• תפריט
פרסום ושיווק

אמזון גו, הגרסה הישראלית: החברה מת”א שרוצה לחסל את הקופות בחנויות

הסטארט־אפ טריגו ויז’ן שפיתח טכנולוגיה שמאפשרת לרכוש בלי לעבור בקופה, השלים גיוס של 7 מיליון דולר. למרות פיילוט באירופה, בישראל עוד לא הצטרפו

מאיר אורבך 07:0112.07.18

סטארט־אפ ישראלי שואף להפוך את רשתות השיווק המקומיות לסניפים מרושתים בדומה לאמזון גו, ולייתר את הצורך בקופה ובקופאים. חברת טריגו ויז'ן  (Trigo vision) השלימה אתמול גיוס של 7 מיליון דולר בכדי להתחיל מהפכה חדשה בעולם הקמעונאי. "אני מאמין שבתוך שנה יהיה סופרמרקט באירופה אשר יהיה כולו מבוסס על הטכנולוגיה שלנו ללא קופות ביציאה מהסופר", אמר מיכאל גבאי, מייסד ומנכ”ל החברה ל”כלכליסט”.

 

המחשבה הראשונה שעולה כאשר חושבים על טריגו ויז’ן היא אמזון גו - אותה חנות בסיאטל אשר מאפשרת רכישה ללא כל קופות, כשהחיוב מתבצע אוטומטית ביציאה מהחנות. "אנחנו פורשים רשת של מצלמות בכל חנות אשר מזהות כל תנועה, ולמעשה יש לנו יכולת מעקב על כל תנועה בחנות כך שכל מוצר אשר נאסף נרשם והלקוחות בסופר יכולים פשוט לצאת החוצה”, אומר גבאי, “בשונה מאמזון גו, אשר מחייבת באופן אוטומטי ביציאה מהחנות, גילינו שמרבית הקמעונאים מעדיפים שלא יהיה חיוב אוטומטי ביציאה מהחנות, אלא שרגע לפני תעלה רשימת הקניות לקונה שיאשר אותה, ורק אז יחויב".

 

 

מיימין: דניאל גבאי ומיכאל גבאי. מייסדי Trigo vision מיימין: דניאל גבאי ומיכאל גבאי. מייסדי Trigo vision

 

כיום כבר עובדת טריגו ויז'ן עם כמה קמעונאים בינלאומיים מובילים על ניסויים של המערכת. "אנחנו מקבלים תגובות מאוד נלהבות מרשתות ענק", אומר גבאי. "סופרמרקט בגודל בינוני צריך כ־40–50 מצלמות וסופר גדול יכול להגיע גם למאות מצלמות אשר מכסות את החנות". הטכנולוגיה של החברה, בשונה מאמזון גו, אינה דורשת הקמה של הסופר מחדש אלא משתלבת בתוך רשתות קיימות. אמזון גו רושתה בכ־3,000 מצלמות, לעומת עשרות עד מאות מצלמות בחנויות של טריגו ויז’ן. "אנחנו לא צריכים ברקוד או כל אמצעי זיהוי המצלמות שלנו מזהות את המוצר ומוסיפות אותו לרשימת הקניות", אומר גבאי.

 

הפלטפורמה אותה מפתחת טריגו ויז'ן משלבת רשת מצלמות ושכבת אלגוריתמיקה לראייה ממוחשבת המסוגלת לזהות ולעקוב בזמן אמת, וברמת דיוק גבוהה מאוד, אחר המוצרים שנבחרו על ידי הלקוחות במהלך מסע הקניות בחנות, ובכך מבטלת את הצורך במעבר בקופה ביציאה. הטכנולוגיה של פותחה על ידי מומחי בינה מלאכותית וראייה ממוחשבת, בעלי ניסיון עשיר ומגוון, יוצאי תוכנית תלפיות ויחידות עילית של חיל מודיעין, בשיתוף עם מומחים מהסקטור הפרטי. "בעזרת הגיוס נמשיך לפתח יישומים חדשים לטכנולוגיית הזיהוי והמעקב שלנו, ובכך נשפר את היעילות התפעולית של החנות ואת חווית הלקוח", אומר גבאי ומוסיף: "הגיוס נועד לתמוך בקצב הצמיחה שלנו ולהרחבת צוות המחקר והפיתוח של החברה בתל אביב. אנו מפתחים יישומים חדשים לטכנולוגיית הזיהוי והמעקב, ולשיפור היעילות התפעולית של החנות וחוויית הלקוח".

 

יתרונותיה המרכזיים של הפלטפורמה מאפשרים את שדרוג חוויית הקנייה של הלקוח בחנות ללא צורך בהמתנה בתור לקופה, וכן מביאים לירידה משמעותית בפחת וצמצום הגניבות מהחנויות, דבר המהווה חיסכון עצום עבור רשתות הסופרמרקטים. בנוסף, המערכת מסוגלת לאסוף מידע ולספק תובנות בזמן אמת מתוך החנויות, הנוגע למיקום מוצרים בחנות, הרגלי קנייה ובקרת מלאי. יתר על כן, זוכות הקמעונאיות לשטח נדל"ני נוסף שהתפנה בחנות, בעקבות הסרת הקופות ופינוי החלל הנדרש לעמידה בתור.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x