$
פרסום ושיווק

הראל ויזל: "אם הייתי יודע ששילב על המדף, הייתי קונה"

בעל השליטה בפוקס מודה ששמע על עסקת שילב מאוחר מדי, ורק אז פנה לרוכש רונן אלעד בבקשה לקנות מחצית מהרשת. המתחרה הגדול, בעלי מוצצים אסי כהן, מברך אך טוען: “גם ויזל לא יוכל להוזיל את מחירי העגלות”

אורנה יפת 15:3926.04.18

"לא ידעתי שמייסדי שילב שמו את הרשת על המדף, ולכן לא רכשתי אותה משושי ואיציק אורן”, מודה בעלי קבוצת פוקס, הראל ויזל, בשיחה עם “כלכליסט”. פוקס עשתה אתמול צעד משמעותי נוסף בהתרחבות הקבוצה, כשרכשה ת 50% ממניות רשת הילדים והתינוקות שילב מידי רונן אלעד בתמורה ל־37.5 מיליון שקל.

 

 

 

אלעד רכש את הרשת רק לפני ארבעה חודשים מידי המייסדים אורן תמורת כ־100 מיליון שקל, והוא סירב להגיב מדוע חיפש שותף זמן קצר לאחר מכן. ויזל טוען כי הוא זה שפנה לאלעד בבקשה לרכוש מחצית משילב. “ידעתי שלפני ארבע שנים קסטרו היו במו”מ על שילב אבל מאז לא שמעתי כלום. פתאום עכשיו כששמעתי שמישהו קונה, פניתי אליו. בדקתי נתונים כספיים של 2015 עד 2017. עשיתי סקר וראיתי ששילב הוא המותג החזק ביותר בתחומו והחלטתי לקנות. אלעד סגר את העסקה לפני חודשיים ושילם את כל הכסף. מבחינתו הוא רצה להוסיף שותף 50% כמוני, שיבוא עם ידע ולוגיסטיקה שלנו. ראינו שאנחנו משדרים על אותו גל, מדברים באותה שפה ועשינו עסקה”.

 

 

אין קניבליזציה

 

ויזל חיפש כבר זמן רב מותג תינוקות לרכישה ועכשיו נוצרה לו ההזדמנות. “אין לנו נגיעה בתחום התינוקות”, אומר ויזל. “80% מהמוצרים ששילב מוכרים הם לא בגדים, אלא צעצועים, כסאות בטיחות, עגלות ומוצרים שאנחנו לא מוכרים, ולכן אין לי קניבליזציה עם פוקס בייבי”.

 

איך תפתח את הרשת שנחשבת יקרה לעומת המתחרות?

“אני הולך ללמוד את הרשת. רק 18% מהמחזור של שילב זה בגדים, והיתר זה מיטות וחבילות לידה. אחרי שנלמד את הרשת עם ההנהלה ומשפחת אלעד, נחליט על האסטרטגיה ביחד”.

 

המספרים של שילב הפתיעו קמעונאים שונים, שטענו אתמול כי 74 סניפי הרשת היוקרתית אמורים היו לייצר מחזורים גבוהים בהרבה. מדיווח פוקס לבורסה עולה כי הכנסות שילב ב־2017 עמדו על 258.6 מיליון שקל, עלייה קלה של 0.6% לעומת 2016. שילב סיימה את 2017 עם רווח נקי של 8.8 מיליון שקל לעומת 8.5 מיליון שקל ב־2016.

 

חנות שילב ליד קניון איילון חנות שילב ליד קניון איילון צילום: יריב כץ

 

פוקס נכנסת לשילב בתקופה מאתגרת, בה היא מתמודדת עם תחרות עזה מצד המתחרות שפותחות סניפי דיסקאונט ענקיים, וכן מצד ההזמנות המקוונות מחו”ל. ענף מוצרי התינוקות מגלגל על פי ההערכות כמיליארד שקל בשנה והשחקניות המובילות בו, אחרי שילב, הן מוצצים עם 14 סניפים ובייבי סטאר עם 7 סניפים. ויזל מצידו לא חושש מתחרות מול רשתות הדיסקאונט. “עם הכוח והידע שלנו, ועם הצוות של שילב, נתמודד בהצלחה כמו שידענו להתמודד עם כל תחרות. אנחנו נשווק דרך האינטרנט ונהיה שחקן משמעותי גם בזירה הזו”, הוא אומר. לטענתו, “שילב איננו מותג יוקרה, הוא המותג שכל אמא בטוחה שהקנייה בו הכי איכותית והכי אופנתית”.

 

הראל ויזל , בעל השליטה בקבוצת פוקס הראל ויזל , בעל השליטה בקבוצת פוקס צילום: צביקה טישלר

 

חלומות מול מציאות

 

המתחרים של שילב דווקא שמחים שויזל הוא הרוכש של הרשת, שכן קבוצת פוקס מנחשבת לשחקנית מובילה בקמעונאות. יחד עם זאת לא ברור עד הסוף מה תהיה ההשפעה של כניסתה לקטגוריה. “רק אלוהים יודע איך זה ישפיע. אני לא חושב שאפילו הם יודעים”, אמר אתמול אסי כהן מבעלי רשת מוצצים. “אולי יש להם רעיונות וחלומות אבל בסוף צריך להסתכל על המוציאות. אני מאחל לוויזל הצלחה, אבל גם הוא לא יכול להוזיל את המחירים של העגלות והמיטות. רוב המוצרים הללו ממותגים וחלקם יצאו בעבר משילב כי כוחה ירד. החוזק של פוקס הוא בקטגוריית הבגדים, אך ברוב חנויות התינוקות, הבגדים זה לא הפקטור החזק”.

 

 

רונן אלעד רונן אלעד צילום: שאול גולן

 

גם אברי קציר, הבעלים של בייבי סטאר, מברך על כניסתו של ויזל לענף. “אנחנו שמחים שנכנס שחקן מקצועי מאשר מישהו שלא חי את הענף ולא מבין את שוק הקמעונאות בארץ. ראוי שבשוק הזה יהיו שחקנים ראויים”.

 

אתה לא חושש מתחרות מול ענקית כזו?

“הוא מתחרה ראוי והתחרות תהיה הוגנת”.

 

לדברי קציר, “שוק מוצרי התינוקות הולך לכיוון של רשתות. הן יישלטו בשוק ומי שלא יוכל לייבא ישירות מהיצרן לצרכן, לא יוכל לשרוד בענף הזה. חברות האופנה שרוכשות רשתות לתינוקות מנסות לגדול בנישה של התינוקות, דבר שהם לא מצליחות לעשות כי בחנות רגילה קשה להציג בגדי תינוקות. הכסף הגדול נמצא בבגדים לגילאי 3–7 ולא בתינוקות 0–3. שילב הגדילה את מחלקת הטקסטיל ונכנסה לנישה חסרה. פוקס לא מוכרת חיתולי טטרה ולא טקסטיל”.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x