• תפריט
פרסום ושיווק

בלעדי לכלכליסט

זוגלובק מקצצת מטה: חמישה בכירים עוזבים

חברת המזון משנה את המבנה הארגוני וחמישה מנהלים יעזבו אותה. בתחילת השנה הפסיקה החברה את ייצור המאפים במפעל בשדרות כחלק מהתייעלות

נורית קדוש 08:1314.06.18

חברת המזון זוגלובק מקצצת את הנהלת החברה. ל"כלכליסט" נודע כי החברה נפרדת מחמישה בעלי תפקידים מרכזיים בהנהלת החברה. זאת במסגרת תוכנית לשינוי מבנה ארגוני שמוביל אלי זוגלובק, מנכ"ל ויו"ר החברה המשפחתית.

 

 

 

אחת מהעוזבות היא יוליה גורביץ, סמנכ"ל הפיתוח העסקי ומנהלת השוק המוסדי, שהחליטה לסיים את תפקידה בעקבות החלטת הדריקטוריון להפנות יותר משאבים לאיחוד אתרי ייצור ופחות לפיתוח עסקי. עוד עוזבים מנהל הסחר של החברה, שני מנהלי מערך השטח ועוזרת הסמנכ"ל. בחברה טוענים שלא מדובר בצעדי התייעלות, כי אם בשינוי מבנה ארגוני.

 

בתחילת השנה, בעקבות הירידה המתמשכת במכירות הבשר, נאלצה זוגלובק להתייעל ולסגור פעילויות. במסגרת זאת, החברה הפסיקה את פעילות ייצור המאפים של החברה במפעל שלה שנמצא בקיבוץ ברור חיל ליד שדרות, בו עבדו כ־70 עובדים. מדובר בקטגוריה שהניבה לזוגלובק מכירות של כ־40 מיליון שקל בשנה, אך הסבה לה הפסדים. בשלב הראשון המשיך קו ייצור הפיצות לפעול, כיוון שהחברה לא מצאה גורמים שיוכלו לייצר עבורה.

 

 

אלי זוגלובק, יו"ר חברת זוגלובק אלי זוגלובק, יו"ר חברת זוגלובק צילום: אלעד גרשגורן

 

אלא שחודשים ספורים לאחר מכן החלה החברה לייבא את הפיצות לישראל. זוגלובק אישר אז כי ההחלטה התקבלה על רקע ההרעה בתחום הבשר, המהווה את ליבת העסקים של החברה. "כבר שנים שהנושא של סגירת המאפים עומד על הפרק ובהחלט יתכן שההרעה בשוק הבשר, זירזה את קבלת ההחלטה לסגור", אמר אז בשיחה עם “כלכליסט”. לאחרונה העמיקה החברה את פעילות היבוא שלה ונכנסה גם לתחום המזון לטבעונים, שוב באמצעות יבוא ולא ייצור מקומי. מהלכים אלה יצאו

לדרך אחרי שבפברואר 2016 מכרה משחטת עופות ומפעל לייצור מוצרי עוף בשלומי. לצד הרחבת פעילות היבוא על חשבון ייצור מקומי, החברה הרחיבה בשנתיים האחרונות את פעילותה בשירותי ההפצה לתחום המוצרים נטולי הגלוטן והסוכר והחלה להפיץ את מוצרי גרין לייט, שמכירותיה השנתיות מוערכות בכ־20 מיליון שקל. עוד מפיצה החברה את מוצרי ירוק מהטבע המתמחה בייצור עשבי תיבול קפואים, פשטידות קפואות ועוד.

 

כזכור, ב־2016 נפגעה זוגלובק בצורה חדה בעקבות נטישת צרכנים את תחום מוצרי הבשר המעובד ובראשו הנקניקים. זאת בעקבות אזהרת ארגון הבריאות העולמי מפני צריכת מוצרי בבשר מעובד, המהווים את ליבת פעילות החברה. בסיכום 2016 רשמה החברה ירידה של 16.5% במכירות ונתח השוק שלה ירד ל־1.1% בלבד משוק המזון. על רקע זה פנתה החברה לאתר אפיקי צמיחה חלופיים. לאחרונה החלה החברה לשמש מפיצה גם של מוצרי יצרנים אחרים. בנוסף, התפטר פיני קמרי מתפקידו כמנכ"ל החברה במאי 2016. אחריו התפטרו אורית ולנט מיכאלי, מנהלת השיווק, וראובן יהושע, שכיהן במשך 6 השנים האחרונות כסמנכ"ל חטיבת המכירות וההפצה.

 

מזוגלובק נמסר בתגובה: "אין גל קיצוצים ולא צמצום בהוצאות. החברה משטחת את המבנה הארגוני ומקרבת את מנהליה לשטח".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x