־7%

אחרי שהשלים את רכישת השליטה בקופיקס, התוכנית של רמי לוי נחשפת: חלק מסניפי סופר־קופיקס יוסבו לרמי לוי בשכונה ולא יהוו תחרות משמעותית במחיר

נורית קדוש 07:0526.07.18

העברת השליטה לרמי לויברשת קופיקס צפויה להוביל לראשונה לשינוי במדיניות התמחור של לוי. ל"כלכליסט" נודע כי חנויות סופר קופיקס, המרכולים של קופיקס שחלקם יוסבו למותג רמי לוי בשכונה, יפעלו על בסיס מחירון הגבוה ב־7% מזה שקיים ברשת שיווק השקמה.

 

 

 

בכוונת לוי להסב רק את החנויות הגדולות יותר למותג רמי לוי בשכונה, ואילו את החנויות הקטנות, בהן לא ניתן יהיה להרחיב את מגוון המוצרים, ישאיר תחת השם סופר קופיקס. עם הסבת החנויות, צפוי השימוש בפורמט המחיר האחיד להישאר אך בהיקף נמוך מאוד. מרבית המוצרים יתומחרו במגוון מחירים, זאת בשל הכוונה להרחיב את המגוון כך שיכלול אריזות בגודל רגיל, שמחירן אינו עומד בסטנדרט המחיר האחיד הקיים היום סופר קופיקס. במסגרת הרחבת המגוון, יפעל לוי להכניס לחנויות עוף ובשר טרי וכן ירקות ופירות בתפזורת.

 

שיפור תנאי הסחר

 

לוי, שניסה להיכנס בעבר למרכזי הערים דרך רכישת מגה, יממש עתה את שאיפת ההתרחבות שלו באזורים בהם הרווחיות הגולמית גבוהה יותר. כוונתו של לוי היא להרחיב את הפריסה בעוד עשרות סניפים ברחבי הארץ מהווה איום על שופרסל שלי, מגה בעיר וויקטורי, אך כאמור הוא לא מתכוון להילחם בזירת המחיר.

 

 

לוי, שרכש באפריל 20% מקופיקס בתמורה לכ־1% ממניות שיווק השקמה, מימש שלשום את זכותו להשלים את רכישת השליטה בקבוצה - ורכש 30.01% נוספים בתמורה ל־1.38% ממניות שיווק השקמה. אלא שאת מימוש האופציה לוי התנה בכך שקופיקס תממש את האופציה שיש לה בהסכם עם שותפתה גרין לנטרן בסופר קופיקס, שמחזיקה ב־50% מרשת המרכולים, ותרכוש את חלקה.

 

המו”מ שניהל לוי עם גרין לנטרן, על רכישת חלקה, הוביל להפחתת התמורה שהיתה אמורה לקבל בעשרות אחוזים, מ־50 מיליון שקל בתוספת ריביות ל־35 מיליון שקל. בנוסף, קיבל לוי עצמו "בונוס" 30% מסופר קופיקס. הנימוק של לוי לתנאים אלו שהציב היה שבכדי שיוכל לקבל מספקי סופר קופיקס את תנאי הסחר שמקבלת שיווק השקמה, עליו להיות בעל שליטה בהיקף משמעותי ולא בשותפות כמעט שווה עם אבי כץ, מייסד קופיקס.

 

 

מימין: מייסד קופיקס אבי כץ ובעלי שיווק השקמה רמי לוי מימין: מייסד קופיקס אבי כץ ובעלי שיווק השקמה רמי לוי צילומים: אוראל כהן

 

התוכנית המרכזית של לוי היא להשתמש בסופר קופיקס כפלטפורמה לכניסה למרכזי הערים. בעוד שבועיים תפתח בהרצליה החנות הראשונה תחת שמו. לוי זיהה כי המכירות למ"ר בסופר קופיקס טובות, אולם מחירי הקנייה שלה גבוהים כמו גם עלויות התפעול, ולכן הפעילות הפסדית. לוי מתכוון לשפר את הרוווחיות הגולמית ב־5% בשלב הראשון ובהמשך שואף לשפרה ב־10%. זאת בזכות הרחבת המגוון למוצרים רווחיים יותר וכן שיפור משמעותי של תנאי הסחר עם הספקים, בזכות כוח הקנייה שלו. הרחבת המגוון תשפיע לחיוב על היקף המכירות למ"ר ושני המהלכים צפויים להעביר את הרשת לרווחיות תפעולית גבוהה.

 

לוי ישלוט בדירקטוריון

 

לצד מימוש האופציה, רשם לוי הישג נוסף הנוגע לאופן קבלת ההחלטות בחברה. לוי חתם עם אבי כץ מייסד הרשת ועם בתו, חגית שינובר, על תוספת להסכם בעלי המניות המעדכנת את ההסכם כך שלוי יהיה רשאי למנות את רוב חברי דירקטוריון קופיקס. הצדדים יתקנו את תקנון קופיקס כך שהחל ממועד הקצאת מניות האופציה לחברה, כל החלטות דירקטוריון קופיקס תתקבלנה ברוב רגיל. כך יוכל לוי להיות זה שיקבע את התנהלות והחלטות החברה.

 

בכוונת לוי למנות מנכ"ל מטעמו לקופיקס, ככל הנראה גורם חיצוני ולא מתוך שיווק השקמה. תחת המנכ"ל, יפעל מנהל תפעול לרשת המזון ולרשת בתי הקפה. את שירותי הסחר והלוגיסטיקה, תקבל הרשת משיווק השקמה. המטה הרזה, אמור אף הוא לשפר את רווחיות החברה.

 

לצד פעילות המזון, ממשיך לוי את התרחבותו לתחום הפארם. כפי שנחשף ב”כלכליסט”, לאחרונה נפגש לוי עם שרון ניסנוב, במטרה לבחון אפשרות לרכוש ממנו את סניפי סמארט פארם ובכך להגביר את קצב הרחבת רשת גוד פארם שרכש מחציתה בחודש מאי האחרון. כזכור, לוי רכש 50% מהרשת המוזלת גוד פארם ב־17 מיליון שקל מידי היזמים אוהד סנדלר ואדם פרידלר. זאת כשנה לאחר ששופרסל רכשה את רשת ניו פארם.

 

גוד פארם הוקמה באוגוסט 2016 ומונה כיום עשרה סניפים. לוי הציב לעצמו יעד לפתוח 100-80 סניפים בתוך חמש שנים. הבידול של לוי בפארם נוגע לכך שהרשת לא מפעילה בתי מרקחת שעלותם יקרה ולכן יכולה להציע מחירים נמוכים יותר ממתחרותיה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x