• תפריט
פרסום ושיווק

גוצ'י מתייעל: יקצץ את התלות בספקים כדי לעמוד בביקוש הסיני

מותג האופנה האיטלקי מצטרף למגמה המתחזקת בקרב יצרני העילית: מעוניין להסתמך על ספקים חיצוניים ב-40% מההתקשרויות לעומת 75% כיום

שירות כלכליסט 19:3410.06.18
מותג אופנת העילית האיטלקי גוצ'י מתכנן לקצץ את התלות בספקי מוצרי עור חיצוניים ולעבור לייצור עצמי. כיום, 75% מפריטי העור שמשולבים במוצרי גוצ'י מגיעים מספקים חיצוניים. לפי סוכנות רויטרס בכוונת המותג להוריד את התקשרויות אלו ל־40% בלבד. בכוונת גוצ'י להכשיר את הדור הבא של מעבדי עורות מיומנים.

 

 

המהלך מגיע על רקע מאמצי יצרניות אופנת העילית להתחרות על כיסי הלקוחות הסינים והביקור הגובר מצדם. לואי ויטון וברברי השתמשו בצעדים דומים כדי להדק את שליטתם על הייצור ולהאיץ תהליכים פנימיים. יצרניות אחרות כפראדה הודיעו כי ישקלו מעבר דומה לייצור עצמי.

חנות גוצ'י בהונג קונג. לצמצם זמני אספקה חנות גוצ'י בהונג קונג. לצמצם זמני אספקה צילום: בלומברג

 

 

"אנחנו רוצים לצמצם את זמני האספקה, אך זה לא אפשרי כשעובדים עם כל כך הרבה ספקים קטנים ומפוזרים", אמר מנכ"ל גוצ'י מרקו ביזארי. "אנחנו גם חייבים לוודא שמותגים אחרים לא גונבים לנו אספקה. הצמיחה מחייבת להגן על בעלי המקצוע המיומנים שלנו".

 

גוצ'י כבר החל לעבור לייצור פנים ארכוני ורכש לצורך כך 10 ספקים איטלקיים מקומיים. בכוונת המותג לחתום על חוזים מול 10 ספקים מקומיים נוספים. מותגים איטלקיים מעדיפים מסורתית לעבוד מול רשת בעלי מלאכה מקומיים, שמייצרים עבורם שלל מוצרים כתיקי יד. לעומתם, בתי אופנה צרפתיים כהרמס ולואי ויטון מעדיפים לייצר בסדנאות שבבעלותם.

 

בשבוע שעבר הצהירו ראשי גוצ'י כי יעקפו בעתיד את הכנסות בית האופנה לואי ויטון ויהפכו למותג העילית הנמכר ביותר בעולם.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x