שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
פרסום ושיווק

ראיון כלכליסט

מנכ"ל עזריאלי: "אין לאמזון יתרונות תחרותיים בישראל"

לדברי אייל חנקין, לאמזון יש שלושה יתרונות - מחיר, נגישות וגיוון - והיא תאבד את כולם; על עתיד הקניונים: "יותר בידור, יותר אוכל ויותר כיף"

אורן פרוינד 08:4522.03.18
אחת הדרכים הטובות ביותר לבדוק את מצב הכלכלה הישראלית היא באמצעות התוצאות של קבוצת עזריאלי - שעוסקת במגוון תחומים, ובהם מזון, אופנה ובידור. מי שעומדים בראש הקבוצה הם היו"ר דנה עזריאלי והמנכ"ל אייל חנקין, שנכנס לתפקיד באוקטובר 2017. בראיון ל"כלכליסט", חנקין מסביר כיצד מתמודדת עזריאלי עם המשבר בענף הקמעונאות ומספר אילו שינויים צפויים בעולם הקניונים בעשור הקרוב.

 

מבקשים מכם הנחות בשכר דירה בקניונים?

"כן, זה קורה. וזה ברור. תמיד לקוחות מבקשים הנחות, וזה טבעי. גם כשהם מצליחים הם מבקשים, וגם זה מובן. יש להם חוזים נעולים וסגורים, אבל יש מקומות שנתנו הנחות כאשר החוזים הגיעו לסיומם".

יש לדעתך מקום לפתוח חוזים ולתת הנחה רוחבית?

"לא רואה מקום לפתיחה רוחבית. כל מקרה לגופו. יצא שאנשים התקשרו ואמרו שאם לא ניתן הנחה, אז הם ייאלצו לעזוב. במקרים מסוימים נתנו הנחות, אבל אני לא רואה מקום לפתוח הכל ולתת משהו רוחבי. להכניס אנשים טובים במחירים טובים זה מצוין, אבל לא תמיד זה נכון. בסך הכל אנחנו עולים יפה".

 

יש לקוחות שמנצלים את המשבר בענף ומבקשים הנחות אף שהמצב שלהם טוב?

"אני לא יודע להגיד לך. כל פעם יש מי שינצל את זה לכאן או לכאן, אבל זה טבעי לעולם הזה. אם מחר במערכת מסוימת יהיו טענות כאלו ואחרות לגבי העולם שלה, אז כנראה שיהיה מישהו שינצל את זה. בשורה התחתונה שום חוזה לא נפתח. חידושים יש ומשא ומתן לגבי השכירות יש. בסוף שני הצדדים מגיעים לעמק השווה. היו לנו כמה רשתות שביקשנו שייצאו. למשל, הוצאנו את Forever 21 מקניון איילון כי הבנו שהיא רשת בעייתית. במקרה אחר שילמנו קנס גדול למשביר לצרכן כדי להכניס את זארה לאחד הקניונים שלנו".

אייל חנקין. על עתיד הקניונים: יהיה יותר בידור ויותר אוכל. הפוד קורט שלנו יהיה כמו שוק האוכל בשרונה. יש מאות בתי קולנוע שרוצים להיכנס" אייל חנקין. על עתיד הקניונים: יהיה יותר בידור ויותר אוכל. הפוד קורט שלנו יהיה כמו שוק האוכל בשרונה. יש מאות בתי קולנוע שרוצים להיכנס" צילום: אמיר רון

 

איך אתם מתמודדים עם האיום של המכירות המקוונות?

"עשו אצלנו עבודה שלמה אם לקנות חברה או להקים משהו חדש בתחום הקניות באינטרנט. בסוף רכשנו את פלטפורמת BUY2, אחת החזקות בארץ בתחום. שינינו את המותג לעזריאלי דוט קום, וכרגע אנחנו מסיימים עבודה של הרבה חודשים עם הרבה מידע מבחוץ ובפנים ובוחנים איך להריץ את זה קדימה. למשל, אם יש 40% החזרות באופנה, אנחנו נדע להביא אותם לקניון ולתת להם גיפט קארד וככה נשמור אותם כלקוחות שלנו. אנחנו משקיעים בזה הרבה אנרגיות והרבה כסף".

 

כמה הכניסה של אמזון לישראל מאיימת עליכם?

"אני היום חי כאילו שאמזון כבר בישראל. אמזון היא חברה מדהימה שבסוף מוכרת שלושה יתרונות ללקוח: מחיר, נגישות וגיוון - עם 376 מיליון מוצרים. אבל ברגע שהיא תיכנס לארץ, היא תאבד את כל היתרונות שלה. המחירים לא יהיו כאלו נמוכים. מהירות התגובה וההגעה שלה ללקוחות הן לא ממש יתרון במדינה קטנה כמו ישראל. וגם בגיוון של המוצרים - אני לא מאמין שהיא תבוא לכאן עם כל המוצרים שלה. הניסיון לשמור על מלאי כזה במדינה של 8 מיליון איש עלול להוביל לפשיטת רגל. לכן בסופו של דבר אני לא רואה השפעה גדולה מדי של אמזון עלינו".

 

איך ייראו הקניונים בישראל בעוד עשר שנים?

"יותר בידור, יותר אוכל ויותר כיף. אנחנו הופכים את הפוד קורט שלנו לשוק אוכל כמו בשרונה. יש מאות בתי קולנוע שרוצים להיכנס וזה מייצר תעבורה. לדעתי, זה יגיע לדברים כאלו. אנחנו לוקחים את דיסנילנד כמודל".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x