• תפריט
פרסום ושיווק

בג"ץ: סופית - ערוץ הכנסת יעבור לקבוצת RGE מפעילת חדשות 10

שנתיים לאחר תפוגת תוקף המכרז להפעלת ערוץ הכנסת, במהלכן המשיכה חברת החדשות של ערוץ 2 להפעילו, קבע ביהמ"ש כי קבוצת RGE עמדה בתנאי המכרז ותקבל את הערוץ לידיה. אם יאושר המיזוג בין ערוץ 10 לרשת ישוייך ערוץ הכנסת באופן ישיר ל-RGE

יואב סטולר 11:0519.07.18

בג"ץ פרסם הבוקר (ה') את החלטתו בעניין הפעלת ערוץ הכנסת. על פי פסק הדין שנקבע, קבוצת RGE תקבל לידיה את הפעלת הערוץ כפי שנקבע בתנאי המכרז עם תחילת חודש אוגוסט.

 

בהחלטה דחה הרכב השופטים את עתירותיהן של חברת החדשות וערוץ 20, ובחר לדבוק בתוצאת המכרז האחרון שהתקיים. זאת בעוד שהם משיתים על השתיים שעתרו הוצאות משפט. לפי כך יידרש ערוץ 20 בתשלום הוצאות על סך 120 אלף שקל וחברת החדשות בגין 90 אלף שקל.

 

בקבוצת RGE בירכו את דחיית העתירות בהן יוצגה על ידי עורך הדין זוהר לנדה ממשרד ברנע ג'פה לנדה ושות': "לאורך כל הדרך האמנו בזכייתנו. הגשנו את ההצעה הטובה והאמינה ביותר ואנו שבים ומבטיחים להביא לציבור את הערוץ האיכותי, האטרקטיבי והמתקדם ביותר".

 

מזה כשנתיים המשיכה חברת החדשות להפעיל את ערוץ הכנסת על אף תפוגת תוקף המכרז. שנתיים בהם לוו הליכי המרכז במספר עתירות וקובלנות מצד המתחרות וכאלה שאף צלחו והביאו להליך חוזר ושינוי דמות הזוכה מערוץ 20 לקבוצת RGE כאמור. 

 

ערוץ הכנסת (ארכיון) ערוץ הכנסת (ארכיון) צילום: יחצ

 

 

בפסק הדין התבטא בית המשפט נגד פעילות חברת החדשות בחלק מטענותיה שלדבריו נושאות אופי קונספירטיבי ושאין בהן ממש. טענות שבאו לתמוך באינטרס של חברת החדשות בביטול המכרז, בעזרתו ימשיך להפעיל את הערוץ בתנאי המכרז הקודם.

 

הסיבה למאמצים הכבירים שהשקיעו בחברות השונות לזכייה במכרז היא בעצם רווחיותו עבורן בעוד ששוק התקשורת שמחוץ לכותלי המשכן יודע שנים לא שקטות ועבור חלק מובהק מהשחקנים בו גם הפסדיות מבחינה כלכלית.

 

מחברת החדשות נמסר בתגובה: "בפסק הדין שניתן היום בית-המשפט העליון קבע כי בהצעת ערוץ 10 שזכתה במכרז נפלו פגמים כאלה ואחרים (סעיף 41 לפסק הדין). אנחנו סברנו שלא ראוי שערוץ הכנסת, שהוא ערוץ ציבורי הממומן מכספי ציבור, יופעל על בסיס הצעה פגומה.בית המשפט החליט שלא להתערב בהחלטת ועדת המכרזים ואנו כמובן מכבדים זאת. אנו גאים בערוץ הכנסת שהקמנו יש מאין לפני 14 שנה, אשר הפך תחת ידינו לאות ומופת לערוץ פרלמנט בקנה מידה עולמי".

 

יו"ר המועצה, ד"ר יפעת בן חי שגב: "יש שופטים בירושלים. ההכפשות האישיות, והטלת הרפש במועצה לא סימאו את עיני בית המשפט. אני מצפה מהנהלת חברת החדשות לערוך חשבון נפש נוקב על התנהלותה בחוסר ניקיון כפיים, והעלאת עלילות קונספירטיביות שלא נמצא בהן ממש כפי שקבעו השופטים. התנהלותם בהליך עומדת בסתירה לאמות המידה המצופות מגוף עיתונאי מוביל".

 

מערוץ 20 לא נמסרה תגובה עד כה.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x